woensdag 15 februari 2012

secret valentine

Voor het tweede jaar op rij organiseerde het Leuvens Stiksel "Secret Valentine".  Wie meedoet krijgt iemand toegewezen waarvoor een klein cadeautje moet voorzien worden, die dan op 14 februari worden uitgedeeld (een leuke manier om elkaar wat beter te leren kennen).  Ik gaf me op, al was het alleen al maar voor de spanning en verrassing. 
En die spanning is verzekerd op zo'n avond.  Al de cadeautjes lagen (onverpakt) verzameld en waren voorzien van een label met drie 'eigenschappen/woorden/herkenningspunten' over je secret valentine.  Ik kon mijn pakje er snel uithalen, want de drie trefzinnen die op het kaartje stonden konden alleen maar mijn richting uit wijzen (fulltime mama van vier - haar tweede thuis was een tijd lang het Arenbergkasteel - lust geen pannenkoeken : dat ben ik dus!).  Mijn cadeautje kwam van Kathleen (alias Fanny&Laura), u kent haar wel, de dame achter deze geweldige blog en deze schitterende webshop.  En als u haar nog niet kent, ga dan snel een kijkje nemen!  Haar cadeautje was een schot in de roos.  Drie verslavingen van mij op rij.  Kijk en aanschouw.
Verslaving 1: ritstasjes.  Kathleen maakte een prachtig strik ritstasje, in een zalig stofje, een uniek exemplaar voor mijn verzameling.

Verslaving 2: notitieboekjes.  Ik ben een lijstjesmens.  Alles schrijf ik op.  Maar dan ook echt alles.  Bijgevolg verzamel ik ook notitieboekjes om al die lijstjes in neer te pennen.  En alweer zorgde Kathleen voor een uniek exemplaar voor mijn verzameling.  Ik had haar al eens laten weten dat ik haar 'gepimpte notitieboekjes' zo leuk vind.  En ziehier, er zat er zowaar eentje speciaal voor mij in het ritstasje verborgen.

Verslaving 3: chocolade.  Daar kan ik echt niet van af blijven.  Een grote verslaving.  En de chocolade onder de vorm van paaseitjes, facebookvrienden zullen deze inside-joke wel begrijpen.  Ik ben sinds kort een echte paaseitjes freak geworden, geen paasei is veilig in mijn buurt (en ja, ik weet het, pasen is nog ver weg, maar wist u dat ze nu al paaseitjes verkopen?).

Cadeautjes krijgen is natuurlijk heel leuk (nog eens een grote dank-je-wel Kathleen!). 
Maar zelf kreeg ik ook een secret valentine toegewezen, waar ik dan op mijn beurt een cadeautje voor moest maken.  Mijn secret valentine was Lieselot.  Lieselot van Bambiblauw.  Niet evident dus, iemand die bedolven zit onder de stofjes en naaiaccessoires, iemand met bijgevolg een gigantisch grote passie voor naaien.

Iedereen die zich opgaf, moest een vragenlijst invullen.  Aan de hand daarvan kom je al wat meer te weten over je slachtoffer.  Lieselot vulde haar lijst heel summier in.  De laatste vraag luidde "Waarmee kan je Secret Valentine je zeker plezieren?", als antwoord stond er "Iets om schatten in op te bergen, iets nostalgisch of iets praktisch. Een verrassing."  Heel ruim dus.  En met die info ging ik aan de slag. 

Vooral het 'schatten opbergen' sprak me aan.  Ik dacht meteen aan het naaidoosje dat ik voor onze dochter eerder al maakte.  Een tof ding, gemaakt van karton en stof, helemaal in elkaar genaaid.  Een ideale schattendoos.  Lieselot gaf nergens weer welke kleuren ze graag zag (dat blauw tot haar lievelingskleuren behoort, spreekt voor zich, toch ging ik niet de blauwe toer op, ze houdt toch ook van verrassingen?).  Dus ging ik voor een heel kleurrijk flanellen stofje, lekker zacht en vrolijk.

Ik stak het doosje in elkaar en voorzag aan de binnenkant enkele tussenschotten, die makkelijk uitgehaald en verplaatst kunnen worden.  Een lege schattendoos afgeven, vond ik maar niks.  Dus werd de doos gevuld met enkele persoonlijke schatten: een zakdoekenzakje, een bloemenbroche à la zsa zsa, een vleugje kanteen blikken doosje met kleurrijke spelden en een zelfgemaakte 'bambiblauw' stempel.


Zoals hierboven al gezegd, moesten de secret valentinecadeautjes niet verpakt worden, maar wel voorzien worden van een label met drie eigenschappen/woorden met betrekking tot jou secret valentine. 
Bambi, Baby, Bride.  Allemaal B's van Bambiblauw.  Bambi ligt voor de hand, Baby verwijst naar de vroedvrouw in Lieselot en Bride naar haar trouwplannen.  Makkelijk toch?

Ik maakte tot slot nog een bijhorend draagtasje, om de schattenkist in stijl mee naar huis te kunnen nemen....

