zaterdag 7 januari 2012

Ik maak een Van Katoen tas. U ook?

Een tijdje geleden vroeg deze dame om hulp.  Hulp voor Van Katoen.  Hulp voor het maken van 750 draagtassen om te gebruiken op het grote Van Katoen event op 14 april.  Niet niks hè.  Maar als ieder van ons één of twee exemplaren maakt, komen we er toch, niet waar.  Kijk maar eens naar de handleiding, dan ziet u meteen dat het een werkje is dat echt niet veel inspanning vraagt.  Met het bijgevoegde knipplan knip je meteen twee tassen, uit een kleine lap stof.

Ik was er meteen voor te vinden, voor het 'van katoen tassen maken'.  Een tijd geleden kreeg ik van mijn mama een hele stapel stoffen uit haar grote stoffenvoorraad.  Waaronder een immense lap vogeltjesstof van Afrikaanse makelij.  Ooit waren mijn ouders daar en brachten toen grote lappen stof mee.  De helblauwe stof heeft nogal vreemde afmetingen (heel smal en enkele meters lang).  Ideaal dus om tassen uit te maken.  Ik knipte er drie uit, en heb nu nog heel wat stof over om iets anders mee te maken.

Uit een ander stofje uit mama's kast werden nog twee tassen gemaakt.  Deze vijf draagtassen gaan richting het Van Katoen team.  En hopelijk bereikt de teller snel het getal 750! 

34 opmerkingen:

  1. Ja, ik ook, al worden het er wellicht 'slechts' 2. Die van jou zijn erg mooi en uit originele stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Ik ben ook bezig geweest. Fijn om wat voor een ander te kunnen doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! En inderdaad een zaligheid om te maken. Ik ben er momenteel ook aan 't naaien, mijn tellerke staat (voorlopig) op 3, maar er volgen er zekers nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn echt leuk! Ik heb er ook al twee klaarliggen, maar misschien volgen er nog. Tijd brengt ... waarschijnlijk tassen voor Van Katoen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik begin er volgende week aan, Payal terug naar school, dan kan ik in alle rust een paar tasjes maken :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jaaaa, ik heb er ook al twee gemaakt! Dikke kans dat er bij mij ook nog meer onder de naaimachine uitrollen :-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zal er ook maken! Stofjes liggen al klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, wat een prachtige stof! Ik ben zelf ook bezig aan twee tassen, maar de zigzag op mijn machine pruttelt tegen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Yip hier ook bezig om er zeker 2 te maken! Dat stof met de vogels is prachtig ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooi! mijn stof ligt ook al klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze zijn zalig ... staat op mijn todo-lijstje !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heb er ook 2 gemaakt en al verstuurd.We gaan het halen hoor die 750
    Mooi stofje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat naaien wil bij mij niet zo lukken, maar gelukkig is er genoeg ander talent in blogland.

    Wat een heerlijke tasjes. Ik ben erg fan van het afrikaanse stofje! mooooooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie exemplaren!!! Ik ga er mij ook eens aanzetten, maar eerst nog wat anders, dringend op de planning.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig resultaat met deze stof. Ik hoop binnenkort ook minstens één tas te maken voor Van Katoen. Prachtig initiatief !

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige stofjes voor dit doel inderdaad!! Vind het initatief ook mooi, succes!

    Liefs,
    Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh je stofjes zijn superleuk!!! Tot nu toe zijn het de mooiste van Katoen zakken die ik zag voorbij komen.

    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hele mooie tassen zijn het geworden. Die vogelstof is echt heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige stof heb je gebruikt! Schiet er nog een stukje voor jezelf over...? :)
    Goed initiatief!
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Die vogeltjesstof is echt zalig mooi!
    Ik moet dringend eens neuzen, want denk wel dat ik hier ook enkele stofjes heb liggen om een van katoen tas uit te maken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik moet er nog aan beginnen. Maar die van jou zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat een mooie stofjes heb je gebruikt! geeft een goed gevoel he, lekker naaien voor het goede doel. als we er allemaal een paar doen, dan moet het toch lukken met die 750 stuks voor Van Katoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk stofje. Ik heb ook nog een lap Tanzaniaanse stof liggen.
    Misschien moet ik er ook maar eens over na gaan denken om mee te doen.

    Groetjes flo

    BeantwoordenVerwijderen
  24. 't zijn schoontjes!!
    ik heb er maar twee gemaakt, vrees een beetje dat die dames zullen bedolven raken onder de zakjes. Maar ik hou de teller in het oog, als begin maart blijkt dat ze er nog te ver af zitten maak ik er gauw nog wat bij. Zeer bijzonder initiatief hé

    BeantwoordenVerwijderen
  25. strak plan! ik zal het patroon eens bekijken of ik het aandurf :)
    mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Het is zo'n mooi project!!
    Jammer dat mijn naaimachine stuk is :(
    Ik start met het volgen van je blog!
    Breng je ook een bezoekje bij mij? www.elines-producten.blogspot.com

    Groetjes
    Eline

    BeantwoordenVerwijderen