dinsdag 31 januari 2012

hiep hiep hoera voor bram !

Nadat ik voor zijn zus een verjaardagscadeautje maakte, was het nu de beurt aan Bram.  Hij werd gisteren 9 jaar.  En jongens van 9 zijn echt wel al groot (ik heb er hier één van elf rondlopen en kan er dus al van meespreken).  Wat maak je dan?  Na even nadenken, kwam ik bij de beruchte noodlehead rugzak.  Ik geloof zowat de bekendste rugzak in blogland.  En als je eenmaal de rugzak hebt gemaakt, begrijp je wel waarom.  Hij doet het altijd goed, altijd, als cadeau. 

De vosjesstof lag hier al heel lang, niet wetend wat ermee te maken.  Ik zag er al rokjes in en kussens, en was eigenlijk van plan de stof voor dat laatste te gebruiken.  De oranje biais ligt al klaar om tot paspel te worden omgevormd.  Maar na het doorspitten van mijn stoffenkast, vond ik ook net die vossenstof het meest geschikt om te verwerken tot rugzak.  Nu, in zo'n rugzakje zit niet zo heel veel stof, dus voor dat kussen heb ik nog wel wat over.  Dat komt er dus nog.  Ooit.

Maar eerst de noodlehead.  Ik zocht oranje om erbij te combineren.  Geen gemakkelijke opdracht, want net dat oranje vond ik niet bij onze plaatselijke Leuvense stoffenwinkel.  Ik maakte een gok, en kocht een donkerdere variant oranje, die er wonder boven wonder uiteindelijk toch schitterend bij leek te passen. 

De jarige kreeg van ons ook nog een boek.  En neen, niet zomaar één, maar wel een prachtexemplaar van Roald Dahl.  Zijn boeken worden hier, door onze kinderen, echt verslonden, en voor ons is dat weer een stukje jeugdsentiment. 

Het boek werd verpakt in een bijpassende verpakking.  Ah ja, u kent mij toch ondertussen?  En waar ik in het verleden vaak deze handleiding gebruikte als boekenhoesje, gooide ik het nu eens over een andere boeg.  Op pinterest zag ik dit voorbij komen, een hoesje voor vanalles en nog wat.  Ik maakte er een boekenhoesversie van.


Een bladwijzer uit de restjes stof erbij en Bram kan beginnen lezen, en zich laten meeslepen in het geweldige avontuur van Daantje, de wereldkampioen.

Tot slot nog een verjaardagskaart.  Nadat de vorige stoffen-kaart-versie heel goed meeviel, ging ik terug aan de slag met de stofjes, die ook gebruikt zijn voor de cadeaus.  Met vooraan een kalender van deze maand, een verwijzing naar de verjaar-dag van de ontvanger. 

Het cadeau is af nu, helemaal af, en gaat vandaag richting jarige.  Proficiat Bram!


vosjesstof: vermiljoen
oranje stof: Pauli Leuven

36 opmerkingen:

  1. oh!
    Weer helemaal af tot in de puntjes.
    Al ziet het hier rood in plaats van oranje, ik geloof je op je woord.
    Super verjaardagscadeau!
    Kroontje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, weeral zo mooi!!Een zeer geslaagd cadeau!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @anoniem: het hele donkeroranje neigt ook wel heel fel naar rood hoor, en op de foto's is het inderdaad meer rood dan oranje;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super! Ik moet me dringend ook eens wagen aan een noodlehead rugzakje...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuke cadeaus. Ik ben ook gek op Roald Dahl (ook op zijn verhalen voor volwassenen!)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is weer zo perfect op elkaar afgestemd. Hier word ik elke keer weer blij van.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer originaliteit ten top !!! PRACHTIG !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Op zich is er niks speciaals aan al die dingetjes, je zegt het zelf: dat rugzakje zag ik al tig keer passeren op blogs, maar jij slaagt er toch telkens in er nét iets meer van te maken. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo mooi allemaal! Je hebt talent!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Elisanne, ik sta weer versteld!
    Echt superleuk.
    En wat ben je productief, waar haal je de tijd vandaan..
    Fijne dag!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. WOW! De jarige boft met zoveel mooie cadeautjes!

    Ik maakte eergisteren ook een Noodlehead rugzakje voor een klasgenootje van Valentine. Dit leek mij ook het ideale geschenk voor een jongentje!
    Ik kon wel nog geen foto op onze Fb pagina zetten, want het feestje gaat pas door op 11 februari!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. super tof! en dat kaartjesidee vind ik zalig!!! dat wil ik wel gebruiken als ik mag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. natuurlijk mag je het kaartjesidee gebruiken! Blogs zijn er om elkaar te inspireren hè!

      Verwijderen
    2. Hoera! Dat horen we graag :)
      Nu nog alleen het talent zoeken om ook zo'n mooie dingen te kunnen (na)maken!

      Verwijderen
  13. Weeral helemaal AF! Echt supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tof! Ik ben ook fan van die Noodlehead rugzakjes, zo rap klaar en altijd een succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoera voor Bram!
    Een heel leuk verjaardagspakketje!

    Ik las dat je normaal gezien je biais ging omvormen tot paspelband... Was het ook zelfgemaakte biais? Zoja, heb jij zo'n machientje? Een aanrader?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Amai! Een waar cadeaupakket! Heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @nienke: neen, ik heb niet zo'n machientje, en heb er ook geen idee van of zoiets goed werkt of niet. Het is gekochte biais, die ik ging omvormen tot paspel.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi hoor! Heel leuk om te geven!

    Ik ken de tas niet (....mmm) maar hij lijkt mij leuk om te maken! Bedankt voor je linkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi en met alles erop en eraan.Ik heb we ooit ook al eens gemaakt en ze zijn echt een succes ...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een super leuk cadeau. Heel geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo,

    Het rugzakje hangt nu op mijn rug en hoera het past perfect!
    Ik vind de vosjes superleuk en grappig en na het bad begin ik aan het spannende boek....
    Dank je!!!!
    BRAM

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te horen Bram! Nog veel leesplezier!

      Verwijderen
  22. Wat heb je weer onwijs uitgepakt! Die jarigen in jouw omgeving, die boffen maar :-) Leuk, dat hoesje voor een boek, echt een goed idee wat ik zeker een keer ga uitvoeren!
    Dank voor de inspiratie maar weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Opnieuw schitterend! Eindeloze inspiratiebron ben jij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ben daar altijd zo jaloers op he, dat gij precies nog veel tijd over hebt na het "hoofdcadeautje" voor heel wat randanimatie. Ik met mijn strakke deadlines ben daar niet al te best in. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Weer hélemaal af! En zo tof dat Bram hier ook komt vertellen dat hij er blij mee is!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een superleuke cadeautjes en zo mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Sofie,

    't Is al lang geleden dat hier de laatste reactie werd geplaatst. Ik probeer het toch nog. Vorige week maakte ik nog twee van deze gave rugzakjes. Super bedankt voor de link!!

    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen