maandag 6 februari 2012

blauw en hartjes voor Maite

Anna ging naar een feestje.  Het feestje van haar nieuwe vriendin Maite.  Voor haar verjaardag kocht ik een dagboek en een vriendenboekje.  Ik heb, naar mijn eigen dochters kijkende, de indruk dat dat soort boekjes het tegenwoordig heel goed doen bij jonge meisjes.  Vooral dat dagboek mèt slot is hier een gegeerd item.  Ik maakte voor Maite iets waar ze meteen haar nieuwe boekjes in mee kan nemen.  Een handtasje dus.  Op kleine meisjesmaat.  Ik maakte ze al eerder, voor Gheetika en Fran.  Maar deze keer net ietsje anders. 

Tussen de voor- en achterkant van de handtas stikte ik een witte paspel. 

Op het handvat werd in miniletters de naam van de jarige geflockt. 

En een grote vilten pompom siert het handtasje.  Net ietsje anders dus.

hartjesstof en blauwe stof: Pauli Leuven

36 opmerkingen:

  1. Wat een mooie tas. Leuke stof, leuke details, heel netjes gemaakt.
    Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh, wat schattig!! Lieve stof zeg.
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig tasje! En de pompom past er super bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lief tasje!!!Die pompon maakt het af!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk idee die vilten pompon!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n goed idee om daar witte paspel tussen te steken. 't Is een mooitje geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe doe je dat toch ? Elk tasje van jouw hand is telkens weer anders, persoonlijk en ooh zo prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Merci! Dit had ik nodig!
    Mijn meisjes voelden zich dit weekend te groot voor de boekjes van Kikker en daar was ik niet goed van! We hebben nog zoveel leuke prentenboeken te ontdekken! Het gaat me wat te snel.
    Nu ik jouw berichtje lees, komen er voor mij heel andere, ook leuke tijden aan. Met geheimpjes, dagboeken en handtasjes op maat.

    De jouwe zijn steeds juweeltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heel mooi tasje! dat model moet ik precies toch ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zalige tas om maken hé. Ik ben er verzot op. Fantastisch ook hoe jij er zulke leuke exemplaren van weet te maken.
    Liefs,
    Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is een knap tasje... die hartjes zijn zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zeer zeer zeer mooi; ik heb wel een vraagje want ik ben ook bezig om zo een tasje te maken. Het oorspronkelijk patroon beschrijft een magneetklep : heb jij dat ooit geprobeerd? en zijn die gewoon in de veritas te krijgen? en hoe maak jij de stof zo stijf? door simpel harde vlieseline of zijn er andere truks?

    clementine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die magneetsluitingen kan je bij veritas kopen. Je neemt dan best wel niet de innaaibare, maar deze met twee klepjes achteraan die je door de stof moet steken. Als je ter hoogte van de sluiting je stof nog eens extra verstevigt met wat vlieseline of plakkatoen, werkt dat uitstekend. De tas zelf is verstevigd met dikke vlieseline H640, gestreken op de buitenstof.

      Verwijderen
    2. prima gelukt met die magneetsluiting, maar die vlieseline niet te vinden in de veritas Aarschot; maar olé, wel bij Damsin in de Boogaardestraat. En knoopen dat ze daar ook hebben, en linten.... de moeite om daar op ontdekking te gaan.

      clementine

      Verwijderen
  13. je doet het weer!!!! iets anders en ooooh zo prachtig!!! petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Superknap!!! Moet eens bij jou in de leer gaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig! dat paspeltje maakt het af!
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  16. alweer een schoontje! Die vilten pompon vind ik echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik wil even wisselen van leven met jou en ook zo'n mooie dingen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die paspel is doet het em helemaal, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ongelooflijk schoon! Hoe doe je 't toch maar....

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi! Stofje is ook zeer schattig, zonder overdreven te zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Witte paspel, witte knoop op een mooi koningsblauw stofje ... helemaal perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Die pompom staat super op het tasje. Het is gewoon prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een schatje, tjonge wat kun jij goed naaien zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Weer een erg leuk en mooi cadeau!
    Wat worden al die meisjes toch zo verwend! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat is het frustrerend om hier langs te komen! :-) Steeds zo'n mooie dingen zien passeren. Stijlvol en absoluut jaloersmakend! Wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik val er weer voor als een blok, jij kan gerust een boekje uitbrengen met zelfgemaakte cadeautjes voor kids, het zijn keer op keer toppers!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo leuk dat de naam eens op het handvat staat!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooi handtasje! Zal een blije jarige geweest zijn!


    PS: Ik heb je een award gegeven! Je kan hem komen bekijken op mijn blog. Veel plezier met schrijven en doorgeven! :)

    demoiselledo.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen