woensdag 2 november 2011

de rok bij de boleo

Ik schreef het hier al, ten tijde van de boleo.  Er was een rok in de maak met dezelfde stoffencombinatie als de boleo.  Blauwe jeans met rode gebloemde katoen.  Ik weet niet wat uw verwachtingen waren, een rok met eenzelfde 'boleo-gat' erin of een rok met een overdosis rood?  Dan moet ik u teleurstellen...want eigenlijk is het vooral een heel soepelvallende jeansrok, met subtiele details van de gebloemde stof. De rok heeft twee zakjes, en het zijn die zakjes die voor het accent moesten zorgen. 


Ik had nog nooit een rok met zakken gemaakt, en heb er best wat tijd aan zitten prutsen.  Maar het resultaat vind ik wel leuk.  De rode stof steekt ook heel goed af tegen de jeans (maar dat effect zag u al bij de boleo).  Voor de rest komen de bloemen enkel nog terug onder de vorm van het beleg...


Achteraan zitten er twee nepen in het pand en is er een blinde rits in verwerkt.  En alle stiksels op de jeansstof zijn in het rood, om het helemaal af te maken.


Het model past heel mooi aan. En het is echt een hele fijne rok om te dragen, de jeansstof ik ook licht elastisch, waardoor de pasvorm nog mooier uitvalt. Dit patroontje is er zeker eentje om te bewaren!


En wat denkt u, vindt u me niet helemaal passen bij mijn handtas?


Extra Noot: Het patroon van de rok komt uit een knipmode.  "Een" knipmode, u leest het goed, want ik ben helemaal kwijt uit welk nummer en welk jaartal.  Het patroon werd overgenomen tijdens de naailes, uit de grote stapel naaijuf-boekjes... Moest ik het boekje nog eens tegenkomen, tijdens een inspiratiezoektocht, dan laat ik het u weten. 

Ondertussen heeft Margo volgende reactie geplaatst
De rok komt uit de knipmode van januari 2010. Model 7a. Inderdaad een heel mooie rok. Ik maakte hem zelf ook al twee keer.
Dank-je-wel Margo!

50 opmerkingen:

  1. Amai, wat een mooi rokje! En zo schoon afgewerkt! Spijtig dat je niet meer weet welk patroontje het is :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het rokje is prachtig !
    en de tas ook, heel leuk zo met dat bloemenstofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @De Zuster Van: ik zoek het patroon volgende naailes eens op, dan laat ik wel weten uit welke knip het komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zo een klein detail als die verwerking van dat fleurige stofje doet met jeans, en de kleurcombinatie is ook meer dan geslaagd! Je mag er wezen als model ( je hebt nu eens echt alles in huis, een goed figuur, een topnaaister en oog voor moois, wauw :0))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zucht, het is weer helemaal perfect...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauwie! En zo mooi gemaakt! Dat extra stiksel in een ander kleurtje maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind je net zo knap als je dochter en haar rok

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi! De kleuren knallen er echt uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi! Prachtig met dat gebloemde zakje en het gekleurde stiksel! Ik zou deze rok zo ook dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schoon en hij past je idd helemaal perfect. En zo leuk assorti met de boleo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. waaw de zakken zijn echt mooi gedaan zo! Weeral mijn petje af voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heel mooi! leuke vorm hebben de zakken. ik hou me ook aanbevolen voor het patroon, mocht je het nog eens tegen komen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, zo met die 'omhoog gaande' zakken, dat is eens helemaal iets anders! En zo ga je inderdaad veel de vraag krijgen 'zelfgemaakt, dat ensemble'? En dan niet slecht bedoeld, integendeel!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, dat jeans met dat rood, dat werkt hé... (maar dat had ik al eens gezegd toen je je boleo hier liet zien).
    Inderdaad een mooi patroon! Ik zou toch ook wel willen weten uit welke knip het komt...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik herken het patroon, maar geen idee uit welke knipmode hij komt...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die rok zou ik meteen in mijn kast willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Amai, super mooi. Dat model van die zakken is echt leuk, en zo goed afgewerkt!! Geeft een waauw effect!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Echt heel ferm, past super! Knap patroontje en heel leuke details. Mag ik ook zo onbeleefd zijn om te vragen van waar uw schoon overslagvestje komt?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @malidaan: het overslagvestje is van King Louie

    @het knoopsgatperspectief: neen, de alom bekende knipmode juni 2010 rok is het niet. Dat patroon heb ik ook liggen, maar past me niet zo goed vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw, wauw, wauw voor het ganse plaatje !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel knap afgewerkt. De rode stiksel passen perfect bij de zakjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk, jeans met een extra touch is ook helemaal mijn ding. En die zakjes, echt een leuke snit, was dat zo'n patroon of heb je er zelf wat van gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @sofilles: de zakjes zaten zo in het patroon verwerkt. Op de voorbeelden in de knip was wel alles in dezelfde stof gemaakt, waardoor de zakjes haast niet te zien waren. Door de zakken in een andere stof te maken, vallen ze meer op en geeft het toch wat extra aan de rok.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel mooi! Die zakjes geven het inderdaad iets speciaals

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Waw zeg, knappe madam in een super-rokje!!! Mocht je het Knipmode-nummer vinden, dan maak je ook mij gelukkig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een prachtig ontwerp en wat een mooie afwerking. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtige rok! En een supermodel, zo met die zakken! Ook heel benieuwd uit welke knipmode... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ge hebt er die eerst een rok kopen en er dan een tas bij zoeken. Maar jij maakt eerst een tas en dan er een rokje bij - kan ook! Ik vind ze allebei super geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. perfect match! ik zou wel les van u willen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. De rok komt uit de knipmode van januari 2010. Model 7a. Inderdaad een heel mooie rok. Ik maakte hem zelf ook al twee keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. @margo: dank-je-wel! Je bespaart me weer wat opzoekwerk;)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik ben voor mezelf een rok volgens datzelfde patroontje aan het maken, en ben blij dat ik hem hier eens in afgewerkte versie zie! Binnenkort op mijn blog, hopelijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heel leuke zakjes! Zeer veel draagplezier gewenst! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Zeer mooi! En helemaal gelijk ik het verwachtte. Nog een bol zou toch te veel geweest zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Perfectie, perfectie... tot in het kwadraat!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. ja, echt heel mooi rokje, en zo'n model zou ik ook wel willen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oh zo perfect!!! Ik zou me er zelf niet snel aan durven wagen, aan een jeansrok, maar jou versie is gewoon geniaal! Ik zou hem zo kopen moest ik hem zien hangen bij WTG. Hmm, toch de jeansstoffen maar eens in 't oog houden, voortaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. heel mooi! De details zoals de bloemenstof en de rode stiksels vind ik heel goed gekozen! Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Heb hier net dezelfde rok liggen, maar nog niet aangedaan wegens terug helemaal uit elkaar gehaald. Inderdaad, leuk patroontje. Maar ik had de verkeerde combinatie stof gebruikt voor zakken en rok. Allé, vond ik toch hé. Anderen vonden het mooi, ik niet. En aangezien het dan een kastenhangertje wordt, heb ik hem maar uiteengehaald.
    Jouw exemplaar is supergeslaagd. Misschien probeer ik toch maar beter eens jeans in combo met iets anders. :-)
    Heel schoon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. "binnenkort op mijn blog" zei ik hierboven, op 3 november al. Tja, binnenkort is een rekbaar begrip hé. Hij is eindelijk klaar, en helemaal anders geworden, door de volledig andere stof die ik gebruikt heb. Maar 't is een geweldig modelletje hé!
    Kom gerust eens piepen op
    http://piepow.blogspot.com/2011/12/een-gat-in-de-lucht.html

    BeantwoordenVerwijderen