donderdag 19 januari 2012

mijn eerste...

pamperzakje.  Voor baby Pixie.

Toen ik ongeveer anderhalf jaar geleden begonnen ben met naaien en op blogontdekking ging, waren pampers hier bij ons thuis al lang geen issue meer.  Op zoektocht naar makkelijke startpatronen kwam ik het zsa zsa pamperzakje tegen, maar ik heb het dus nooit gemaakt wegens geen pampers in huis. 

Toen, een hele lange tijd daarna, kwam eloleo met een biaisloze versie.  Dat trok al wat meer mijn aandacht, want al wat zonder biais kan gemaakt worden, daar zeg ik geen neen tegen.  Toch ook toen weer, ik maakte het niet wegens geen pampers in huis.

Maar baby's worden geboren (dan wel niet hier ten huize elisanna, al zou ik daar geen neen tegen zeggen) en als er baby's geboren worden, geven we cadeautjes.  Soms is dat voor baby's waarvan je de ouders zelf amper kent.  Of toch niet zo dat je ze in het dagelijkse leven vaak tegen komt.  Als er dan een geboortelijst op het kaartje staat is de klus snel geklaard.  Een telefoontje naar de door de kersverse ouders gekozen babywinkel, en een cadeautje naar keuze wordt voor de baby door ons gereserveerd. 

Maar als er geen lijst opstaat, ligt de bal volledig in ons kamp.  Dan sturen we een felicitatiekaartje op, met iets erbij.  En het wil nu dat zo'n pamperzakje gewoon ideaal is om mee in een (weliswaar grote) envelop te steken.  Daarenboven is het een enorm handig ding om als kersverse mama mee in de handtas te nemen.  Moesten pampers hier ooit terug een issue worden, zou ik me meteen enkele van die pamperzakjes-exemplaren maken. 

Een bijpassende felicitatiekaart, om het pamperzakje te vergezellen in de envelop, mocht niet ontbreken.  Eerst maakte ik een gelijkaardig aaneengestikt stuk bloemen-ruitjes lapje, dat dan met vliesofix op een blanco kaart werd gestreken.  P-r-o-f-i-c-i-a-t erop flocken en ... klaar!  Het kaartje ziet er echt schattig uit, zo samen met het pamperzakje, en hopelijk zijn de ontvangers er even blij mee...

Bloemenstof: stoffenspektakel
Ruitjesstof: Pauli Leuven

57 opmerkingen:

  1. Wat een talent voor schoonheid heb jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Na deze te zien durf ik die van (die ik maakte voor een vriendin die op ontploffen staat) al niet meer af te geven.

    Vraagje hoe krijg jij je letters altijd zo prachtig netjes, overgetekend van een voorbeeld en met bakken geduld uitknippen tot ze perfect zijn? Of heb jij er een machientje voor? Want de letters bij u zijn altijd zoveel mooier dan als ik het probeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ruth: ik print de letters uit, plak die op de flockfolie met plakband (de letters knip ik daarvoor niet uit het papier, gewoon los errond) en dan knip ik ze uit (met een stofschaar die ik enkel voor flockfolie gebruik) en een snijmesje voor de rondjes in de letter zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi alweer! Dat is een geweldig stofje hé, ik maakte daarmee een rokje voor Lilith vorige zomer. En dat kaartje! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig cadeautje! Ik heb voor mezelf ook zo'n zakje gemaakt en heb er al heel lang plezier van.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! En dat stofje!! Bij mij is het bijna op!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. maar aléé seg ... dat is toch niet te doen ... ik heb er ook al gemaakt maar dit is toch weeral net dat tikje mooier en specialer, ... en met zo'n kaartje erbij ... ik zou daar ZOOOOO blij mee zijn als dat in mijn bus valt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier zijn pampers nog dagelijkse kost, maal 2 want de oudste dochter (bijna 3) vind dat potje maar een domme uitvinding!
    Maar tot op heden heb ik mij nog niet gewaagd aan de zsazsa versie, en vliegen de pampers met doekjes integraal in de handtas, mss toch eens de versie van Eloleo uitproberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er superleuk uit zeg! Echt mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Pixie en haar mama vallen zowaar met hun gat in de boter. Mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een kaartje in elkaar gestoken met vliesofix ! Wat een idee ! Nu is het echt helemaal assorti ! Prachtige stofjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi weer! en in combinatie met dat kaartje zo super! Ik maak deze 'mapjes' geregeld voor nieuwgeboren kinderen, heb er voor mezelf ook een in mijn tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Inderdaad, een gewoon pamperzakje en toch helemaal "elisanna", wat het net weer iets specialer maakt.
    (en nu sprokkel ik al mijn klein geld bij elkaar voor die mooie rood-met-roze ruitjes).

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zooo schoon! Je hebt echt een talent.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Instant vrolijkheid en een waauw-smoel aan deze kant van het scherm.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw, supermooi!

    En bedankt voor de tips van de flockfolie, want ik zat met net hetzelfde probleem als Ruth ;-)

    PS: Ik sta ook bijna op ontploffen, moest ge nog de drang voelen om pamperzakjes te maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi. Het kaartje met Vliesofix moet ik onthouden. Dat had ik zelf nog niet geprobeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zit zelf nog helemaal niet 'in' de kinderen, dus pamperzakjes zijn ook hier geen noodzaak. Echter, ik vind je stofjes ZO leuk. Misschien toch eens wat geld apart gaan zetten voor een stoffenspektakel... ;-) En mag ik vragen hoe je die letters zo netjes uit 'de flock' krijgt? Is daar een methode voor? Of kan jij toevallig übernetjes snijden?
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi!! Hier kennen ze dat niet... Als er hier nog een baby bijkomt maak ik er zeker eentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. die combinatie!! je doet het weer!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. W-O-W!!!!

    De combinatie van de stofjes is terug PERFECT!
    Kan ik jou eens een dagje 'huren' om op stoffenjacht te gaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Inderdaad WOW.
    En weer zo'n mooie stoffencombinatie.
    Dat kaartje erbij maakt het helemaal af.
    SCHITTEREND!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ♥ de kleurencombinatie! Maar zo denk ik er niet alleen over precies :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Na anderhalf jaar gaat dat toch al heel vlot!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik zou daar niet aan twijfelen, of die blij gaan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Bij jou is alles altijd helemaal AF! Dat bijpassende kaartje, hoe geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @happy in red: voor de flockfolie letters, zie mijn reactie op de vraag van Ruth hierboven

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zo een echt meisjes-zakje, de stofjes, de combinatie van de stofjes en ja die ruitjesstof wil ik ook wel! Begin een webwinkel Sofie!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooi gedaan! Superidee om de kaart af te stemmen op het zakje!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. amaai ik zou zelfs nie gedacht hebben die mooie bloemen met ruitjes te combineren! Moet recies wa meer durven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtig gewoon. En inderdaad, een heel goed cadeautje. Ik heb het ook al een paar keer cadeau gedaan, en de mama's waren er steeds blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik zou op slag ook weer in de pampers willen zitten :-) Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. je krijgt van mij de oscar voor de mooiste stoffencombinaties! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Jij bent echt niet te doen! Zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. weeral geweldig!! En ge brengt me op een idee zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Grappig! Al zoveel moois gemaakt maar nog geen pamperzakje :-). Maar het mag er echt wel zijn hoor! Zo'n schoon exemplaar!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Pixie zal in stijl ververst kunnen worden! En bedankt voor de uitleg rond het kaartje, i'll keep it in mind!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. amai, zoo mooi!!
    Hier van krijg ik zelf ook terug zin in babytjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Top! En zo mooi gecombineerd en al!!! Echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik heb die stofjes ook liggen, ik zou er nooit aan gedacht hebben van ze te combineren en zie hoe mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. weet jij de naam van deze stofjes en waar ik ze kan vinden?
      groetjes

      Verwijderen
  41. wauw! Zo veel mooier dan een cadeau uit de winkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. amai, dat is weer fantastisch gecombineerd. Gelukkig ken ik een paar mama's met baby's op komst, want ik krijg nu écht wel zin om ook zo'n pamperzakje te maken...

    En ik val ook een beetje achterover, ben jij echt niet langer dan anderhalf jaar aan het naaien? (ook niet stiekem?)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Het ziet er prachtig uit en het lijkt me ook nog eens erg handig. Wat mooi zo'n met liefde handgemaakt cadeau.

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Super tof! Ik heb mij pas ook voor de eerste keer aan een pamperzakje gewaagd als cadeautje, en er gaat er één van de dagen nog eentje volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Zo mooi zeg! En laat het nu zijn dat er binnen 7 weken bij ons opnieuw een baby in huis is (hoewel ik met mijn jongste 18-maander nog niet uit de pampers ben), dus zo'n pamperzak kan ik wel gebruiken!

    En als ik mocht kiezen tussen iets uit de lijst of zo'n pamperzakje van jouw, dan liefst zo'n pamperzakje!

    Flavieke Prutsemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  46. WAW!!!Alweer een streling voor het oog! Zou ik ook blij mee zijn mocht dat in mijn bus vallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. weet er iemand de naam van het stofje met bloemen?

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Hoi! Ik heb net ook een pamperzakje gemaakt. Op mijn blog heb ik verwezen naar jouw versie. Het zou leuk zijn mocht je eens een kijkje komen nemen bij mij. Ik heb nog wat nood aan volgers ;-) Groetjes!!! Nathalie...

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Mooi!:)
    Mag ik vragen welk lettertype je gebruikt hebt? :)
    Groetjes, Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen