donderdag 15 december 2011

op tijd kerstwensen

Stuurt U kerstkaarten?  Schrijft u nog op een ouderwetse manier uw kerstwensen neer voor al wie je een warm hart toedraagt?  Ik wel.  Ook al komen er veel wensen via mail binnen, ik verkies nog steeds een kaart, met je eigen handschrift erop.  Als hier de postbode een envelop met inhoud in onze bus dropt, ben ik weer even een klein kind.  Van wie zou het zijn, wat zou erop staan?  Ik kan zo'n kaart echt lang bestuderen, en dan krijgt ze een mooi plaatsje.  Deze week viel de eerste kerstkaart in de bus, van blogster mamarina.  Heerlijk toch, zomaar een kaartje krijgen van iemand die je eigenlijk niet kent, maar dan ook weer wel kent blogsgewijs.  Ik werd er instant vrolijk van.  Dank je wel Marina, voor de prachtige kaart en de lieve wensen (een wederwenskaartje voor jou is onderweg)
Het deed me er op slag aan denken dat ik ook eens werk moest maken van mijn eigen kerstwensen.  Ik ben daar eigenlijk nogal een late mee.  Tegen nieuwjaar komt het meestal allemaal in orde.  Nu ben ik, voor de verandering, eens wel op tijd, met wensen schrijven.

Ik had nog heel wat metertjes rood lint liggen, in verschillende motieven (rood is en blijft voor mij steevast de enige echte kerstkleur), bij AVA haalde ik witte blanco kaarten en met dit idee (dat ik schaamteloos heb gecopieerd) ging ik aan de slag.  Lintjes knippen, met een klein beetje lijm op de kaart plakken en alles samenstikken van boven naar onder.  Een snel, eenvoudig, leuk werkje en met de gepaste muziek op de achtergrond ook heel rustgevend om mee mee bezig te zijn... 


En, wat doet u, gaat u ook zelf aan de slag?  Of hebt u ergens pracht-kerstkaart-exemplaren op de kop kunnen tikken? 
Hebt u geen zin en geen inspiratie, dan geef ik u nog deze gouden tip: ga eens kijken op de website van Van Katoen, zij verkopen handmade kerstkaarten voor het goede doel, geweldig toch!

20 opmerkingen:

  1. leuk! zo'n mooi geschrift dat gij dan ook hebt! We waren er hier thuis allebei jaloers op! ;) echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee, die rode-lint-sparretjes! Dat is pas vrolijke post voor de ontvangers hiervan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aha witte kaarten in de ava. Goed om weten!
    Mooie kaartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @elinemien: mijn drukletter-geschrift is nog een overblijfsel van mijn architectuurstudies. Om mijn handgetekende plannen van tekst te voorzien, trainde ik echt op een eigen handschrift, en dat leer je nooit meer af;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, tof idee zeg! En Pinterest, dat dient ervoor om schaamteloos van te pikken. Ik ben trouwens ook meestal een late met kerstkaartjes, soms zelfs pas na nieuwjaar ;). Al begin ik er meestal wel al 2 weken voor Kerst over na te denken. Nu zit ik al goed op schema vind ik, Kerstkaartjes van VK: check én Kerstzegels: check. Dus het zou dit jaar eens op tijd kunnen zijn :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. kerstkaarten van Van Katoen: check. Nu nog gepost krijgen!
    Ik moest alleen even goed kijken wat het witte lijntje in het midden van de kaart was. Maar misschien ligt dat aan de foto en is het 'intecht' duidelijker...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @mama saartje: in 't echt is de gestikte lijn duidelijk hoor, maar foto's maken van wit op wit, het is niet eenvoudig;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie ideeën he, op printerest. Ik laat de jongens dit jaar ook hun eigen kaarten maken met strijkparels voor hun klasgenootjes. Ikzelf stuur de laatste jaren meestal een foto op, niet altijd even typisch kerst. Dus, wat dat betreft zijn jouw kaarten alleszins veel origineler, zeker met zo'n prachthandschrift ...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jouw handschrift is inderdaad schitterend! Veel moois aan jouw toegewenst in 2012!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kaartjes en mooi handschrift!

    Ik schrijf (en krijg!) ook graag handgeschreven kaartjes. De mijne zijn gisteren op de post gegaan. Niet zelf gemaakt, helaas, maar van Unicef, dan steunen we ook een goed doel, he.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. even een kleine noot: het handschrift op het van katoen kaartje is niet het mijne, maar erop geschreven in een foto-bewerkings-programma, gewoon voor de blogpost. Mijn kerstkaartjes schrijf ik wel zelf, in mijn eigen handschrift (en dat van de kinderen), geen computertoestanden dan;) Waar Elinemien het over had is mijn echte handschrift, zij kreeg een kaartje bij de gewonnen give away (allée, ik denk toch dat ze dat drukletter-geschrift bedoelde;))....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een geweldig idee! Makkelijk uitvoerbaar en toch persoonlijk. Heel leuk. Dankjewel voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier ook rood en wit (en zilver in de boom!) als enige echte kerstkleuren. Je kaartjes zijn mooi geworden. Ik stuur ook zelfgeschreven kaartjes, met een kleine terugblik op het afgelopen jaar en de beste wensen voor het nieuwe jaar. En vind het ook heerlijk om ze te krijgen. Merk wel dat het minder gebruikelijk wordt om kerstkaarten te sturen. Jammergenoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat lintjes idee is echt zalig!!! Ik denk dat ik me daar ook eens aan ga wagen! Heel erg leuk! Een paar jaar geleden had ik volledig stoffen kaartjes gemaakt, ook heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ze zijn heel erg mooi geworden! Ik hou ook wel van handgeschreven "echte" kaartjes.
    Ik heb er al een paar mooie gekocht van Kim Welling, nadat ik haar werk ontdekte in Eindhoven. Toch ook nog eens bij Van Katoen gaan kijken... Of zelf aan de slag gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel heel fijn idee! Brengt me zwaar in de verleiding :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik krijg en stuur ook heel graag kaartjes. Nu de kindjes nog klein zijn (5 j, 3,5 j en 2 j) kiezen we een foto uit de fotoreportage die we toch laten maken (voor de foto's aan onze muur) en die wordt dan omgetoverd tot een kerstkaartje. Maar ik onthou deze kaartjes voor binnen enkele jaren als de kindjes wat groter worden en het misschien niet meer zo tof vinden om op de kerstkaarten te schitteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. het is een fantastisch idee die kaartjes en je uitvoering zoals altijd top!
    Ik verstuur zelf liefs kaartje en zoek in de mate van het mogelijke uit wat bij wie past. De brievenbus openen en met spanning al de kaartjes openmaken is zo leuk! We hebben met siertape een boom gemaakt op een lege muur in de hal waar alle kaartjes aankomen.

    BeantwoordenVerwijderen