maandag 7 november 2011

de Klara van bij Den Beer

U kent wellicht al heel lang het initiatief Van Katoen.  Dus dan bent u wellicht ook al heel lang op de hoogte van de patronen die er te koop worden aangeboden. 
Ik ben ondertussen de trotse bezitter van alle tot-nu-toe Van Katoen patronen.  U zag eerder al een eerste creatie.  En dit is nummer twee.  De Klara tas, waarvan het ontwerp komt van de hand van De Zuster Van....


De knalgele bloemenstof kocht ik tijdens een snel bezoekje aan Den Beer.  Kent u die stoffenwinkel al?  Her en der op verschillende blogs worden er maaksels getoond in parels van stofjes komende van deze winkel.  Tijdens onze vakantie, op onze enige regendag, waren we in de buurt ... dus "een bezoekje aan" kon zeker niet uitblijven.  Samen met man en alle vier de kinderen liep ik vol hoge verwachtingen het stoffenparadijs binnen.  En ik kan u één ding zeggen ... doe dat nooit ... samen met man en kinderen.  Bij Den Beer ligt alles door elkaar, op de grond, op de tafel, tegen de muur ... u hoort het al, een klimparadijs voor kinderen.  En alhoewel ik vind dat wij welopgevoede kinderen hebben, vonden ze het toen toch nodig om daar, net waar mama rustig wou rondkijken, de aap uit te hangen.  Ze hebben dat daar nog nooit gezien denk ik.  Na af en toe de man aanporrend om de kinderen wat in bedwang te houden, heb ik toch enkele pareltjes voor mezelf gevonden.  Waaronder dus deze gele stof, die ergens op een stapel op de grond lag, als afgedankte rommel.  Maar ik was er meteen verliefd op, want dat geel, zeg nu zelf, daar wordt een mens toch helemaal vrolijk van?

En om in de vrolijke mood te blijven, hield ik de voering van de tas ook op geel, okergele ribvelours in dit geval.  Het werd dus met andere woorden een heel zonnige tas, waar ik graag gebruik van ga maken tijdens koude en donkere winteravonden.

Ik kan iedereen die graag zijn hele hebben en houden meesleurt in haar tas (zoals ik dus) deze Klara ten stelligste aanbevelen.  Want was is ze groot!  Echt heel groot!  Ik kan er zoveel in kwijt, wat heel handig is met vier kinderen die mee op sleeptouw worden genomen (overal, uitgezonderd naar Den Beer...).

33 opmerkingen:

  1. Wow, echt geweldig in dat stofje! Zulke vondsten doe ik daar dus nooit hé, ik moet echt beter leren rondkijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooooooi! En ze hebben dat daar wel al gezien hoor! Ik ben er ook al eens gepasseerd met vent en peuterpuber ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, heel herkenbaar, toen ik er passeerde na een bezoekje bij mijn schoonouders in Kortrijk had mijn jongste zelfs al de stofschaar vast in Den Beer ... terwijl ze zich anders ook super kunnen gedragen, maar die stoffen, dat doet iets met die jongens. Bij Stoffen Van Leuven in Wetteren is het trouwens nog een machtiger klim- en verstopparadijs ! Tegenwoordig ga ik er enkel nog kinderloos heen !
    Supermooie vrolijke tas trouwens ! Dat patroontje moet ik mij ook dringend eens aanschaffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi!!!! Zou ook ooit eens in den beer willen geraken maar dan zonder man en kinderen. Dat zou niet goedkomen en na 5 minuten zonder stofjes weer buiten staan denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig stofje! Ben benieuwd welke mooie parels van stofjes je nog meebracht ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah, die stof hebben we ook al met een heel aantal gekocht. Het lag wellicht op de grond, omdat het een restje was. Andere dingen liggen nog op de rol.
    Ik had dit ook in gedacht voor een communiejurk, plan A :) Dus, ja, ik ben fan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi! Ik heb het patroon al liggen en ga het zeker maken, sjouw nogal wat mee als ik met 2 kindjes onderweg ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. SChitterend. Ik heb de stof ook en al een jasje uit gemaakt.
    Zo vrolijk!
    En mijn dochters en Gust hebben daar ook al tikkertje gespeeld. Ze kennen dat daar echt wel! En o! Mona moest DRINGEND plassen, net toen ik met vier rollen in mijn handen stond. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie vrolijke tas. Ik ben al eens in een stoffenwinkel/magazijn geweest waar ze als bezighouder voor de kinderen trapautootjes hadden neergezet. DAT is pas een goed idee....NOT! ;)
    Wat ik me afvroeg bij dit patroon: kan de tas ook een beetje dicht? M.a.w. valt al dat hebben en houden er niet voortdurend uit?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is ie leuk geworden! Echt een heel plezant stofje!
    Ik moet toch ook eens dringend naar Den Beer gaan. Van alles wat ik er al van gehoord heb, lijkt me dat een geweldig plezante winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oef, na deze reacties weet ik dus zeker dat ik niet de enige ben met niet-stilzittende-kinderen-in-de-stoffenwinkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @oon: een communiekleed in dit stofje, dat moet helemaal wauw zijn! En ja, het was wel degelijk een restje (aan super-super korting), nu weet ik waar de rest van de rol naartoe is;)

