vrijdag 16 december 2011

chocolademousse voor 2 // secret santa

Ik schreef me een hele tijd geleden in voor Secret Santa.  Een leuk concept vond ik.  En ook best wel spannend.  Begin november kreeg ik het langverwachte mailtje met de naam van mijn 'slachtoffer'.  Daarbij werd ook een moodboard meegestuurd van de betrokkene en de naam van haar blog.

Ik had de eer een cadeautje te mogen maken voor Jolien van Joli Gâteau.  Snel ging ik een kijkje nemen op haar blog, en eerlijk waar, bij het lezen van haar berichtjes krijg je zowaar zelf zin om meteen in de potten en pannen te gaan roeren.  Ze tovert de heerlijkste taarten en allermooiste cupcakes tevoorschijn.  Een streling voor het oog. 

Een cadeau maken voor iemand die je niet kent in het echte leven is niet eenvoudig.  Uit haar moodboard kon ik al afleiden dat ze eerder hield van zachte natuurlijke kleuren.  Ook sprak er een grote rust uit, en ik zag meteen dat het iemand is met een grote genietersfactor in zich. 
Omdat ze houdt van tafelen en gezelligheid, maakte ik haar een 'tête-à-tête' tafelsetje.  Twee placemats met plaats voor servet en bestek, samengebonden met een 'lint' met drukknopjes.

Een set bestek voor twee, in een assorti bestekzakje, werd eraan toegevoegd. 


De placemats en de bestekset gaan samen in een zakje gemaakt uit dezelfde stofjes.

En beste Jolien, de chocolademousse, die kon ik niet mee opsturen, daar heb ik zelf intens van genoten...  Ongetwijfeld heb je zelf al lang je eigen succesrecept voor de perfecte mousse, toch geef ik hier, al is het maar voor de volledigheid, mijn receptje mee...   Veel plezier met je secret santa cadeau!

29 opmerkingen:

  1. prachtig gemaakt, een echte 3S (=super secret santa)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mmm, ziet er lekker en vooral mooi uit. Je bent inderdaad een SSS!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe blijf jij dat toch doen, zo'n perfecte dingen maken? Supermooi, echt waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een origineel en mooi cadeau! Spijtig dat de mousse niet mee op de post kon, want dat had het helemaal af gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig cadeau!!Hier zal ze zeer zeker van genieten! En nu wachten op je eigen cadeautje?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmmm, lekker! En mooi! Jouw cadeautjes zijn altijd top!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ken er eentje die heel tevreden zal zijn. Zelf wacht ik spannend af naar mijn kadootje en leg straks de laatste hand aan het mijne!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi gedaan ! Mooie kleuren, mooi assortimentje, origineel ... ik hoop dat ik volgend jaar ook een gaatje vind om mee te doen aan secret santa.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben er echt héééééél blij mee! Nogmaals bedankt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weeral ongelooflijk schoon wat jij hebt gemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een superleuk kado heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mijn eerst gedacht: 'jammer dat jij mijn secret santa niet was zeg...'

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een fantastisch cadeau!! Het brengt me alvast op ideetjes... Echt mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. super mooi! ik doe mijn ss maandag op de post!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig, en die mousse probeer ik dit weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een gelukzak! Zo mooi zeg!!! Goed gedaan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een enorm leuk blog heb je. Ik was tegenwoordig meer van het haken maar heb ook veel achter mijn naaimachine gezeten maar krijg zo waar weer zin bij het lezen van je blog, bedankt!

    Ik ga je volgen.

    Groetjes Francoise

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een fantastisch cadeau, prachtig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. geweldig wat een mooi cadeau. Word er jaloers van... Wat zou griessuiker zijn? Basterdsuiker? @

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @@nneke: griessuiker is heel fijne kristalsuiker. Maar met gewone kristalsuiker gaat het even goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wow wat een leuk initiatief die secret santa! Het sprak me direct aan en dus nam ik een kijkje of ik nog kon deelnemen. Jammer, voor dit jaar was ik te laat maar volgend jaar doe ik zeker mee! Wat spannend! Ik zet alvast een herinnering in mijn agenda want die ervaring will ik voor geen geld van de wereld missen. Mooi wat je gemaakt hebt, ik zou er echt blij mee zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Waw, wat een fantastisch cadeau heb je gegeven! En ook fekregen, zag ik net :). Maar echt, super dat je er zo je werk hebt van gemaakt! Evenals van de leraar-pakjes met koekjes! Super allemaal, echt!

    BeantwoordenVerwijderen