woensdag 26 oktober 2011

zes dikke zoenen voor Fien!

Vandaag is Fien jarig, het dochtertje van goede vrienden van ons.  Ze zit net in het eerste leerjaar en mag nu zes kaarsjes uitblazen.  Een tijdje geleden liet ze me heel voorzichtig weten dat ze ook graag eens iets zou krijgen dat ik voor haar gemaakt heb.  En welke gelegenheid dan een verjaardag is er beter om een cadeautje te geven? 

Fien is zo'n meisje dat altijd vrolijk is.  Als het zonnetje in huis huppelt ze rond.  En zo'n goedlachs meisje vraagt om een vrolijk cadeautje.  Van het kleurrijke stofje maakte ik eerder ook al een cadeautje, voor Fran, weet u nog?  Ik heb daar toen, op de markt in Nijmegen, zoveel van gekocht, met in mijn achterhoofd frivole handtasjes voor kleine meisjes.  Dus ook voor Fien.

Een handtasje, met haar naam erop en een bloem.  Ze kan er al haar schatten in bewaren, het meenemen in de auto met spulletjes voor onderweg...   De handleiding die ik gebruikte heb ik ooit eens ergens op het www gekocht, het patroon bevat een grote mama-versie en een kleine dochter-versie.  Ik maakte de kleine, met enkele aanpassingen aan het oorspronkelijke patroon.

Bij het handtasje hoort een toiletzakje/pennenzakje/ritstasje voor van alles en nog wat.  Ik stak er een klein extra cadeautje in: een dagboek en vriendenboek.  In deze boekjes kan Fien haar eerste schrijfkunsten vastleggen.


Er werden ook nog twee stempels gemaakt.  Het was al weer een hele tijd geleden, en meteen was ik er weer aan verknocht.  Zo heerlijk om mee bezig te zijn.  Wilt u het zelf ook eens proberen, hier legde ik al eens uit hoe eraan te beginnen.

De stempels horen in een 'weer bijhorend' zakje.

En al deze cadeautjes werden verpakt in een opgefleurd cadeauzakje.  Ik kocht een tijd geleden bij AVA een grote stapel witte cadeauzakjes.  Met die witte, stevige basis kan je alle kanten uit.  Eerder naaide ik er al vlaggetjes op, nu werden het vilten klavertjes vier (hoe je deze klavertjes maakt, zie je hier).  Het werd een kleurrijk cadeauzakje voor een kleurrijk meisje!

Liefste Fien, ondertussen is het cadeautje al via via bij jou aangekomen.  Ik wens je er heel veel plezier mee!

63 opmerkingen:

  1. Wat maak jij toch mooie dingen en van die mooie stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wou dat ik ook 6 jaar was geworden! Indrukwekkend mooi kado'tje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whoah, goed gemaakt zeg!
    **applaus**
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Woow ik denk dat ons Fien die er binnenkort 3 wordt dat ook wel tof zou vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is weer in orde! :-) Straf, ik bleef maar scrollen, het cadeautje bleef uitbreiden :-) Heel mooi allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zucht, kreeg ik maar zulke mooie kado's voor mijn verjaardag.Dit ziet zo perfect uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai, wat een leuk kadootje. En dan nog zo veel. Ze zal wel heel blij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke verwennerij! Dat handtasje is zo'n snoepje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh ik zou ook zo graag eens jarig zijn bij jou ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amai amai amai wat een prachtcadeau! Het Nijmeegse stofje is super! Mocht ik dat ooit te pakken krijgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat nen cadeau, je zou een boekje kunnen uitbrengen met zelfgemaakte cadeautjes voor kids, zou echt aanslaan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. waaw dit is echt weer een TOP cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, wat een gave cadeaus allemaal!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wauw wat een prachtig cadeau!!! ik zou zo opnieuw 6 willen worden lol! Fien is een heeeeeeel grote bofkont!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wauw echt een prachtige cadeau

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Man, waar haal jij toch de tijd vandaan om al die prachtige dingen te maken en ze dan ook nog eens in een perfecte verpakking af te geven?! Echt weer heel ferm!
    Zo'n stempels staan hier ook op het lijstje, al een half jaar ofzo, zelfs al gerief gaan halen bij de Banier, maar de rust en tijd nog niet gevonden, wegens steeds overlopende to-do-lijst als het op naaien aankomt ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat is dat mooi! die zal in haar nopjes zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wederom geweldig! Jouw kadootjes zijn volgens mij altijd de mooiste van allemaal.
    het overtreft alle gekochte speelgoed kadootjes.. echt super zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig, zo'n pakket cadeau'tjes wil iedereen wel krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super Leuk!! Ik krijg meer en meer zin om zo een leuke dingen te maken! Ik kruip direct eens achter mijn naaimachien!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een magnifiek cadeau voor Fien! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Waw! Mijne mond valt open. De cadeautjes bleven maar komen. En zo'n mooie stofjes en weer zo mooi gecombineerd.
    Eigenlijk ben ik stiekem wel wat jaloers op je kunnen en kleuren(stoffen)combinaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een geweldig cadeau heb je weer gemaakt! Wat een feestje om te krijgen! Ik snap helemaal dat Fien graag een zelfgemaakt cadeautje wou!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh dat stofje, met die minirozebloempjes, dat is op bij mij en ik heb daar zooooo'n spijt van... Nu nog meer nu ik jouw vrolijke maaksels zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Amaai, zo'n pakketje krijgen als je zes word, je zou voor minder een gat in de lucht springen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw!!!!!!!!!
    Wat een PRACHTIGE dingen heb je gemaakt!!!
    En als ze niet in de smaak vallen dan weet ik nog wel een adresje (mijn dochter heet ook Fien ;-))!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een geweldig cadeau weeral! Jij steekt er echt je tijd in!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ja stempels maken, daar moet ik ook eens aan beginnen. Al het materiaal ligt al in de kast. Volgende week misschien eens doen? Oh, die cadeautjes van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Een kei vet coole handtas!!!
    Fien wat ben jij een gelukzak seg!
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dat is echt een waanzinnige verzameling cadeautjes! Echt zo mooi gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtig! Fien zal in de wolken zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Amai, die verpakking alleen al! Allemaal prachtige spulletjes weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. amai! Fien boft maar met zo'n handige vriendin als jij. Gewoonweg prachtig allemaal! Wil op slag ook weer zes zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat maak je toch de meest prachtige dingen!
    Mag ik vragen waar jij de letters vandaan hebt? Is er een website met lettertypes?

    BeantwoordenVerwijderen
  35. @sigrid: het lettertype dat ik hier gebruikt heb is 'Mangal', gewoon in Microsoft Office Word, afprinten en uitsnijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Heel knap. Onze dochter van 6 zou in de wolken zijn met zo'n prachig geschenk.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wow zeg. Mooier kan toch niet voor een klein meisje??? Je hebt het ook echt supermooi genaaid. Ik ben jaloers!!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Zeer indrukwekkend!
    Je bent toch wel de kampioen in cadeautjes maken, heel knap weer. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. ik voel me altijd zo klein als ik jou cadeau's zie. Zo af, en zo uitgebreid en zo leuk ingepakt, en en en. Echt, jij bent mijn (cadeautjes) idool!!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Maar zo mooi! Tot in de puntjes verzorgd

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik wil ook zo'n cadeautjeeeuuu! :D
    Echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Dat is weer meer dan af! De verpakking is al geweldig, en dan zitten er steeds weer andere mooie dingen in... super!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Dat is gewoon een stapel kadootjes ... volgens mij is Fien ondertussen de gelukkigste meid op aarde !

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wow! Afgelopen weekend kwam ik opeens op je blog terecht. Geweldig!
    Maar ik vind de gekochte boekjes ook erg leuk. Wil je prijsgeven waar je deze gekocht hebt?
    Groet, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  45. waaaw! knap! Had ik dat maar gekregen toen ik zelf 6 werd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Mooi zeg! Fien gaat super hard kunnen pronken met al die leuke hebbedingetjes ...

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ik ben verliefd.... op dat tasje hierboven...

    Is er een tuto van? ;-) x

    BeantwoordenVerwijderen
  48. amai S, je bent niet te schatten!!! Je maakt telkens prachtige spullen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. @marieke: de boekjes komen van de speelgoedwinkel Fun
    @mamanon: welk tasje bedoel je? Het handtasje is gemaakt volgens de handleiding naarwaar een link staat in de tekst (www), het ritstasje en stempelzakje zijn zonder handleiding gemaakt, en de papieren tas, daar heb ik de klavertjes op genaaid;;;;)

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Wat een prachtig cadeautje seg! Zo helemaal af! Waar kleef jij je stempels op? Die zijn ook al zo netjes afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. echt geweldig! ik zou ook zo graag fien noemen en 6 zijn :) al is het maar om het cadeauzakje te krijgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  52. @An: ik plak de stempels met secondelijm op een blokje hout. De blokjes die ik hier gebruikt heb, waren mooi voorgesneden blokjes, bedoeld om plinten te plaatsen (gevonden bij Hubo). Bij deze stempels heb ik dan de zijkanten afgewerkt met washi tape.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Pure joy hier bij jou. Wat een pracht kado's heb je gemaakt en wat zal Fien er blij mee geweest zijn!
    Groetjes Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Werk jij met stempelrubber of met een gewone gom? Ik kocht een paar maanden geleden stempelrubber bij de Banier, maar ik vind dat dit redelijk moeilijk werkt. Ik sneed meer in mijn vingers dan in de rubber!
    Ik gebruik nu altijd een doodgewone gom. Hier kan ik heel makkelijk door snijden. Vraag mij soms wel af of deze stampels lang zullen meegaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  55. @soraya: ik werk met de stempelrubber uit de banier, deze die een roze en witte laag heeft. Uit de witte laag snijd ik de stempel.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Bij mij is dat één kleur! Koffie met heel veel melk! Je kan daar heel moeilijk in snijden.

    De volgende keer ga ik ook eens op zoek naar diegene met roze en wit.

    Alvast bedankt!!!

    BeantwoordenVerwijderen