    @ima: het patroon voorziet geen sluiting, maar die kan je er makkelijk zelf in steken. De tas is heel breed en diep, dus alles zit er goed in weggestopt. Ik ben toch nog niets verloren;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Is dat gewone katoen? Ik las in het patroon dat je best badstof gebruikte dus ik ben er teleurgesteld omdat ik geen mooie badstof vond nog niet aan begonnen. Als het in katoen ook kan dan twijfel ik niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een supermooie tas zeg! Zag dat stofje ook al in Den Beer enne... ze zijn daar mijn kinders gewend die nie liever doen dan op de stapel tricotstoffen die aan de achterste toog ligt te springen. En ze zien me nog altijd graag komen (denk ik toch ...)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nog niet zo lang geleden ook ne keer naar Den Beer geweest (voor dat superzacht stofke voor een dekentje van te maken... bamboo ofzoiets).
    De zoon van 3 stond toen ook niet echt stil. Gelukkig vond die oudere dame dat helemaal niet erg, hij kon toch niks breken zei ze :)

    En zo'n kleurke... daar fleur je in deze donkere tijden helemaal van op! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @het knoopsgatperspectief: ja hoor, gewoon katoen. Ik vond ook geen leuke badstof, dus heb ik als tegengewicht een iets zwaardere voeringstof gebruikt, ribvelours.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een pracht van een tas!
    Enne, dat stofje ligt hier ook in de kast!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een geweldig leuke tas! De kleur spreekt me ook echt heel erg aan. Vrolijk geel!!
    Kan me voorstellen dat je hier veel in kwijt kunt! Heerlijk :)
    Liefs Juliette

    BeantwoordenVerwijderen
  19. zalig voor de wintermaanden!!! Kaat van de winkel aan veel verdragen, ben er ook al geweest met m'n koters;-)
    Doe ik nu ook niet meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super leuke stof.
    Ik moet toch ook eens de weg vinden naar "Den beer" als ik dat telkens zo lees.
    Hier hetzelfde hoor wat de kinderen betreft. In een stoffenwinkel worden het soms net kleine zombietjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik val als een blok.
    Ik heb dit stofje hier ook liggen. Nooit gedacht om daar een tas van te maken. Waarom in godsnaam niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh dat stofje ligt hier ook nog te wachten,...
    Het doet klara alle eer aan. Hier ligt klara al een tijdje geknipt klaar, nu nog tijd vinden om ze ineen te steken.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig, echt! Ik ga donderdag nog eens naar In den Beer, misschien dat er nog een klein overschotje te vinden is?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een zonnige tas! Om instant vrolijk van te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Die zal de grijze wintermaanden zeker opfleuren.
    'k Zal mij dat patroontje toch echt eens moeten aanschaffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooi die tas! Ik weet nog wat maken de komende weken, want deze staat samen met de Boleo en vele ander moois nog op m'n lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel leuke en mooie vrolijke tas! Echt een heel schoon voorbeeld voor een beginnende naaister :)
    En als het een troost mag zijn : ik heb hier ook zo een winkelklimster lopen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ze is heel mooi! Ik heb dat stofje ook liggen thuis maar er een kleedje voor Tille in gemaakt! Alleen was het een beetje te groot om in de "zomer" aan te doen dus zal het een vrolijke winter worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen