vrijdag 7 oktober 2011

IKEA ALEX 401.962.41

Een tekort aan stofopbergruimte, komt u dat bekend voor?  Ik heb er voortdurend mee te kampen, met dat plaatsgebrek.  Met als gevolg dat alles zich zowat opstapelt, en ik allang vergeten ben welk mooi stofje er onderaan de stapel ligt.  Hoog tijd dus om eens orde op zaken te stellen. 

De Alex-ladekasten, zag ik het eerst verschijnen op pinterest.  Zalige tool, dat pinterest gedoe, ik heb er al heel wat inspiratie opgedaan, gaat u maar eens kijken op mijn pinterest bord, en u zal zien, de verleiding om door te klikken, te kijken en te absorberen is heel groot. 
En daar kwam ik dus deze ladeblokken tegen, van ikea.  Heel handig om grote kindertekeningen in te bewaren.  Een schuif is de grootte van een A2.  Ik zag er meteen ook de mogelijkheden als stof-en patroonopbergruimte in.  Dus hop naar ikea, en terug met twee 'alexen' in de koffer.

Na het vervelende en lange ineensteekwerk , kwam het leuke deel, het opvullen van de laden.  In deze kasten steken enkel de meest favoriete katoenen stofjes.  Andere katoen, tricot, fleece, zwaardere katoen en canvas, spons, .... zitten opgeborgen in dozen.


Maar de leukste stofjes zitten dus in de kasten, mooi gesorteerd.  In één oogopslag is te zien wat het aanbod van de dag is.  En ik voel me net in een winkel, de schuiven met gemak open en dicht schuivend, op zoek naar dat stofje waar ik op dat moment mee wil werken. 



Eén lade wordt in gebruik genomen door patronen die in de wacht staan.  Ze zijn mooi uitgeprint en geplakt, nu nog de uitvoering (ondertussen is de boleo, het van katoen patroon dat je daar ziet blinken, af.)
 
Ik had de kinderen beloofd dat ook zij een lade gingen krijgen om hun tekeningen in te bewaren.  Maar daar is helaas geen plaats meer voor....  Dus, nog maar een Alex gaan halen?

42 opmerkingen:

  1. Goede morgen,

    wat heb je super mooi stoffen.Wil je die echt gebruiken....:)
    Een fijne dag wenst je Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woow! Ik heb nog niet zo veel stofjes, maar zou ook wel zo'n kast kunnen gebruiken! Ga eens kijken!

    Wat heb jij een mooie collectie stofjes zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat oogt toch echt mooi he, al die kleurtjes :-) En wow, zoooooveel stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar en ook een stukje geruststellend ...dat niet enkel mijn kast hier uitpuilt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw dat is voor mij ook wel wat en wat heb je er een super mooie stoffen liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, prachtig!! Echt jaloersmakend ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh dit is geweldig, wat heb je prachtige stoffen en zo mooi op kleur ook !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie stofjes! Ik ben benieuwd wat je daar allemaal mee gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als ik de ruimte had deed ik het ook! Ik heb wel quiltstoffen in van die cd-kastjes van Ikea, maar grotere lappen liggen in archiefdozen onder mijn werkblad. Dit ziet er heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, ik ben zó jaloers, ik wil dat ook: die kastjes, die stofkes, pràchtig!!
    Even denken wat ik kan verschuiven of weg doen om plaats te maken voor Alex ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik ben jaloers !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zit hier jaloers te wezen aan mijn pc! Zo mooi seg, zowel de kasten als de inhoud ervan. Vooral het feit dat je er patronen makkelijk kan in opbergen spreekt mij aan. Je brengt me alleszins op ideeën....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi én handig!
    Wij hebben een smaller model Alex aan onze bureau en ik had ook al gedacht aan eentje voor de stoffen. Jammer dat er geen plaats voor is...

    En wat een mooie stofjes heb jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een indrukwekkende collectie! En handige kastjes natuurlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. waaaaaaw ... en die inhoud!!!! zulke kastjes zou ik ook wel willen, MET inhoud dan natuurlijk haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Alex! Lijkt me een geweldige kerel om in huis te halen, fijne tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik kan me helemaal voorstellen dat je hier heel blij van wordt. Zo heerlijk overzichtelijk! Ik ben ook nog steeds op zoek naar manieren om mijn stof overzichtelijk op te bergen. Probleem is alleen dat ik niet zoveel ruimte heb om kasten neer te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. LOL! hier staat de alex ook op het verlanglijstje maar dan voor patronen.En wat een heerlijke stoffenverzameling!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik kom bij u wonen, is dat goed? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bijna goed om zelf een winkeltje op te starten!! Mag ik eens komen shoppen??
    Heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hallelujah! Die lade kastjes wil ik ook, maar dan het liefst met inhoud, jeetje wat een pracht stofjes zie ik hier voorbij komen echt geweldig gewoon! Mooi hoor en lekker opgeruimd, wat wil een mens nog meer hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik kom later eens terug voor een reactie want ben momenteel sprakeloos van al dat moois...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ik had die ook graag gehad, maar na het meetwerk gezien dat ik er geen plaats voor heb :( maar ik ben wel heel blij voor jou dat je er zo een leuke stoffenlades van gemaakt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ooooooh, jaloers, jaloers, jaloers...... op alles, de mooie kastjes, de stofjes. Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Jij weet zeker nog wat maken de komende periode :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zovééééél!? Alhoewel ik niet onder moet doen, maar properder gesorteerd dan bij mij. Cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een rijkdom!!! Prachtig al die stofjes zo mooi gesorteerd.
    Groet,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  28. oooh zalig, zo je stofjes!! Dat moet idd de max zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Jaloers! Zowel op de kasten als op de inhoud...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heeeeerlijk! Ik zou een alex-kamer overwegen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hihihihi, blij te zien dat ik niet de enige stoffenfreak ben :-). Ziet er zeer netjes en ordelijk en vooral zeer handig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een leuke stofjes allemaal!! Wanneer gaat het winkeltje open ;) Geniet van je kastjes en stofjes ...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ok, ik beken, ik ben jaloers op je stoffenvoorraad! En zo mooi gesorteerd per kleur, zalig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Oh oh, dit is DE oplossing,... Zo netjes. Alleen heeft mijn naaihoek geen plekje meer vrij, voor Alex. Jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. wat een festijn! de handen zouden voor minder kriebelen, met zoveel mooie stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. zo veel leuke stofjes, zoals je zegt net als in een winkeltje mooi geordend... zalig!!

    BeantwoordenVerwijderen