woensdag 11 januari 2012

verjaren in kleur

Vandaag is het 11 jaar geleden dat ik voor de eerste keer mama werd.  Voor het eerst mocht ik dat overweldigende oergevoel ervaren, een gevoel van 'dit is van mij, van ons, voor altijd'.  En ook een gevoel van 'wauw, wat hebben wij dat knap gedaan...'  Dat unieke gevoel, dat zich steevast herhaalde bij de geboorte van al onze vier kinderen, hebben we nu nog.  Als we kijken naar onze kinderen bekruipt ons nog steeds dat heerlijke WAUW gevoel.

Elf jaar worden op de elfde dag van de maand, onze oudste vindt het zelf heel wat!  En dat mag ook, want wie jarig is, staat voor even helemaal alleen in het middelpunt.  Net zoals bij de andere verjaardagen worden er dan slingers opgehangen.  Ik wou eens iets anders dan een vlaggenlijn, en vond hier een superleuk alternatief. 


Allemaal felgekleurde repen papier aan elkaar gestikt, het geeft een super effect!  Onderaan hangt een knoopje of belletje als 'gewicht' om de slinger mooi naar beneden te laten hangen.  En met washi tape worden ze aan het plafond bevestigd.  Zo een heel aantal slingers bij elkaar, en de keuken ziet er hier meteen vrolijk, feestelijk en kleurrijk uit!


Op een t-shirt werd een rood-groen-oranje 11 geflockt, naar deze twee dames hun voorbeeld.  Dat je er geduld voor nodig hebt is zeker.  Maar het ging best heel vlot, die kleine bolletjes opstrijken.

Hendrik was vanmorgen blij verrast bij het aanschouwen van al die kleuren.  Hij vertrok naar school met een zak vol donuts en daarna wordt er hier thuis verder gevierd met zijn beste vrienden.  Wij zijn er klaar voor:  let the party begin!

48 opmerkingen:

  1. Van harte!!! En dat shirt is echt super gedaan, wat een monnikenwerk!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, schitterend! Ik heb meteen zin om heel ons huis vol te hangen, al is de volgende verjaardag pas in maart.... Superfoto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw zeg!!! wat een prachtige versiering!!!
    proficiat met de 11-jarige dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @saskia: het is de zoon die 11 jaar wordt (gelukkig nog niet de dochter, naar haar tiener(puber)jaren kijk ik nu niet bepaald uit;))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allereerst van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon! En je beschrijft het heel mooi en inderdaad zoals het is zodra je kinderen krijgt en die rijkdom voelt! Mijn kids zijn dan al wel een stukkie ouder, maar ik kan me het allemaal nog zo voor de geest halen, de dag dat mijn dochter (21jr geleden) naast me werd neergelegd...dit was mijn vlees en bloed, door ons samen tot zo'n mooi mensje geworden...zo bijzonder! Maar geniet van deze dag en van die enige slingers die het echt heel gezellig bij jullie maken! Groetjes, Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proficiat zoon! De slingers zijn prachtig, ik ga dat onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oooh wat leuk al die kleuren ! een dikke proficiat voor hem en natuurlijk oo voor de trotse ouders !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Proficiat met jullie jarige zoon, geniet van de dag, prachtig zoveel kleur in huis, als de zon het zou zien zou ze direct beginnen schijnen, ik heb een heerlijk lente gevoel na het lezen van je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooh ik herken je gevoel helemaal! Voor het eerst mamma worden, dat was bij mij een half jaar geleden. Zo bijzonder! En dat hij dan nu al weer 11 is. Wauw. Van harte!


    ps....mooie slingers!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die slingers zijn inderdaad eens iets anders en heel leuk ! En die T-shirt is echt de max ! Maar veel werk, lijkt me ... Dikke proficiat voor de jarige Hendrik, 11 al zeg !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd, dat wordt een vrolijke dag met al die mooie kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik hoop dat je die flockcirkeltjes met de perforator hebt gedaan :-)? Heel mooi effect, dat ga ik onthouden

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt leuk die slingers! En die flockfolie is ook super.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hiep hiep voor de jarige. Het is inderdaad een groot geluk het moederschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Van harte, en wat een leuk idee voor de slingers!! Ik ga die onthouden voor als het minimeisje 1 wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoeraaaa X 11!!!!!

