maandag 26 december 2011

bambi's en ninja's onder de kerstboom

Om al de nieuwe cadeautjes in op te slaan en mee te sleuren van feest naar feest, maakte ik voor onze vier kinderen een opbergzak.  Met kerst doen wij niet echt aan de grote speelgoedcadeaus, daar heeft de sint immers al uitvoerig voor gezorgd.  Wel liggen er tientallen kleine cadeautjes onder de boom.  Vaak is dat knutsel- en tekengerief, of kleine gezelschapsspelletjes, een mini-knuffel, ....  Eigenlijk vaak spullen die handig zijn om mee te nemen op verplaatsing, om zich aldaar bezig te houden bij momenten van verveling.  Vandaar dus de bambi en ninja zakken...

Een hele tijd geleden kocht ik de lichtblauwe bambistof al bij bambiblauw.  De meisjes hadden de stof zelf gekozen, en het zijn vooral de glinsters op de stof die hun oogjes deden schitteren.  Omdat de stof vrij stevig is, is ze ideaal om een tas uit te maken, volgens dit model dat ik eerder al eens maakte.  De ene gevoerd met roos, de andere met blauw, en die kleuren komen ook terug in de bloem die erop werd genaaid.  Geen discussie mogelijk dus, welke tas hoort bij welk meisje.  Want discuterende dochters hier bij ons, dat wilt u niet meemaken.  We anticiperen dus volledig hierop....

Voor de jongens is het een stuk eenvoudiger.  Die houden niet van frullen en glinsters, en die gaan ook niet in discussie met elkaar.  Gewoon een simpele zak om hun gerief in te steken, meer moet dat niet zijn.   De ninjastof sprak trouwens meteen tot hun verbeelding.  Heerlijke stof toch, te koop in de Van Katoen shop.  Gecombineerd met zwart en 'ruwe' groene stiksels erop, wordt het een echte stoere jongens-schatten-tas. 


33 opmerkingen:

  1. schoon gemaakt en bij deze ook fijne feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, o, o, wat heb je toch weer prachtige creaties gemaakt! Je kinderen boffen maar!
    Tja, zussen... Ik ben er zelf een en heb ook die leeftijd gehad... :) Het mooie is: het was gewoon een kwestie van ouder worden.
    Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn weer om te stelen die zakken en tasjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet het er allemaal weer geweldig uit.
    Ik lees elke keer met heel veel plezier je blog dus ik hoop dat je nog lang doorgaat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 1 woord JALOERS!!! (op die dochters van jou! ik wil ook!!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke tasjes en zakjes weer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weeral zoooo schoon en wat een goed idee om tasjes/zakjes te maken. Mooie stofkes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke tasjes! In dat bambistofje maakte ik vorige zomer een rokje voor de dochter, en die glinstertjes vond zij ook zo leuk. Maken ze dan geen ruzie om de 'roze' versie? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is gewoon veel leuker dan al dat speelgoed altijd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterende tasjes! Wat een leuk idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @ballétoile: neen hoor, geen ruzie voor de roze versie, die is voor de jongste dochter en dat vonden ze meteen goed;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Maar weer zo leuk!
    Ik heb me al dikwijls bedacht dat ik geen enkele vrolijke opbergzak in huis heb, daar zou ik dringend eens wat aan moeten doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb hier thuis ook nog wat metertjes ni ja-stof liggen.leuk zakje maakte je er mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi! Tof gedaan met die ruwe stiksels op de jongenstasjes. En mijn dochters zouden ook vechten voor zo'n tasjes, dat ben ik zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk! En hoera voor het niet uitdelen van grote speelgoedcadeaus, kinderen moeten af en toe nog eens tevreden zijn met kleine spulletjes en een knuffel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh, die ruwe stiksels. Schoon, dat gaat recht naar mijn naaister-hart.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi gemaakt en een leuk idee. Die stiksels op de jongenstassen passen echt perfect bij de ninjastof. En ja de meisjestassen zijn echt voor kleine prinsesjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Schitterend leuke variatie op de knikkerzakjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mijn zoon zit mee te kijken en wil nunook zo'n zak.maar goed dat mijn dochter al slaapt want die bambi-tas is ook prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Moooi!
    En hier is het favoriete spelletje met de ninjastof: zoek het konijn. En ik verdenk mijn jongens van een zekere blindheid, want het duurt vaak minuten voor ze het eerste konijn vinden...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. De ninja stof ligt hier nog altijd veilig opgeborgen ... en voor het neefje maakte ik een 200% vergrote Eloleo knikkertas. De jongste hier vroeg er ook al één om zijn felbegeerde speelgoed in op te bergen ... ik denk dat hij deze ninja-versie ideaal zal vinden, want ik dacht dat het zelfs om iets van Ninjago in op te bergen was :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Die tassen op zich zijn al een kerstcadeau waardig! Alweer zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik kijk elke keer uit naar een nieuwe creatie van jou en ook deze keer is het meer dan geslaagd. Je kinderen zullen wel blij geweest zijn met deze leuke tassen !!!!

    Prettig Eindejaar.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Je doet de bambi's weer alle eer aan! En die ninja's zijn ook zooo heerlijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leuk idee! Ze zijn alle 4 even mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooie tassen heb je gemaakt.

    Groetjes Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooooooooi, van de lichtblauwe bambistof loopt er hier een rokje rond!
    Tof stofje (al zeg ik het zelf)
    Groetjes liesje

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gaaf zeg, het idee, de stof, de tasjes, ja, echt super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hey meid, die blom die je hier gebruikt siert nu ook een heel leuk kleedje voor mijn nichtje, thx voor het leuke idee

    BeantwoordenVerwijderen
  30. superschattige tasjes! Dat bloemetje met stofjesknopje erop maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen