maandag 17 oktober 2011

appels en sterrensneeuw

Als de zoveelste uitnodiging voor een verjaardagsfeestje in de bus valt, is het altijd weer nadenken wat te geven aan de jarige.  Tot nu toe maakte ik eigenlijk nog niet vaak iets zelf voor de klasgenootjes van onze kinderen, enkele uitzonderingen niet meegerekend.  Het is, vind ik toch, nog altijd moeilijk in te schatten of iets zelfgemaakt wel geapprecieerd zal worden.  Hebben meisjes niet liever een barbiepop of iets met veel glitter?  En jongens, maak je die het best blij met een lego-bouwdoosje of iets met veel geweren of zo?  Bij mij zit het zo, ik zal nooit iets cadeau geven wat ik zelf niet zou willen hebben of kopen voor onze kinderen.  En daarmee moeten ze het doen...

Anna werd nu uitgenodigd op een duo-feestje, van de twee jarige meisjes Sofie en Emma.  Op de uitnodiging stond dat één cadeautje meer dan genoeg was, de cadeautjes zouden dan op het feestje verdeeld worden onder de jarigen.  Deze info, overduidelijk van de hand van de mama's van de jarigen, werd heel snel genuanceerd door de dochter.  Want op school had Sofie al haar vriendinnetjes subtiel duidelijk gemaakt dat het toch 'beter' was om twee cadeautjes mee te nemen.  Tja, hoe zou je zelf zijn als zeven jarige, wie wil er dan op haar feestje haar cadeautjes delen?

Op de tweede editie van de winkelstraat zag ik leuke 'sneeuw-schud-bollen' staan.  Ooit heb ik deze magische dingen heel naarstig verzameld.  Maar ondertussen zijn er al veel gesneuveld door kleine grijpgrage kinderhandjes die zo graag schudden met die bollen, en even wegfantaseren met de glinsterende 'sneeuw' die zachtjes neerdwarrelt, tot de bol met sneeuw en al in stukken op de grond belandt.... 

Dit terzijde, ik blijf nog steeds aangetrokken tot die dingen als ik ze ergens tegenkom.  De kinderen moeten er ook elk jaar weer aan geloven, onder de kerstboom ligt er steevast voor elk een sneeuw-schud-bol. 
Dus toen ik deze twee prachtige exemplaren met als 'sneeuw' heel veel glinsterende sterretjes (en aan de achterkant kan ook nog een eigen foto in gestoken worden) tegenkwam op de winkelstraat, was ik heel snel verkocht.

Ze kregen al snel als bestemming het duo-verjaardagsfeestje.  Ik maakte een klein zakje (volgens deze handleiding) om de schud-bol in te steken.  Samen gaat het in een groter zakje (volgens deze handleiding) en zo is het verjaardagscadeautje voor Anna haar klasgenootjes een combinatie van zelfgemaakt en zelfgekocht.  En voor wie het graag wil weten, de prachtige appelstofjes komen van bij bambiblauw.


Uit de minirestjes knipte ik kleine vlaggetjes.  Met een gekleurd touw werden ze als vlaggenslinger op de cadeauzakjes 'genaaid'.  Feestelijk om af te geven!

41 opmerkingen:

  1. Mooi! Daar gaan die twee meisjes heel blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk !
    En natuurlijk zijn 2 kadootjes veeeeel leuker als er 2 jarigen zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waw, dat zou ik ook wel willen krijgen ook al word ik dan 33 ipv 7.... (jarig 27 december ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zo mooi weeral!!! ik denk dat ik u ook eens ga uitnodigen op een feestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai, daar heb je weer werk in gestoken. Schitterend! Die stofjes zijn echt wel heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik twijfel ook altijd als ik zelfgemaakt geef, zal de krijger het wel smaken,...
    En wat is een goede top 10 van zelfgemaakte kindercadeautjes( misschien moeten we daar eens een rondvraag bij doen bij de kids zelf)
    En meestal combineer ik ook, iets gekocht en iets zelfgemaakt. Volgens mij is dit pakje er dus eentje voor in de top 10!
    En schudbollen, pure nostalgie en altijd magisch, bij ons is manlief zelfs het meest fan :0)
    Trouwens u verpakking is ook de max, dat maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig!!! Prachtig zijn ze. Ik kies ook meestal voor een combi van zelfgemaakt en gekocht. Perfect toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waaaw, wat ben jij knap ség! De witte zak alleen al vind ik fantastisch! Ik ben ook zo'n fan van sneeuwbollen, het doet je inderdaad altijd wat wegdromen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig!
    En bij welke winkel kocht je de schuddebollers? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi! Dat levert vast 2 blije 7 jarigen (of dan al 8?) op!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie tasjes heb je gemaakt! Uit de winkel zijn ze echt niet mooier
    Ook ik twijfel steevast om iets zelfgemaakt te geven. Ik was heel blij toen een moeder expliciet vroeg naar iets van mijn hand ipv iets uit de winkel :-)

    Wat ik niet begrijp is dat de moeder van Sofie en Emma het gewoon vind dat je maar 1 kadootje geeft. Ze zijn toch beide jarig?
    En als haar dochters op een feestje mogen komen, nemen ze dan ook maar 1 kadootje mee?
    Ik heb zelf een tweeling, maar ze willen echt wel ieder een kadootje, het zijn net gewone kindjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb ook nog zo'n schudbol klaar staan voor de dochter voor onder de kerstboom! Zeker weten dat die meiden daar héél blij mee zullen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige kadootjes. Groot gelijk dat je ze allebei een kadootje geeft want ik heb ook een tweelingzus en ik zou het best wel raar hebben gevonden als we maar 1 kado hadden gekregen om te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @mie: de bollen zijn gekocht bij Kokkie
    @sigrid en mama pluis: sofie en emma zijn gewoon vriendinnetjes en geen zusjes. Ze vroegen dubbel zoveel kindjes op hun feestje, omdat ze het samen gaven, vandaar dat de mama's één cadeautje meebrengen genoeg vonden. Maar ik was echt niet de enige die voor twee cadeautjes had gezorgd! Twee jarigen betekent voor mij toch nog altijd twee cadeautjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. zoals altijd kei schoon! gij zijt ne krak!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Supermooi!

    Ik denk dat er twee meisjes heel blij zullen zijn!
    De cadeauzakjes zijn prachtig! Zo wil ik er ook wel eens ééntje krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat is weeral af hé jong!! Tot en met de verpakking toe. Mijn dochter geeft zaterdag een verjaardagsfeestje, maar ik weet zeker dat zo'n supermooi zelfgemaakt kado er niet zal bijzitten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi! En inderdaad is zou mijn dochters ook niet laten vertrekken met 1 geschenkje voor een dubbel feestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. heel mooi vind ik het . Deze cadeautjes hebben echt stijl! Ik zou er (zowel vroeger als nu) heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De zakjes zijn natuurlijk heel mooi, maar die versierde cadeauverpakzakjes ... die maken het echt helemaal af ! Zo super !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. mooi!!! en die sneeuwbollen, daar was ik als kind ook zo gek op!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Alweer geweldig - helemaal af die cadeautjes! En die sneeuwbollen - onze jongste heeft er al een hele muur vol van en ook zo'n naarstige verzamelaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jou creaties zijn toch altijd zooo leuk om naar te kijken!!
    Anna en Emma zijn bofkonten met zo'n mooie cadeautjes. En een cadeau dat zo mooi verpakt is, is eens zo leuk om uit te pakken.
    Ik heb het appel stofje ook nog liggen in de paarse variant, en als ik dit zie heb ik plots zin om er zakjes en een vlaggelijn van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel mooi en dat idee met de vlaggetjes en de zak ga ik zeker eens gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Elisanna, prachtig gewoon. De suggestie van Marina van die kadootjes top 10 vind ik wel een goed idee!

    Anja
    http://sterretje-sam.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw weer super gedaan! En die sneeuwschudbollen die blijven mij ook nog altijd aantrekken... zo magisch...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een nostalgie om die schudbollen te zien. Wij maakte er elk jaar eentje zelf, een namiddagje knutselen en dan een hele avond op en neer draaien met ons potje :) Fijne kadootjes en ooh zoveel beter dan een barbiepop!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wauw, geweldig weer!
    daar maak je geen enkel meisje verdrietig mee.. dit vind iedereen toch leuk?!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wow zeg daar zijn de meisjes vast heel blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zo mooi bedacht! Met de schuddebol alleen zou ik al blij zijn, nog maar te zwijgen van die super mooie tassen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  31. On-voor-stel-baar!!!!
    Wilt Anna aub ook op mijn verjaardagsfeestje komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Waw waw waw! Je blijft het hem echt elke keer doen he :).

    BeantwoordenVerwijderen