maandag 16 januari 2012

M1 (oftewel Mathis 1 jaar)

Ons jongste neefje werd onlangs één jaar.  Omdat hij al een hele tijd kan lopen, kreeg hij van ons een schattig rood met geel trekhondje.  Een hondje dat hij mee kan nemen tijdens zijn ontdekkingstocht door het huis.  Want dat heb je nu eenmaal, pas lopende kindjes stoppen niet met lopen.  Vaak tot grote ergernis van de mama en papa.  Geen moment rust, alles wordt bestudeerd door die grijpgrage handjes en vaak zijn ze nog snel ook.  Er is niks leuker dan het op een lopen zetten, en merken dat er iemand achter je aan loopt om je te pakken.  Voor de peuter een spelletje, voor de achternaloper niet altijd....

Om de mama en papa wat rust te gunnen maakte ik voor Mathis een kussen, lekker zacht, met de instelling, zet je kind eens even voor de TV en laat Bumba en konsoorten je peuter entertainen. 


En ok, ik maak me geen illusies, een peuter laten stilzitten op een kussen voor langer dan 5 minuten is geen sinecure opdracht.  Maar het is het idee dat telt hè.  En als hij er niet op wil zitten, kan hij het samen met zijn hond meenemen op trektocht door het huis.  Wie weet zet hij er zich ergens wel mee neer, om aldaar, ergens in een uithoek van het huis, een dutje te doen.

Het is mijn allereerste kussensloop à la polkadotjes.  Heel leuk om te maken!  Ik krijg instant zin om ons hele huis te voorzien van vrolijke kussens....

Hond en kussen gingen samen in een zak, gemaakt volgens een heel snel principe.  Ik gebruikte daarvoor deze handleiding.  Sneller een zak ineensteken kan haast niet, zo eenvoudig. 

En 'de zak als verpakking' kan nadien eventueel nog als 'de zak als speelgoedopberger' dienen.  Handig toch?  Uit enkele restjes fleece, vilt en katoen werd nog een eenvoudige medaille gestikt, voor op het cadeau.

 En zo gingen hond en kussen richting neefje, ons kleinste neefje dat stilaan groot wordt...

sterrenstof: stoffenspektakel
gele paspel: bambiblauw
rode stof: ikea

30 opmerkingen:

  1. oooh mooi gemaakt!

    Gaaf stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die kleuren spatten weer van het scherm. Mooi, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige stofkes & kleurtjes, inderdaad!!! liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh die trekdiertjes zijn zo leuk!! Hier wordt er nog steeds mee gespeeld ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die kussens zijn inderdaad zalig. En dit rode sterretjes exemplaar zeker ook ! Weeral perfect passend bij het hondje ! En de zak ... een speelgoedopbergzak, zelfs onze jongens beginnen er om te vragen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Om op slag supervrolijk te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die kleuren weeral! Ik word altijd vrolijk van jouw posts. Echt super. Dat kleine manneke heeft chance, met zo'n tante als jij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Die kado-keuzes van jou zijn elke keer weer een schot in de roos. Ik heb laatst fantastische stof besteld (zit met smart te wachten op het pakketje) voor kussens dus die polkadotjes-handleiding wordt hier binnenkort ook gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De kleuren zijn idd SCHITTEREND.

    Ik krijg dan ook onmiddellijk zin om de kleurrijke toer op te gaan! Hier liggen er saaie beige kussentjes (assortie met de stores) in de zetel...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig!!
    Wat een mooie stoffen en kleuren zo bijelkaar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Plezierig! En op 1 af andere bizarre wijze hebben wij zo'n rondlooppeuter, maar voor Bumba & consoorten komt ze zelf met haar tuinstoeltje aangedraafd om braaf een filmpje uit te zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, zo tof gedaan! En ik ben ook voorstander van af en toe eens een beetje Bumba-entertainment :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oooh mooi zeg! ik vind da een super tof hondje ook!. ja ik ben neig fan van K3 entertainment, vooral als ik dringend iets wil doen en geen zagend kind achter me wil, en mijn dochtertje zegt daar geen nee tegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooh, zo mooi, die kleurencombinatie en die sterretjes! En de maaksels natuurlijk ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schoon foto's om naar te kijken. Dat hondje is geweldig...spijtig dat mijn kinderen al zo groot zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtig cadeau-pakket en alles weer tot in de puntjes afwerkt! KNap!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een super leuk kadopakket. Heek knap hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi cadeautje, ik wil dat ook wel krijgen anders ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. voila: you made my day.
    En volgens mij die van Mathis en zijn ouders ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig pakketje! Heel mooi gefotografeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja zeg wie wil er nu geen cadeau van u, zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat hondje is gewoon zàlig! En de naaisels ook natuurlijk! Hier ook al heel lang de plannen om ons kussens eens te pimpen maar t komt er maar niet van... En is dat die geweldig rechte rode stof?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Vrolijke kleuren. En wat trek jij altijd mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat ziet er goed uit!! Die trekdiertjes zijn erg leuk, onlangs hebben wij er ééntje ontvangen voor de speelgoedbank, leuk!

    Liefs,
    Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoh, weer zooo schoon!! Alles past perfect!
    En dat trekdiertje!Zoek al 'n tijdje die met de gele pootjes maar vind enkel met groene pootjes :(( Waar haalde je die??

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @misSTIKsel: het trekhondje komt van de webwinkel Lola Life Lines http://www.lolalifelines.be/webshop.asp?categorieId=&hoofdcat=&productId=3793

    BeantwoordenVerwijderen