donderdag 8 december 2011

over een slechte maandag en de postbode die bracht

Er zijn zo van die weken die geen goede start genomen hebben.  Van die weken waar het er op maandag al serieus tegen zit, en wanneer je denkt dat je nu het liefst terug in je bed kruipt om even te verdwijnen van de wereld.  Van die weken komen gelukkig niet vaak voor bij mij, ik probeer het leven vooral door een roze bril te zien, en te genieten van die kleine dingen die een dag mooi maken.
Maar deze week was het anders.  Deze week begon slecht.  Maandag was niet leuk...

Gelukkig keerde al snel het tij, want dinsdag kon ik al meteen rekenen op het aangename gezelschap bij het leuvens stiksel.  Een avondje stof knippen en babbelen, het doet wat een mens zoals ik. 
Woensdag zette ik samen met de kindjes de kerstboom.  Pure gezelligheid, ons huis meteen badend in flonkerend kerstlicht.  Weer een beetje zorgen minder.
En vandaag...vandaag kreeg ik post.  Zomaar, uit Nederland, van deze blogster.  Een tijdje geleden stuurde ze mij een berichtje, waarin ze het volgende schreef : Elk jaar als het kouder begint te worden en de december maand in zicht komt, geef ik een klein presentje weg.  Aan een blog die ik erg mooi vind en mij inspireert.  En dit jaar wil ik jou iets geven.
Ik vind dit zo'n geweldig mooi gebaar, zo hartverwarmend.  Als iedereen al maar een klein beetje die gedachte in zich zou hebben, dan zouden er geen slecht-beginnende-weken meer zijn....

Vandaag kreeg ik dus mijn derde lichtpuntje deze week, de postbode kwam en bracht...


De papieren kerststerren zijn prachtig!  Een mooi staaltje vakmanschap, straks laat ik ze schitteren in onze kerstboom.

Op deze handgemaakte labeltjes was ik meteen helemaal verliefd.  Heerlijke kleuren, schitterende stempel, en zo origineel met die knoopjes erop.  Onze kerstcadeautjes zullen er op slag beeldig uitzien!

Tot slot zaten er ook nog vier stoffen magneetjes in het pakje.  De kleine stempeltjes erop maken het helemaal af.  Heel schoon gerief, weeral.

Zeg nu zelf, begrijpt u waarom er op dit moment een brede glimlach op mijn gezicht staat?  Mijn week begon slecht, maar elke dag wordt het er een stuk beter op.  Dank-je-wel, lieve Else!

24 opmerkingen:

  1. Dat is een heel leuk pakje om te krijgen. Ja, die brede glimlach op je gezicht begrijp ik helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die labeltjes zijn inderdaad prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh, jij bent ook al zo verwend door Besjes! Ik hoor. Voelde me vereerd!
    (En het is ook niet mijn topweek, dus het ligt aan het universum)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wauw!!zalig zo'n mensen die zomaar iets opsturen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is nu zo fijn aan bloggen, er beweegt vanalles, op de blogs maar ook erachter!
    En inderdaad dat maakt het alledaagse leven zoveel mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En hoe jouw week een nieuwe start kreeg. Mooi initiatief, seg! Heel leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtgebaar van Besjes ! En vooral ook : dubbel en dik verdiend !!! Die labels met knoopje ... kan me voorstellen dat je er meteen verliefd op werd, en die knoopjes zijn ook schatjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk he dat sommige mensen precies op het juiste moment iets voor anderen kunnen betekenen!!!! Super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo leuk! Een heel mooi initiatief van Besjes! geniet ervan...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat doet een mens goed! Je kreeg prachtige dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is echt HEEL mooi, zeg! Ik stel een pakketje samen voor een vriendin - ze woont in Londen en komt hier elk jaar in Manchester de kerstperiode doorbrengen... Dus zei ze dit jaar dat ze geen kerstversieringen ging kopen.

    Dus ik stuur haar een klein pakketje met een slinger en een paar handgemaakte versieringen, zodat ze toch IETS heeft, he!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk toch. Dat maakt zeker je week goed. Ik wens je dan ook nog vele mooie weken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tof hé, ik kreeg laatst ook een verrassingspakketje van haar. Dan sta je toch echt te springen als een klein kind als die brievenbus open gaat! Allé, ik toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke post, zeg! Het begint al bij de buitenkant.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geniet van je cadeautje!
    Hier ook een week die aan de ribben hangt. Helaas geen cadeautjes in de bus. Wel omslagen met van die ventstertjes waarbij je direct denkt, lap...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. prachtig! dat is toch puur genieten?! wat superlief! ik vind vooral de kadolabels enorm leuk, ik kan me voorstellen dat je daar verliefd op wordt :)
    Vind je het trouwens leuk om mee te doen aan mijn adventskalender? Tot en met kerst geef ik iedere dag een klein pakketje weg...dat helpt misschien ook tegen slecht-begin-weken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat maakt inderdaad alles weer goed.
    Heb net het berichtje gezien op Joppe haar blog.
    Wat een lieve talentvolle (dat meisje: wow) dochter heb je. Het is gewoonweg schitterend wat ze heeft gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jaloers, vooral op die prachtige labels! Zoiets overkomt mij nooit. Blij voor jou, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is een mooi initiatief in kersttijd! Zomaar iemand blij maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Amai dat is inderdaad echt wel super lief. Gelukkig heeft het de week een beetje goedgemaakt, de spulletjes zijn echt prachtig. Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen