maandag 28 november 2011

kleurrijke vlinders

Weer een verjaardagsfeestje.  Elisabeth was uitgenodigd op het schaatsfeestje van haar goede vriendin Helena.  Ik dook dus nogmaals in de stoffenkast, op zoek naar een vrolijk stofje voor een meisjestasje.  Deze vlinders kocht ik op het stoffenspektakel, het stofje sprak me meteen aan met al die felle kleuren.  Om vrolijk van te worden.

Op mijn pinterest bord verzamelde ik ondertussen al heel wat leuke zelfmaakideeën.  Ooit wil ik ze allemaal uitproberen, één voor één.  De olivia-tas is er daar een van.  Een schattige schoudertas die vooral opvalt door zijn ietwat hoekige vorm.  Het is eens wat anders en ik ging gaan de slag met het heel duidelijke patroon.

Op de voorkant van de tas werden twee vilten vlinders genaaid, samengehouden door een groene knoop.

Binnenin zijn er drie kleine zakjes en een lint met drukknoop, waaraan een klein portemonneetje hangt. 

In de schoudertas steken we nog een boek van Hetty van Aar.  Het eerste exemplaar uit de For Girls Only serie, een boekenreeks die heel geliefd is bij die 9-jarige meisjes.  In de herfstvakantie ging ik met de kinderen naar de boekenbeurs en we kochten daar een hele stapel gesigneerde exemplaren van deze auteur, die daar toen net aanwezig was (wat moest ze lachen toen we onze grote stapel voor haar neerlegden, een voorraad cadeautjes voor verjaardagen en kerstmis.  Stuk voor stuk werden ze voorzien van een persoonlijke boodschap voor de ontvanger.)  Elisabeth koos voor Helena het boek 'Vriendinnen voor altijd' uit, een heel toepasselijk cadeau voor een 'voor-altijd-vriendin'.

35 opmerkingen:

  1. Wat schattig! Ik stel tassen maken steeds uit. Ik maak veel liever jassen, rokjes, jurken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, weeral heel mooi. Die vlinders maken het af. Leuk bedacht

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee zeg, die boeken! Heb je altijd cadeautje bij de hand.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een mooi modelletje. En wat handig is Pinterest toch! Al ben je er vaak langer zoet dan het plan was.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga uw dochters op mijn volgende verjaardagsfeestje ook een keer uitnodigen, want wat een leuke cadeautjes nemen zij altijd mee! Zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je bent niet te doen!!! gewoonweg prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt super die meisjeskadootjes!Zou graag een vriendinnetje van uw dochters zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @emma en mona: jou jasjes, rokjes en jurken zijn dan ook telkens weer pareltjes... Ik denk dat ik daarentegen meer een 'tassenmadam' ben;)
    @petra: inderdaad, éénmaal op pinterest en je bent er even zoet mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is zo tof, telkens een nieuw tasje per kadootje !!! Ik zou dat ook eens meer moeten doen, maar het komt er gewoon niet van ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi hoor! Ik ga strakjes nog eens rondneuzen op jouw Pinterest pagina ;-) Ik denk, nee ik weet zeker dat jij al heel veel mensen inspireerde met je blogje!

    Door het zien van al die mooie dingen op jouw blogje, begon ik zelfs te naaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Supermooi alweer! Zo'n geweldig stofje! En een geweldig mooi model van tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk tasje. Hoe groot is ze eigenlijk? Is het echt kleine meisjesformaat?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @soraya: fijn om te horen dat ik je een beetje kan inspireren!
    @rakketak: het is een vrij ruime tas hoor. Ik schat zo'n 30cm/35cm breed en ongeveer 30cm hoog.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. JIj hebt echt een neus voor toffe patronen he!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo toevallig, ik had die tas gisteren zitten bekijken op pinterest!. Opnieuw zeer mooi, je bent echt de koningin van de tasjes! Dat jij die allemaal moet weggeven telkens ...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige tas, echt een tof stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een prachtige tas. Onze dochter zou deze alvast met veel plezier in ontvangst nemen. Die vlinders maken het helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke tas alweer...heerlijk stofje. En de kussens hieronder. wat super! ik snap wel waarom dat de kinderen zoveel feestjes hebben ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. oh wauw! Dat is een supermooie tas. Is ze moeilijk te maken? En hoe lang doe je erover?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @leentje: helemaal niet moeilijk! Eens alles geknipt, zit het ook heel snel in elkaar, het patroon is eenvoudig en duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. oh wat leuk zeg, lekker fris en fruitig, ziet er erg gezellig uit met die vlinder leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Die vriendinnetjes van u dochters hebben wel geluk zeg, altijd zo'n mooie & originele cadeautjes. Knap gedaan alweer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi, mooi! Ik heb een vraagje: met welke 'vlieseline' verstevigde je die tas? Jouw tassen zien er altijd heel stevig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @wapiti: handtasjes verstevig ik altijd met vlieseline H640 (gestreken op de buitenstof).

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Alweer prachtig! Ook de foto's van je werken lukken steeds zo fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel leuk met die extra vlinder + knoop!

    BeantwoordenVerwijderen