zondag 18 december 2011

blij maal twee

Wat was ik blij (maal twee) vrijdagavond.... 

#1: vrijdagavond ging de kerstmarkt door op de school van onze kindjes.  De kerstmarkt waarvoor alle klassen in de weer zijn geweest om knutselwerkjes te maken voor het goede doel.  De kerstmarkt waarvoor ik samen met de meisjes en jongens van het vierde leerjaar aan de slag ging om kussens te maken voor het goede doel.  En die kerstmarkt ... was een enorm succes!  Boven al onze verwachtingen in werd er in een snel tempo verkocht en gekocht.  De sfeer was top, de christmas-spirit was volledig aanwezig, de kinderen waren razend enthousiast en de ouders genoten mee.  De opbrengst liegt er niet om: er werd zowaar 22OO euro ingezameld voor Music for Life!  Toch een uitstekende reden om blij te zijn? 

#2: vrijdagavond kwam ik na de kerstmarkt doodmoe thuis (na een laatste klinken op ons geslaagde event).  Aan de voordeur stond een pak.  Een groot pak.  Van mijn secret santa, Sara.  Blij, dat was en bleef ik dus.  Ik kon nog wachten tot zaterdagochtend om het open te doen, samen met de kindjes.  Ja, sorry mensen, tot kerst zelf kon ik niet wachten, daar heb ik helaas niet het geduld voor (en nu heb ik weer een mooi voorbeeld gesteld voor de kinderen, die al een hele week zitten te staren naar hun cadeautjes onder de kerstboom en keer op keer moeten luisteren naar de boodschap: "pas opendoen als het kerstmis is, nog even wachten dus").

En bij het aanschouwen van volgende foto's zult u nog beter begrijpen waarom ik nog steeds blij ben.

In het pak zat een doos, een mooi beklede doos met als inhoud heel veel minipakjes.

Al de kleine pakjes waren kleurrijk verpakt en kregen een 'puntjes-benoeming', deze verwees al een beetje naar wat er in het cadeautje zat.  Echt supertof gevonden, ik ben alweer een verpakideetje rijker!

En hier volgt dan de inhoud van de pakjes, die met veel oh's en ah's werden opengedaan (ik had dan ook vier helpertjes bij me, die maar al te graag cadeautjes opendoen).

Rustpuntjes ~ een prachtig kussentje, met lijnzaad en een vleugje lavendel. Daar houd ik zo erg veel van, 's avonds in de zetel en een warm kussentje bij me ... tot rust ga ik komen, dat is zeker!

Postpuntjes ~ twee zalige postkaarten

Potloodpuntjes ~ een kleurrijk notaboekje van Petit Pan

Lichtpuntjes ~ vier heerlijk geurende gele theelichtjes

Stofpuntjes ~ een schitterend lapje stof, hier ga ik iets mee maken, helemaal voor mezelf!

... Puntjes ~ vier heel mooie stukken stevig papier
Puntoortjes ~ prachtige gele bloemenoorbellen, zo helemaal mijn ding!

Dit is gewoon allemaal zoveel, een echt genieterscadeau! Dank-je-wel Sara!
En nu ... nu steek ik de kaarsjes aan, nestel me in de zetel met mijn warme kussentje, neem mijn opschrijfboekje erbij en denk na over wat ik met het nieuwe stofje en papier ga maken... en oh ja, niet te vergeten, ik doe eerst mijn prachtige gele oorbellen aan!

36 opmerkingen:

  1. wat een schoon pakske!!! zou er ook helemaal voor smelten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw seg! Wat een uitgebreide secret santa! Heel mooi allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, ik heb al spijt dat ik niet meegedaan heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou stress hebben moest ik jou hebben, maar wat heeft ze een fantastich cadeau bedacht, zo wauw en tevens een heel leuk idee want daar kan je altijd wel wat mee :0)!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie Secret santa! Ik zag de dochter op tv passeren trouwens ( dat denk ik toch) ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw! Fantastisch :)
    Ik wacht nog op de mijne.. en hoop dat hij even leuk is!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi. Ik heb nu ook wel spijt dat ik niet heb meegedaan …
    Misschien volgend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat wil ik ook zo verwend worden! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik versta dat (maal twee) dat ge blij zijt (maal twee) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige cadeautjes. Je kunt echt zien dat ze met aandacht en zorg voor je zijn uitgekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er mooi uit ! begrijp dat je blij bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw !!! Geniet maar met volle teugen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een superleuke verwendoos! Geniet er van, mooi geschreven ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie puntjes allemaal, dat is nog eens fijn uitpakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ooooooooh waauw zoooooooo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je bent verwend! Zo schoon allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wooow, jullie zijn echt wel aan elkaar gewaagd! Geniet van jouw kadootjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben heel opgelucht dat je er blij mee bent. En zoals Marina zegt, had ik ook echt wel stress toen ik je naam kreeg. Maar uiteindelijk heb ik wel veel plezier beleefd aan het samenstellen van je pakje. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. oooh, super allemaal. mijn pak is vorige week vertrokken. en ik wacht bij de bus tot ik het mijne krijg. nieuwsgierig als ik ben.
    en op je vraag of ik wat verkocht heb... awel redelijk goed. knuffeldoekjes, slabbetjes, pennenzak, theeportomonee,één stokpaardje. ik ben tevreden hoor. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ooh, en waarom deed ik ook weer niet meer dit jaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauwwwww!!! Wat een verwennerij!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wow, prachtig pakje! Daar zou ik ook van kunnen genieten. En proficiat voor de school van je kinderen, zo'n geweldige opbrengst voor Music for Life!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh, wat fijn! Geniet ervan! Ik hoop dat mijn pakje vandaag toekomt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zalig! En wat leuk bedacht, Sara!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. keimooi seg!!
    zo'n thema in het inpakken, ook super, ga ik onthouden :)

    BeantwoordenVerwijderen