maandag 5 december 2011

geel en roos

Wat geef je je zoon van 10 jaar mee naar het verjaardagsfeestje van een meisje van de klas?  Die vraag spookte door mijn hoofd toen de uitnodiging van Helene in de bus viel.  Eerst stelde ik voor om oorbelletjes te kopen, want dat hebben meisjes van die leeftijd graag.  Die zijn vandaag de dag al meer met hun uiterlijk bezig dan iets anders.  Maar toen ik dat voorstel op tafel gooide, rolde de zoon toch even met zijn ogen.  Een juweel - voor een meisje - van de klas - van hem?  No way!

Dus ging ik naar iets anders op zoek.  Het werd een mode-tekenboek, helemaal op meisjesmaat.  Ik maakte er een leuke tas bij, waar het boek mooi in past.

De tas is er eentje gevonden op het magische pinterest.  De uitleg is volledig in het Duits, en aangezien ikzelf geen woord Duits ken, heb ik die aan me voorbij laten gaan.  Ik tekende het patroon uit, en eenmaal dat in handen wijst alles zichzelf uit. Het is zo'n soort tas goed voor een 'last minute cadeautje'.  Hij zit razendsnel ineen.  Het gele buitenstofje is een zachte velours van Michael Miller, binnenin werd de tas gevoerd met effen knalroos.  Om het af te maken werd de naam erop geflockt.
En met het cadeautje in bijpassend papier en lint, in de nieuwe tas, vertrok de zoon naar het feestje van dat meisje van de klas.....

38 opmerkingen:

  1. wauw heel leuke tas!!! staat genoteerd op mijn to do lijstje!!!
    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gave tas geworden!! Ze zal vast heel blij zijn geweest met zo'n mooi cadeau!?!

    Liefs,
    Hanneke maakt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die is mooi zeg! ik verbaas me over jouw enorme productie, waar haal je de tijd vandaan..? of ben je gewoon een heel snelle naaister? hoe maak jij trouwens de flockfolieletters: met schaar of met een mesje? het ziet er altijd zo perfect uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je weet jezelf elke keer weer te overtreffen. Wat een supergave tas zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @caroline: de flockfolieletters knip ik voornamelijk met een 'tot flockfolieschaar omgedoopte stofschaar', en hier en daar een stukje met een snijmes. En een heel snelle naaister, helemaal niet. Ik ben zelfs een vrij zenuwachtige naaister, altijd maar kleine stukjes, en dan weer pauze nemen en zo verder. En zo ben ik wel met veel door elkaar bezig;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hee, dat is een goede tip, met een stofschaar. Ga ik ook proberen! En voor een vrij zenuwachtige naaister vind ik dat je echt geweldig mooie dingen maakt! :) Ik heb nu ook helemaal zin om die tas te gaan maken. Bedankt voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is inderdaad veel beter dan oorbellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Volgens mij wordt die zoon van u uitgenodigd omdat de dametjes dan weten dat ze gewoon een prachtkadootje zullen krijgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hopla, ... weeral een hit! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. haha JoChapeau! weeral gebladwijzerd, heel mooie tas en moest ik dat meisje zijn, zou er SUPERblij mee zijn! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jee wat een gaaf cadeau! Wat een mooie kleurtjes en dat tasje is ook super! Daar zal ze vast ontzettend blij mee zijn geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind hem heel mooi van vorm en hij zet zich waarschijnlijk mooi door de velours te gebruiken! Je kleurcombinatie is zoals altijd af en alweer een geslaagd cadeautje (Dat moet een plezier zijn als jou kinderen naar je feestje komen)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je deed het weeral! Knap werk! En vooral weer een heel mooi geheel!
    Het lijkt wel of jou boog echt altijd gespannen staat in het naaien voor een ander,...
    Maak nog een keertje iets voor jezelf :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is weer mooi geworden, Sophie. En wat een gelukkige combi met het cadeaupapier. Ik moest wel twee keer lezen voordat ik begreep dat roos was, wat wij roze noemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi! Ik zal ook eens een uitnodiging sturen als ik jarig ben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Weeral schitterend resultaat.
    Waar blijf je de ideeën toch halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mooi, en zo vrolijk. echt iets voor een meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een hele mooi tas is het geworden. Heel fijn dat je de combinatie gemaakt hebt met het geschenkpapier.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Superstofje - leuke tas! Simpel modelletje, maar oh zo mooi ...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Da's terug een heel mooie tas!

    Ik zou heel graag eens met jou op stoffenjacht gaan ;-) Ik sta telkens weer versteld van je prachtige stoffenkeuzes!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. amai, telkens opnieuw een pracht van een creatie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. keimooi! echt super! en ja zeg, je kan toch geen juweeltjes geven aan een meisje zonder dat je de rest van het schooljaar wordt uitgelachen dat je haar vriendje bent :) en als je een tienjarige jongen bent is dat waarschijnlijk niet leuk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig! En wat ben ik altijd jaloers op je mooie stofjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat mooi zeg!!!! Zoon wist het duidelijk toen hij rolde met zijn ogen dat mama beter kon dan een paar oorbellen ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. dat gaat in de smaak vallen, geen twijfel mogelijk ....

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Supermooi! Eentje om te onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Waw zeg, daar zal ze wel blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wauw, zo leuk weer! En ik geef je zoon helemaal gelijk hoor ;) En zo te lezen ben ik een zelfde zenuwachtige naaister als jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooi!!! Waarderen kinderen dat eigenlijk? Dat zelfgemaakte? Ik vind het in ieder geval prachtig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. @liselore: ja hoor, dat wordt enorm gewaardeerd, zowel door de kinderen als door de mama's ervan. Echt heel leuk als de kinderen in kwestie je overstelpen met dank-je-wels omdat ze de tas zo mooi vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoh, Zo schoon!! Weer 'n tas op mijn to-do-lijstje.En da stofke!! Waar heb je da gehaald??

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @misSTIKsel: het stofje kocht ik ooit bij Vanmarieke, bij de koopjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. So lovely!!! I am happy to see you used my tutorial :-)

    Best wishes
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Weet je nog welk lettertype je gebruikte helene?

    BeantwoordenVerwijderen