vrijdag 21 oktober 2011

komt u even binnen kijken?

Toch altijd intrigerend vind ik, die blogwereld.  Op een virtuele manier mensen leren kennen, hun blogs lezen en bewonderen, en af en toe eens meekijken een stapje verder dan het tonen van gemaakte creaties.  Af en toe vang je een glimp op van de persoon zelf, dat geeft opeens een heel ander beeld, want in gedachten heb je je misschien al een voorstelling gemaakt van de persoon achter de blog.  En af en toe vang je een glimp op van hun woonwereld, hun kroost of zelfs de inhoud van hun sjakosj.  Interessant allemaal.  Stilaan krijg je een volledig plaatje van de 'blogmens', voeg daar nog facebook aan toe en het plaatje is bijna compleet.  Enkel nog een real life ontmoeting buiten de virtuele wereld is nodig om een quasi perfect beeld te krijgen.  Sommige blogsters heb ik al ontmoet, en dat is enorm tof.  Anderen wil ik heel graag eens ontmoeten, en gewoon eens praten over het leven en naaien en zo.  Ik zet mijn zinnen op het Van Katoen gebeuren in Gent volgend jaar.  Zou daar geen 'meet-the-bloggers' hoekje kunnen voorzien worden....wie weet kom ik u daar dan wel tegen?

Tot dan geef ik al een klein beetje prijs van mezelf.  Eerder zag u me al van top tot teen op deze blog.  Pluis maar uit, wilt u me zien, de blogposts over rokjes en topjes, daar vindt u me.
En vandaag laat ik u even binnen kijken.  Weliswaar snapshots van mijn leefwereld, het totaalplaatje moet u er maar bij verzinnen.  Denk daar bij dat ik voor velen de indruk geef van overgeorganiseerd te zijn, maar dat de chaos in ons huis niet te onderschatten is.  Opruimen, zowel onze kinderen als ik hebben er een hekel aan.  Daarom is het hier absolute noodzaak dat we regelmatig mensen uitnodigen, om te eten of gewoon bij ons in de zetel te hangen.  Want met zo'n vooruitzicht ruim ik wel op, en haal ik wel eens de stofzuiger boven.  Ge kunt uw bezoek toch niet in een 'zwijnenstal' ontvangen, of toch wel?  Dus nu ook, ik nodig u uit, dus ik ruim op.  Enkel een onverwacht bezoek krijgt de echte chaos te zien....

Ik kook in zwart en wit...



En we eten in rood en wit...

Onmisbaar in de keuken is het ik-sleur-je-overal-mee-naartoe krukje...

Van het zonnetje genieten achter glas...

Tekengerief mooi opgeruimd....

Veel boeken in de leefruimte....


De kinderen hebben er hun eigen speeltafel...

en de coole retrogarage (al voor een deel afgebroken) is het pronkstuk van al dat speelgoedgeweld...

Hier komt u binnen, met rechts mijn stoffenkasten (de ronde licht'vlek' is een rond raam) ...

en links de naairuimte (achter gesloten of open deuren naargelang de opgeruimdheid, en ter informatie, op deze foto is het voor mijn normen heel netjes in de naaikamer)...

De traphal is zwart...


en bevat naast foto's, tekeningen, veel jassen en schoenen, ook Lukas zijn racemachine...

En ziehier, onze kroost zo'n 3 jaar geleden, van groot naar klein ziet u Hendrik, Elisabeth, Anna en Lukas (deze canvas siert onze keuken en is vaak de aanleiding voor het vertellen van hilarische 'zo-was-het-vroeger-verhalen' tijdens het eten)...

En, wat denkt u, kent u me nu al een beetje?  Spreken we af op 14 april? Dan praten we rustig verder....

31 opmerkingen:

  1. Ik zie dat ik me in uw keuken zou kunnen uitleven! ;-) (zegt diegene zonder degelijk aanrecht)
    Zo leuk, zo eens een blik achter de schermen. En 14 april is een datum om naar uit te kijken! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb dat ook: je hebt een beeld van iemand en dan door een enkele foto of zo valt heel dat helemaal in duigen. Totaal niet hoe je het had verwacht! Dus ik vind dat meet-the-blogger idee nog niet zo slecht eigenlijk.

    Geweldige keuken trouwens, met een Kitchenaid (zie ik dat goed?) en een Le Creuset moet dat leuk koken zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo herkenbaar! Ik heb inderdaad wel het beeld van een georganiseerd iemand, en dat veranderd niet door deze foto's, maar wel door de opmerking over de noodzaak van het uitnodigen! Ik heb geen idee wat het beeld is dat men van mij heeft.
    Jouw (of 'uw') huis ziet er uit als een heerlijke plek om te te leven! Helaas is Gent een beetje ver, maar wie weet, tot ziens!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar ! Gelukkig komt hier ook af en toe een bezoek zodat er opgeruimd wordt ... en diegene die onverwacht binnen komt vallen, wordt overladen met excuses voor de rommel ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed idee, die meet-the-blogger-hoek, ik zal het doorgeven aan de 'chef randanimatie' :)
    Maar ik veronderstel dat we elkaar zo ook wel zullen vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je heb echt toffe hoekjes in je huis en de inrichting is ook helemaal mijn stijl.
    Tot nu toe blijft het plaatje dat ik van jou heb kloppen. Maar ik wil dat ook wel eens checken met de realiteit en vind je meet-the-blogger hoek dan ook een superidee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ja, kzou het nog vergeten zeg! Je hebt 4 prachtige kinderen! En chapeau zeg om dan nog tijd te vinden om zo'n prachtige dingen te naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk zo'n kijkje in je huis. De stijl past ook precies bij wat ik bij jou gedacht had. Mijn zoon zat mee te kijken en is helemaal verliefd op de rode auto.Een meet the blogger hoek is een superidee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De reden om mensen uit te nodigen ... hahaha, heel herkenbaar!
    Wat een zalig opgeruimd huis, hier zal 't voor in een ander leven zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. waw mooi huis zeg!!! ben jaloers! echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oef, wat netjes en geordend. Is dat speciaal voor de foto's?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, laten we een "hoe herken ik u" code afspreken. 14/04, de verwachtingen liggen ook bij mij nogal hoog ;) Tot dan hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goh, je woont heel mooi. Ik vind vooral het bankje in de zon leuk - lekker genieten. En ja, dat opruimen voor het bezoek komt ken ik ook. De twee avonden dat ik studentjes heb dwingen mij om de keuken & badkamer deftig te houden - phew!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk om je wat beter te leren kennen aan de hand van foto's.
    Ik vind je klok zo mooi. Ja, ik heb iets met klokken. En de rest natuurlijk ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, wat een leuk blog! Zo'n kijkje achter de schermen. En het ziet er allemaal even prachtig uit. Ik zou zulke foto's niet eens durven te maken, laat staan openbaar te laten zien.
    Een hele tafel waar NIETS op ligt. Dat is hier echt ongekend. Ik ben megajaloers!
    En ik ga er steeds meer over denken om rond 14 april een hotelletje of huisje te boeken in de buurt van het Van Katoen event en daar dan ook eens langs te komen.
    Dan loop ik ook heel graag binnen in de meet-en-greet-the bloggers-hoek. Tof idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi huis, ik hou van strak. Vooral je boekenkast intrigeert me, wij doen het hier nog altijd met een Billy.
    14 april, ik keek er zó naar uit, merk ik van de week dat we op skiverlof zijn dan :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk! Binnenkijken moet één van mijn favoriete hobby's zijn geloof ik zo.. en lezen, ook lezen. Ik had dan ook slechts 0.3sec nodig om Rachel Gibson terug te vinden in de boekenkast (:

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een superleuk logje!

    Ik vind het plaatje met de kapstok heel leuk! Super dat de kindjes hun jassen op hun hoogte hangen! Dit zou hier ook geen slecht idee zijn! Gedaan met de jas op de grond te zwieren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk om je beter te leren kennen via foto's! Ge zijt een toffe madam met smaak!
    Die zwarte traphal is prachtig!
    Mooie foto van je kids!
    Ik vind het trouwens een schitterend idee om een bloggers-meet-hoekje te voorzien bij Van Katoen! Doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk om je wat beter te leren kennen en natuurlijk kijken we uit naar die grote dag! Ondertussen genieten en snuisteren we nog wat door de blogs ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Tof! Wat een mooie keuken hebben jullie!
    14 april staat ook hier genoteerd... Wie weet tot dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Meestal zit ik hier jaloers te wezen op je schone creaties. Nu ben ik jaloers op je schone keuken. En op je opruimkunde. En op je naaihoekje. En op je garage. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Geestig om eens binnen te gluren eneee your kitchen : wreed schoon ding!
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk om even binnen te gluren :-) Je hebt een super gezellig huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoe tof, zo had ik het me eigenlijk ook wel voorgesteld. Strak maar toch een huis waar al de spullen van de kinderen een plaatsje krijgen. M.a.w. een huis waarin geleefd wordt. Heel gezellig! Ik wil je boekenkast wel eens van dichtbij zien.
    Ik krijg de kriebels van een huis waar kinderen wonen, maar waar nergens iets van die kinderen te bespeuren valt. Ook bij ons veel wit en zwart. Ik heb pas de slaaphal wit geverfd en 1 muur zwart ook de deur in die muur. Nu wacht nog de trap op een witte verflaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @dezustervan: een kitchenaid, je ziet dat goed;), enorm leuk en handig ding!
    @joppe: in een huis moet geleefd worden hè. De spullen die de kinderen overal laten rondslingeren maken het vaak net gezellig.
    Die zwarte deur in de muur moet wel knap zijn, dat heb ik zelf nog niet gedurfd, dus hier is het nog steeds de witte deur in de zwarte muur;)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Als het nu één ding is wat ik zo graag doe is het wel binnen kijken. Heerlijk deze periode van het jaar waar niemand beseft dat het al lang donker is en je zo kan binnen kijken in iemand zijn omgeving. Het intrigeert mij hoe mensen wonen maar dat zal ook wel wat beroepsmisvorming zijn :) leuk om ook eens bij jou te mogen binnenkijken, leuke plekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik vind dat een super leuk idee. Ik zet alvast een link van jou blog op de mijne:
    startenstik.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Preciosos niños para una, adivino, preciosa mamá.Tienes un blog muy interesante.

    Un abrazo desde Madrid España

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Marie Danneels26 oktober, 2013

    Echt tof gebracht, was alles met een big smile aan het bekijken. U bent ongelooflijk sympathiek en je hebt een prachtige kroost. Je naaikunst is reeds herhaaldelijk bewezen. Spijtig dat ik je blog niet eerder ontdekte. Binnen een jaar of 4 maak ik mij eveneens een naai-en breiblog aan, ben dan met pensioen. Weet in de verste verte niet hoe maar zal manlief dan wel inschakelen. Nu zit ik stiekem om 't werk alles wat af te loeren -))) Reeds heel wat sympahtieke dames ontdekt via blog maar u schuif ik toch vooraan !!
    Groeten van Marie

    BeantwoordenVerwijderen