52 opmerkingen:

  1. waw, zou ik ook wel willen krijgen zo'n schattendoos!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil door jou ook eens verwend worden!
    SCHITTEREND!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een mens kan beter niets zeggen als ze sprakeloos is.... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow! Alleen al daarvoor zou ik ook wel een lid van het leuvens stiksel willen zijn.
    Geweldig mooi is het!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. amai, schoon kadootjes, en die stempel is heel goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk initiatief, Secret Valentine!
    En waaaaaauw, wat een leuke schattenkist !
    Die wil iedereen wel in stijl mee naar huis nemen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zucht, dit is allemaal weer jaloersmakend prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige dingen allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. smelt, jaloers!!! Wanneer begin je aan een webshop? of cursussen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wanneer is dat terug valentijn, en waarom is jullie clubje zo ver!
    Top hoor die pakjes en zomaar in de tweede maand van het jaar. In je wensen kan ik mij aardig vinden :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schitterend! Zowel je creadoos als het striktasje van Kathleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geen woorden voor, zo prachtig!! Je gekregen ritstasje met strik is ook super!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super mooi ! Maar hoe maak je die stempel zelf?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. te snel geweest, al gevonden op je blog !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker proberen sandy. Het is echt heel leuk om mee bezig te zijn!

      Verwijderen
  15. Mijn mond valt open bij zoveel moois!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat mooi, jij bent daar zo goed in!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een klein cadeautje, zo noem jij dat dus ? Prachtig !!! En die stempel ! Volgens mij zal ze die nog heel lang koesteren, zo op maat !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. zoals hierboven al enkele malen vermeld, gewoon prachtig! En zoveel moeite dat je hierin steekt! Niet enkel een doos, maar een gevulde doos, niet enkel een gevulde doos, maar een extra tas voor die gevulde doos! En dan nog zomaar, hup een prachtige stempel bij. Wist je trouwens dat die stempel ook prachtig is!?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. waw waw en nog eens waw. voor wat je kreeg (dat tasje!!!) en wat je maakte. ik zou een winkeltje beginnen als ik jou was. geen zin in? ik heb als eerste mijn klantenkaart vol dan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ik kan hier enkel in herhaling vallen...en mijn verjaardag is binnenkort ;) schitterend allemaal :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super zeg. Wat jij allemaal maakt. Hopelijk lukt mij dat op een dag ook (over een jaar of 10).

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoe doe je toch allemaal! Zooooooooo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. woow, zoooooo een tof cadeauke! echt mooie stof ook! dat is al geen klein cadeauke meer ook eh, dat is superleuk zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oooooh, ik wil bij U ook wel eens in de prijzen vallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je zou voor minder willen meedoen aan zo'n secret valentine!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Super ziet het er allemaal uit. Zowel jij als Kathleen hebben jullie best gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een leuk idee en heerlijk dat je zelf zo verwend bent maar ook zoiets moois hebt gemaakt voor jouw secret valentine!! Echt een plaatje en nog in zo'n bijbehorend tasje ook...helemaal leuk! Ennee...al en reactie van haar gekregen over hoe ze het vond? Hartelijke groetjes, Joyce.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Chique dinges allemaal, zowel wat je kreeg als wat je gaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een mooie spulletjes heb je gekregen en gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik sluit me aan bij iedereen die het hierboven ook al eens schreef : Wat heb je mooie cadeautjes gekregen en ook hele mooie cadeautjes weggegeven. Een erg leuk idee Secret Valentine. Ik las ook al over Secret Santa, daar zou ik volgend jaar ook graag aan meedoen. Maar dit is ook een erg leuk idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een mooie gekregen en gegeven cadeautjes! Prachtig!

    Liefs,
    Hanneke maakt

    BeantwoordenVerwijderen
  32. maar allez!!! ik schreef het al eerder: gij zijt niet normaal, echt niet normaal zeg ik u... zo schitterend alweer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik ben zooooo vereerd door al dat moois, op maat gemaakt en op mijn lijf geschreven. Het was zo mooi dat ik het bijna niet durfde aanraken gisteren :-) Ik werd helemaal rood toen ik mijn pakje mocht gaan nemen…
    Met mijn gat in de boter noem ik dat!! Dikke danku nogmaals Sofie, you made my day!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. amai dat zou ik ook wel willen ontvangen!!! Ik wou dat 'k Lieselot was:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik gaf je een award!! Check je even http://vietje.blogspot.com/2012/02/award.html
    Veel plezier ermee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. on-ge-loof-lijk mooi ! Amai, proficiat ! Met zo een kado ben je gewoonweg "de koning te rijk" !

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Pfff... Dit is weer zo prachtig, he! Net zoals de rest van al je creaties! Mag ik geen bestelling plaatsen? Een luiermapje zou wel welkom zijn... ;-) Liefs. Me

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wauw, nog iemand die sprakeloos is hier... Zooo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Weeral prachtig en je stoffen keuze is altijd zo mooi waar heb je deze weer vandaan getoverd?
    ... Pannenkoeken, dat is iets wat ik ook echt niet lust en de mensen willen dat maar niet snappen :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wow, echt super leuk! Kzou ook wel zo'n verrassing willen krijgen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wauw, da's echt een serieus verwenpakket!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ooh,die stof van dat juwelenkistje!ZO mooi gedaan allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. That is JUST BEAUTIFUL. What an amazing gift to receive. So thoughtful and charming in so many ways. I luv it!

    BeantwoordenVerwijderen