    Fijne feestdag en bedankt voor de slingertip, mijn oudste wordt de 23 ste ook 11....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hiep hiep! Een fijne dag toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Van harte met je knul ! Mijn oudste is ook (nog) 11, dan worden ze ook echt al heeeeeel groot en is de middelbare school in zicht. Waar blijft de tijd...
    Fijne dag !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo kleurrijk!! Een dikke proficiat aan het feestvarken, veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw, Sofie! Je hebt je uitgesloofd voor de jarige zoon.
    Proficiat aan jullie beiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gelukkige verjaardag voor de jarige! En een fijne dag voor jullie allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gefeliciteerd met de jarige!!!!
    En lekker feesten,
    Liefs,
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Die t-shirt is wel echt een huzarenstuk! Sjieke dinges jong!
    Heb je dat met de perforator gedaan?
    Proficiat voor de jarige oudste!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @jozefien en sieselaajn: ja hoor, met de perforator!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. En die gaat niet stuk, de perforator. Ik heb ergens een vage herinnering met een perforator en iets wat geen papier is, en even later een perforator die het niet meer doet zoals het moet, vandaar.
    Proficiat aan de jarige zoon, ik hoop zelf ooit dat oergevoel mee te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw wat een superideeën!!!
    Je bent een echte grote lady in blogland, een voorbeeld voor velen :)


    Ook van ons een fijne verjaardag toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @zo-ella: de perforator perforeert nog even goed als voordien;)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat leuk alweer! Proficiat en feesten maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Van harte met je grote zoon! En wat een leuke slinger! Fijne dag samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Proficiat voor de jarige. Hele originele ideeën.
    Die elf ga ik zeker onthouden. Dat gaat hier zeker ook in de smaak vallen.
    Geniet van de dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hier eentje dat twee wordt volgende week, ik zet me al aan het stikken! Bedankt voor de tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Proficiat Hendrik met je verjaardag en mama met de immer weer fantastische creaties.
    En oh ja, die verwondering van dat kleine ding dat je helemaal alleen met z'n twee ineen hebt geknutseld zonder hulp van buitenaf, zo klein en toch zo af...Schoon hé

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Fantastisch mooi, die slingers. En die trui met de rondjes flockfolie. Supergedaan, alweer.
    Proficiat voor de jarige!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. wat een giga leuk idee om binnenkort te gebruiken voor mijn 11-jarige zoon. Dank voor het delen en aan heel de familie proficiat met de jarige!!!
    Liefs
    Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoihoi,

    Van harte zeg en wat een toffe slingers :-)
    Ik heb zelf ook 4 kids en de oudste is ook 11 en ze beginnen al 'vet cool'te worden :-)

    Groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Oh dat is geweldig,die slinger!was ook al iets aan het bedenken voor als mijn zoontje binnenkort 1 jaar wordt. Dat is 10 minder lang geleden dan bij jou, en dus nog heel vers, dat gevoel, maar ik ervaar het nog bijna elke dag dus kan me voorstellen dat je dat na 11 jaar ook nog niet vergeten bent. Heerlijk he...kindjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oh, zo leuk, dat T-shirt! Maar wat moet jij engelengeduld hebben! Strijk je de bolletjes 1 per 1, of in reeksen? Blijft dat goed liggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een leuke ideeen!!!

    En het blijft bijzonder he een jarig kind!!!
    Gefeliciteerd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. @rakketak: ik heb eerst een 11 uit papier gesneden zodat ik een 'mal' had. Die leg ik dan op het t-shirt en begin onderaan met een drietal rijen bolletjes te leggen in 'de mal'. Ik neem het papier weg en strijk dan die eerste rijen. En zo ga ik verder tot de hele 11 vol zit. De bolletjes bleven altijd heel goed liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Een hele dikke proficiat voor jou en voor je zoon! Leuke ideetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Zo tof, die ga ik ook 'pikken' tegen volgende maand.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. wat een super idee, zeker onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Gefeliciteerd en maak er een leuk feestje van, de start is in ieder geval al geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. gefeliciteerd met je oudste zoon! en wat een geweldig mooi shirt weer, leuke inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Hendrik!

    En dat idee van die slingers moet ik zeker onthouden, het ziet er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Prachtig! Proficiat voor mama en zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ik ben ZO onder de indruk van die bolletjes!

    BeantwoordenVerwijderen