dinsdag 20 december 2011

boleo in black

Mijn zus vroeg me om een een boleo (Van Katoen patroon) te maken met als basis ... zwart.  Ik had er eerlijk gezegd eerst mijn twijfels over, over dat zwart.  Het was op zich al even zoeken naar de juiste stof, want het ene zwart is het andere niet.  Het kan er al snel vaal uitzien, zeker na een eerste wasbeurt.  Op het stoffenspektakel vond ik een heel donkerzwarte jeansstof.  Goh ja, echt jeans zou ik het niet noemen, maar zo stond de stof wel benoemd in het stoffenkraam.  Het is een heel dicht geweven stof, middelzwaar en rekbaar.  En als je heel goed kijkt zit er precies een kleine glinstering in (maar dat zicht kan dan ook weer aan mij liggen).  Ik vond het het proberen waard, beter ging ik toch niet vinden. 

Om het zwart wat te breken werd de binnenstof licht en kleurrijk gehouden. Op de zwarte stof zijn de stiksels blauw, op de gebloemde stof zijn de stiksel zwart, een mooi accent erbij. 

En ondanks de vrees voor een goed resultaat toen ik eraan begon, ben ik heel tevreden van deze boleo.  Die zwarte stof is gewoon zalig om mee te werken, en zo mooi dat die valt, super.  De handtas blijft fantastisch goed in vorm.  Volgende keer op het stoffenspektakel ga ik terug op zoek naar dat stoffenkraam, want ik wil meer van dat zwart..... 
En nu hopen, dat de vriendin van de zus waarvoor de tas bestemd is, een even goed gevoel als ik erbij krijgt.

24 opmerkingen:

  1. Ze is heel erg mooi gelukt. de stoffen zijn perfect gekozen.
    En je het zonet juist geraden op mijn blogbericht. Het is nog maar pril maar zwijgen is dan ook niet mijn sterkste kant.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zwart is een keuze! ;-) Ik vind hem ook heel mooi hoor!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weeral zo'n mooi exemplaar !!! Ik was aan het twijfelen over een zwarte Klara-tas, misschien dat dat dan ook wel meevalt als ik het zou combineren met een kleurrijk accent ???

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met dat helder blauw is het echt de max, heel mooie combinatie! (zoals altijd :0))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben altijd zo blij als jij een berichtje op mijn blog plaats. En deze keer kon ik het niet laten naar jou boleo tas te gaan kijken! Die van jou vind ik echt heel geslaagd. Leuk om te zien dat andere stofjes er een totaal andere tas van kunnen maken. Die vriendin van de zus zal het nieuwe jaar alvast trendy inzetten!
    Lieve groeten Tine (start en stik)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig!!! Wat ben jij toch een krak in het maken van mooie dingen!!!
    Liefs,
    Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel mooi zeg! is die tas moeilijk te maken? ik twijfel om ook het patroon te bestellen... ben nog maar een beginner, maar moet te doen zijn denk ik?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @katrientje: nogmaals proficiat dan! Geniet ervan!
    @jochapeu: de klara in zwart met kleurrijke lussen waar het hengsel doorkomt en een vrolijke binnenkant, moet super zijn. Het proberen waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @caroline: op zich is de tas niet moeilijk te maken, enkel even puzzelen welke stukken waar, maar de handleiding is daarin heel duidelijk. Niet twijfelen om het patroon te kopen, gewoon doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Liefste zus, mijn collega/vriendin vond de tas echt geweldig!! En al twee dagen op rij zie ik haar hier pronken met een exclusief exemplaar van elisanna. Ze is echt fier :)
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo'n mooie tas dat moet wel in goede aarde vallen bij de vriendin van zus....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Katrien,

    Ik ben de trotse eigenares van bovenstaande tas. De tas is echt prachtig en zo handig. Echt knap werk.

    Dank je wel!

    Uiteraard ook een dikke merci aan je zusje.

    Groeten,
    Isabel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @anoniem: Isabel, ik denk dat je Sofie bedoelt ipv Katrien;);)
    En fijn om te horen dat je de tas mooi vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige dingen maak jij toch altijd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Weer een geslaagd exemplaar! Ik heb net m'n eerste boleo geknipt, klaar om onder het machine te steken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. 't Is weer een prachtexemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik ga ook nog een zwarte maken, op vrag van mijn moeder, met groen en paars. en ik ben er ook niet happig op. Maar als ik dat zie, gaat dat precies nog wel meevallen !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Als ze m niet leuk vind, wil ik m wel hebben, haha. Prachtige tas geworden zo, die zal ze vast heeeel leuk vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zit vast met de Boleo tas,
    probleem: na het laatse stikwerk en keren van de tas zaten mijn schouderbanden verstopt.
    Ik weet echt niet wat ik fout doe en durf niet meer opnieuw vaststikken alvorens ik door heb wat ik nu fout gedaan heb,
    wie kan mij helpen?
    melvanheghe@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen