donderdag 17 november 2011

geef eens een 'hobo sack' cadeau

Het is niet de eerste keer dat de hobo sack hier werd gemaakt.  Evenmin zal het de laatste keer zijn. 
Ik gaf het een hele tijd geleden als doopcadeau voor ons nieuwe neefje.  Prompt vroeg mijn zus er ook één voor het neefje van haar vriend.  Dan polste mijn mama voorzichtig of ik er ook één voor haar wou maken voor weer een nieuw neefje, en dan nog één, en nog één....  het is blijkbaar een gegeerd cadeau voor een pasgeborene.  Gevuld met blokken, kruippakjes, geboortecentjes... is het een origineel presentje.




Je kan eindeloos combineren met stofjes, en zo is elke zak weer anders.  De ene is al wat liever, de andere stoerder....  Ik geraak er alleszins nog niet op uitgekeken, er zullen er nog vele volgen!

49 opmerkingen:

  1. Ze zijn prachtig!
    mooie kleurencombinaties heb je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De 'hobo sacks' van jou zijn dan ook keer op keer een plezier om naar te kijken hoor! De stofjes doen ook heel veel en jij haalt er telkens ook prachtige kleurcombinaties uit!

    Valentine moet zaterdag naar een feestje en het cadeautje bestaat ook deels uit iets zelfgemaakt! Ik ben benieuwd naar de reacties!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn inderdaad geweldig. Ik val elke keer opnieuw voor jouw stoffencombi's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. perfecte cadeau! En ... het perfecte lettertype voor de namen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. aha aha, dank u om mij er nog eens aan te herinneren, Ik weet al hoe ik een verjaardagsgeschenkje ga verpakken. Maar uw letters zo mooi zeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk en lief, ik zou dat ook wel willen krijgen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Allemaal prachtig! Leuk, één van mijn dochters heet Lune en die naam zie en hoor je niet vaak, niet in NL althans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige combinaties heb je weer gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Héél mooi! En zeker als je er dan zoveel bij elkaar ziet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel stijvol en bijzonder mooi gemaakt zoals altijd en een persoonlijke toets is altijd tof voor de krijger. Ik maak ze ook voor vanalles en nog wat en voor jong en oud :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Er zitten hele mooie stofcombinaties tussen vind ik. Echt leuk om te geven en om te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. zo'n mooie stofjes dat jij altijd hebt ! En ik ben ook een beetje jaloers op jouw naaitempo :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige zakjes, en niet zo moeilijk voor een beginneling zoals ik. Je stoffencombinaties zijn en recht op!
    Mag ik nieuwsgierig zijn? Waar heb je dat leuke dierenstofje vandaan, het is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Héél mooi, met die letters en die stoffencombinaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ze zijn allemaal erg leuk. Ik vind ze zo mooi met de naam zo strak erop. Leuk, leuk!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Welke afmetingen gebruik je? Wil je dat verklappen? En waar haal je dat dik touw? Hexagoon ofzo?
    Voor de rest kan ik mijn collega-meelezers hierboven alleen maar gelijk geven. En de kleuren springen hier van mijn scherm af! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi! Ik vraag mij ook af waar jij dat dik lint vindt :)? En die letters - zijn die er gewoon opgekleefd met het strijkijzer of ook nog eens rondgestikt met de machine? (Kwestie dat dat hier niet afkomt in de wasmachine...) Merci! S

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nog eens ik... sorry :) - De binnenkant... hoe werk je die mooi af (ik ben aan het twijfelen over een overlocker)? Misschien een tutorial voor de simpele mens als ik schrijven :D haha! S

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is inderdaad een zak die ik zelf ook heel graag maak. zonder teveel gepruts altijd een mooi resultaat dankzij de duidelijke tutorial van made. Voor de mensen die het patroon niet kennen:
    http://www.dana-made-it.com/2010/02/hobo-sack.html

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @zo-ella: het dierenstofje komt van Annamarieke
    @nele: het touw haal ik bij veritas, daar heb je het in verschillende diktes en kleuren. Maar bij Hexagoon hebben ze dat ook.
    De lap stof is 30,5cm breed en 33,5cm hoog. In de twee hoeken onderaan knip een vierkantje van 3,5 op 3,5cm. Voor de buitenstof is de verhouding boven- en onderkant: boven 20,5cm - onder 13cm (bij beide wel nog 1cm naadwaarde bij tellen).

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @frambooske: het lint komt dus van de veritas. De letters zijn gesneden uit flockfolie (in verschillende webstofwinkels te koop) en op de stof gestreken. Komt er niet af bij het wassen, het is echt supergerief.
    De zakjes zijn volledig gevoerd, dus geen zichtbare naden aan de binnenkant. Als je het zakje niet voert, kan je de naden afwerken met een zigzag, of beter nog, met een overlock. Ik vind ze daarentegen mooier afgewerkt als ze gevoerd zijn, bij de uitleg (cfr link als je op 'hobo sack' klikt) staat helemaal op het einde uitgelegd hoe je de zak moet maken met voering. Bekijk het eens, en als je vragen hebt, mag je me altijd een mailtje sturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ze blijven leuk en zeker met de namen erop!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. waaaaaaaauw tof!!! en met het lezen van je commentaren weet ik meteen het antwoord op de vraag die ik wou stellen :o) namelijk hoe die namen erop zijn gezet!

    Op zoek naar flockfolie dus :oD

    BeantwoordenVerwijderen
  24. WAW! Alweer super mooi. En je stoffencombinaties zijn altijd zo geslaagd. Hoe doe je dat toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zeer leuk en praktisch! Hier zitter er nog steeds de sokken van zoonlief in ... En wat een mooie stofjes vond je weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @elisanna, in december ben ik nog eens in Belgenland dan spring ik de veritas binnen :) en merci voor alle uitleg! Ga ik eens op mijn gemak lezen. (en oef, want ik stik niet graag rond letters) Merci! S

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ze zijn echt mooi!! Maar die foto's van jou zijn ook altijd zo prachtig hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ze zijn wondermooi!!!
    Mijn zoontje Sem zag het stofje met de ruimtevaarders ook direct zitten :-)
    Liefs,
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooi mooi mooi! Wat maak je er een feestje van om naar te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat mooi weer, en wat een fijne kleurencombinaties maak je. heel vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik ben hier al een paar keer komen kijken, ze zijn zo vrolijk om naar te kijken!!
    Goed idee trouwens. Ik ga volgende keer de eloleo zakjes misschien ook wat vergroten.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. superzakjes! kan je het lettertype ook prijsgeven?

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi In de maand november geef ik altijd een presentje aan een paar medeblogsters. Dit jaar zou ik jou ook graag iets willen sturen.
    Mail je me even?
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wou wat een mooie stofjes, vooral het zakje van Mathis is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. @anoniem: het gebruikte lettertype is Century Gothic
    @Else: oh, wat fijn! Ik stuur je een mailtje

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hallo. Ik vind de zakjes supermooi. Ben vanaf september ook bezig met naailes. Ik heb eens gekeken hoe dit gemaakt moet worden, maar raak er echt niet wijs uit. Jammer want ik wilde graag een projectje zelf beginnen.
    Ik vind veel inspiratie bij je!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Sofie! Sinds Tante Els het geboortecadeautje gaf aan babs voor Sem, kom ik af en toe es piepen op je blog!! Sem vond zijn zakje alvast heel mooi! je maakt super dingen! Ikzelf ben dit jaar ook gestart met mijn naaicursus maar zit belange nog zo ver niet :) Ik hoop dat de microbe ook op mij zal overslaan want wil dit gaan combineren met onze zaak in doopsuikers (www.alakaart.be) en daarvoor is het ideaal!! Wie weet komen we elkaar es tegen in een stoffenwinkel!!! liefs uit Brugge, Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  39. @Sara: tof zeg! En wees maar zeker dat die microbe zal overslaan, ik kan mij niet meer indenken wat ik zou doen zonder naaimachine;) Zelf de doopsuikerzakjes maken voor jullie zaak zou wel heel origineel zijn, succes gegarandeerd! Veel liefs, Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Oh ik word er echt vrolijk van! Tof! Hoe groot vallen die uit? Doenbaar als afscheidscadeauke in creche?

    BeantwoordenVerwijderen
  41. @mamasha: ruw geschat (want ik heb er nu geen meer liggen en kan dus niet exact nameten;)) is de zak zo'n 20cm breed en 25cm hoog. Maar schiet me niet dood als ik er te ver naast zit. Als uitdeel-afscheidcadeautje voor elk kind zijn ze misschien wat groot, maar pas gewoon de afmetingen wat aan...ik heb ze ook al in kleiner formaat gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Die zijn allemaal om ter schoonst!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Is jou formaat ideaal om als turnzak te gebruiken,

    BeantwoordenVerwijderen