maandag 10 oktober 2011

let's boleo!

U kent de boleo wellicht al.  Het eloleo-patroon is al een hele tijd te koop in de van katoen webshop
Elke keer als er een van katoen patroon uitkomt, koop ik het (alleen al maar om het goede doel te steunen), ze ook uitvoeren, dat is wat anders...
Eerst was er het peuterkleedje van 'leven met Liv', superpatroon, maar hier zijn geen piepkleine meisjes meer thuis en ook in mijn directe omgeving vond ik niet meteen een proefkonijn.  Geboorteaankondigingen genoeg hoor, een ware babyboom, maar tot nu toe enkel nog maar kleine mini-jongens geboren, en die kan ik onmogelijk blij maken met een peuterkleedje. 
Dan was er het halterjurkpatroon van Mme Zsazsa.  Ik kocht de tricot ervoor, en heb het zelfs helemaal ineen gestoken.  Of toch, bijna helemaal.  Bij de pasbeurt vond ik het me echt niet staan, vooral de 'bovenkant' viel tegen.  Ik kon het patroon aanpassen, maar toen bleef opeens de zon weg...en die kwam precies niet terug... De zin om eraan verder te werken verdween samen met de zon. 
En dan kwamen er twee tas-patronen aan de beurt.  Ik blij, want ik ben nu eenmaal tassenverslaafd.  De stoffen voor de boleo en de klara-tas waren snel gekozen.  Eerst komt de boleo aan de beurt (aan de klara moet ik nog beginnen...).....
 

De buitenstof is een licht rekbare jeansstof.  Gekocht bij Pauli, en van een hele mooie, Italiaanse kwaliteit (zo werd me verzekerd door de Pauli-mannen).  En gelijk hebben ze, het is echt een hele zachte, egaal gewoven jeans.  Ik kocht hem om een rok te maken.  In de naailes ben ik nu bezig met deze rok, in dezelfde stoffencombinatie als de boleo....

De gebloemde stof kocht ik op de markt in Nijmegen (3 euro/meter!).  Ik vind het wel iets 'herfstigs' hebben.  Heel dieprood, met felgekleurde bloemen, mooi in combinatie met de neutrale jeansstof.


De stiksels zijn overal in het rood, geeft toch dat tikkeltje extra aan de tas.  Het vrij rond de opening stikken viel trouwens heel goed mee.  Ik moet toegeven dat ik er eerst wat schrik voor had, maar eenmaal eraan begonnen, is het los rondstikken zelfs heel leuk om te doen.

En om dan toch maar alles assorti te maken (rok die bijna af is en handtas) maakte ik ook nog een mini-boleo-ritstasje.  Af is af!

32 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend mooi die stoffen zo bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, oh, oh, bij u is dat toch ook altijd helemaal af, hé? Ik ben al benieuwd naar de rok. Dat zal een ferm in het oog springende outfit worden. En terecht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Talent! Dat heb je. Het is zo eloleo-niveau bij jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad heel mooi in combinatie met de neutrale jeansstof! De perfectie, allebei!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat GOED zeg!! Dat bloemetjesstofje is leuk.
    Groetjes, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ga je die samen aandoen, rok en tas? Opvallen zal het!

    Heel mooi, die kleuren springen van het scherm.

    En goed om te weten dat Pauli rekbare jeans heeft, dat zocht ik voor een kinderwinterjasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi ! De kleuren vind ik ook heel goed gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai, knappe tas en een geweldige stoffencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weeral zo'n prachtversie !!! Prachtige combinatie, die stoffen !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi!!!!

    Tot in de puntjes afgewerkt! Uw steekjes zijn allemaal zooooo mooi gelijk! Perfect gewoon...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat ziet er weer prachtig uit! Ben ook erg benieuwd naar de rok. Die Pauli wordt nog eens beroemd. Eloleo had ook al een ode.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Supermooi! Wat een prachtige gebloemde stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooie combi!
    Dat los uit de pols stikken lukte bij mij écht niet, ik kleur anders nogal graag buiten de lijntjes maar hier lukte het me dan weer niet ;-)
    En prachtig met dat kleine tasje bij, echt iets voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Superknappe tas. Zot schone stoffencombinatie (maar ik val in herhaling zeker)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt er een prachtexemplaar bij!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die rode bloemenstof is fantastisch..en gecobineerd met die jeansstof...topcombi!
    Ik zag dat je er een labeltje bij dat ritstasje tussen hebt genaaid. Waar heb je labels laten maken? Ik ben namelijk ook op zoek naar geschikte labels

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En inderdaad: het is weer helemaal af bij jou! KNAP!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tof dat jij bij alles dat kleine extra'tje kan toveren!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat van dat kleine extra'tje (hierboven) is zo zo zo waar. Prachtig gedaan en die rode stof is ook echt de max.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi, mooi, mooi, ... Olé Boleo

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi!! En wat een mooie stoffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. jeans en rood is een echte topcombinatie! Mooi gedaan! En dat ritstasje is ook geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. oh Waaw, prachtige combinatie! Op dat bloemenstofje ben ik rechtuit jaloers!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtige versie! Perfecte combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dit is ook een leuke, en dat tasje erbij maakt het AF!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. waw! da's een mooie !!!
    Nu ik nog ...
    Ik heb het patroon gekocht...
    de stof ligt ook klaar...
    nu nog wat tijd ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Amaai ik sta weer paf! Schoon seg!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Héél er mooi!! En zo af! Of nee, we wachten nog vol spanning op die rok ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtig! Ik wil ook graag een jeanstas, en als ik deze zie weet ik wel hoe ze eruit moet zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een super super mooie tas heb jij voor jezelf gemaakt zeg! En die etui. Ben benieuwd naar de rok. De rode stof is trouwens prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen