donderdag 8 september 2011

twee kleine tasjes voor twee kleine meisjes

Een tijdje geleden vroeg een vriendin of ik twee kleine handtasjes wou maken voor twee kleine meisjes, Zara van 3 jaar en Alex van 1 jaar.  Ze wou graag een roze en groene versie en een bloemendetail erop zou leuk zijn.  Ik ging dus op zoek naar een minipatroontje en leuke stofjes.  De blossom pink en green stoffen van de Zoo Menagerie Collectie vond ik er ideaal voor.  Het patroontje had ik een hele tijd terug eens gekregen bij een bestelling bij agreensleeve en het leent zich perfect voor kleine meisjes.

De bloem is de 'halve' versie van de eloleo-blom.  Ik maakte enkel de kleine binnenblaadjes, en dat geeft, samen met een met stof bekleedde knoop, een heel schattig klein bloempje.


De handtasjes worden mooi verpakt in een assorti hobosack, en zo reisden ze vorige week naar het andere eind van de wereld waar de twee kleine meisjes wonen... 

51 opmerkingen:

  1. Ik vind ze supermooi! En je brengt me op een idee met die kleine bloemetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, heel mooi! Ik heb hier als 1 vd volgende projectjes een mini-messenger-bag op de lijst staan uit de blauwe versie van dat stofje. Nu ik deze zie weet ik zeker dat het 200% geschikt is voor een tasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OOOOOOOH wat zijn ze leuk ! Die stofjes zijn echt werelds!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ♥ jouw tasjes!!!!!!!

    Ongelofelijk waar jij jouw inspirtie blijft halen! En jouw stoffenkeuze is ook altijd picco bello in orde!

    Soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeer geslaagd.
    De letters aan de tasjes vind ik een zeer leuk idee.
    Mogelijks probeer ik dat zelf wel een keertje,
    als dat goed is ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je hebt talent!
    Niet alleen jouw creaties zijn mooi, ook de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Héél knap! Kleine tasjes maken kleine meisjes blij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw mooi zeg!! En zeker ook met heel veel vlieseline!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amai, zoooo schoon zeg! De tasjes zijn niet alleen schitterend, ze worden dan ook nog eens op een geweldig prachtige manier verpakt.
    GEWELDIG KNAP!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig! De stofjes passen er idd erg goed bij. Daar zullen ze blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. leuk tasjesmodel! Zou ik ook eens moeten zoeken, want er zijn veel kleine meisjes jarig in de buurt...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Amaai, prachtige tasjes!!!
    Ben stiekem wel een beetje jaloers op Zara en Alex... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weer zo mooi! Die kleine bloemetjes ga ik ook eens testen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wederom tot in de puntjes oh zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuke stofjes, vooral het groentje! En ik zie het al voor me, de twee kleine meisjes met hun prachtige tasjes, vrolijk dartelend in een bloemenweide ;-) (hoe idyllisch!)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @ladybug&co: het vlieseline-gehalte is hier niet zo hoog;) Het tasje is echt niet groot, dus het blijft eigenlijk makkelijk van zichzelf (met de hulp van 1 laagje vlieseline) rechtstaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. PRACHTIG! en eigenlijk kan je het zien dat ze 2 tassen hebben gehad want die zak er om heen is ook al prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een geweldig blog en een prachtige dingen! Ik volg je gelijk.
    Mag ik je ook vragen waarmee je die mooie scherpe en heldere foto's maakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. oooohhh geen woorden voor! En die verpakking! De A en de Z eraan, geweldig goed gevonden zeg! Nog ééntje voor mijn "ooit" lijstje

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Moet ik nog zeggen; weer schitterend. Jij maakt ECHT alleen mooie dingen... En ik heb absoluut dezelfde stofsmaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh zo prachtig......!! Ze zien er smaakvol én perfect gemaakt uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh, oh, oh, dit is wel een van mijn favorieten van de laatste tijd bij jou. Ik heb dat groene stofje ook, was het een beetje 'beu' gezien, maar olala, je hebt me weer 180° laten keren. Wat een perfecte tasjes!
    Ben ook heel blij dat ik je zondag wellicht zal zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. sweet! ik heb hier ook 2 jonge dames rondlopen, maar ze zijn nog beke te klein ma als ik nu al wat pruts en oefen... ;-) je bent een inspiratiebron voor mij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @aankleedpopje: de foto's worden gemaakt met een goede Sony camera en de belichting bewerk ik met het eenvoudige programma picnik.
    @oontje: jaaa, zondag in real life...spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hier kan je toch niks anders op zeggen dan WOOOOOW!Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo schattig! Ik denk dat die meiden als ze 18 zijn er nog mee gaan rondlopen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. fantastische madam ben jij toch!! 4 zo'n mooie felle kinderen en daarbovenop al die creativiteit, altijd tot in de details prachtig uitgewerkt. leuke ideeën, leuke stofjes, leuke patroontjes,... waw!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Maar prachtig! Ik ben vooral fan van de groene versie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik kan de reacties hierboven alleen maar beamen, *prachtig*!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zo liefjes! En dat detail van de knoop met dezelfde stof te overtrekken. Helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Geen woorden!!!!Alles is al gezegd!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtig, hoe blijf je het toch doen, ik zou graag is een vlieg zijn in je huis, ik zou niet kunnen stoppen met kijken, denk ik!!
    Die Hobosack staat ook nog op mijn oneindig lijstje!! Frie heeft recht op een mooie turnzak!!***

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Zo mooi, die stoffen, die kleuren ...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. mijn mond valt open voor deze fantastische knappe creaties!!!
    Echt de max!!
    liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  35. super! ik zou ook nog zo een klein tasje gebruiken hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ooh, die letters aan kraaltjes aan de hobo-zakjes ! Prachtig ! Wat een mooi idee ! Ik ben telkens vol bewondering voor zoveel inspiratie !

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Super! Ik zie ze al lopen met hun tasjes ...

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Gij zijt nie te doen jong! Dat gaat hier de laatste tijd van prachtig, naar prachtiger, naar fantastisch prachtig, naar... Ja, waar gaat dat eigenlijk naar toe ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hier word ik nu eens helemaal instant-vrolijk van se! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik ontdek net via via je blog en ben blij verrast door alle mooie dingen die je maakt. Wat een leuke prints en kleuren ook! Ik ga je volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een prachtige stoffen en wat zien die tassen er leuk uit! Ik heb zojuist deze stoffen besteld bij mondaysmilk.nl. Nu nog bedenken wat ik er mee ga maken.....:-)

    BeantwoordenVerwijderen