maandag 12 september 2011

pyjama voor een friemelbeest

Net voor we op vakantie vertrokken kwam ik tot de vaststelling dat onze jongste geen fatsoenlijke pyjama had om mee te nemen.  Na het succes van de t-shirtjes (die ondertussen zonder morren worden gedragen door zoonlief), besloot ik dan maar snel een mini-jongens-pyjama te maken.  De tricotkabouterstof en de gestreepte ribboord bestelde ik bij bambiblauw, die leveren de dag van de bestelling zelf nog je pakketje in een leuvens krantenwinkeltje.  Handig en snel, de pyjama kon dus nog snel op de valreep ineengestoken worden.  Voor het bovenstukje gebruikte ik hetzelfde patroon als voor de walvissen-t-shirtjes (uit ottobre 3/2010).  Mouwen, hals en onderkant werden afgeboord met de streepjesribboord.  Het broekje is de korte versie van het made-patroon, en ook hier werden de broekspijpen afgeboord met de ribboord, wat een beetje een 'pofbroek' effect geeft, heel schattig om te zien.

En onze lukas was meteen op slag verliefd op zijn pyjama.  Hij zit ook supermakkelijk, en dat moest hij toch even tonen als ik foto's nam.  Het ene gefriemel na het ander (kijk eens mama, wat ik allemaal kan!), stilzitten is niet zijn beste eigenschap (maar in mama-knuffelen is hij dan weer een kampioen!) ....

40 opmerkingen:

  1. Ziet er héél comfortabel uit ;-) Met zo'n mooie pyjama kan je alleen maar mooie dromen hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw,... hij is er echt heel mooi mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wederom SUPERRRRRR! Heerlijk mannetje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er super leuk uit. En een leuk jongensstofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh, dit is echt een unieke pyjama !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! En zo'n schattig ventje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi! Dat zou onze Lukas ook wel zien zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je zou voor minder tuimelen als er zoveel kabouters je kietelen... Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi! O ik kijk er zo naar uit om ook echt goed met tricot en boordstof te kunnen werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel erg mooi! Prachtig met die gestreepte boordstof!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. amai zo mooi! en wat een kei schattig friemelbeest!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik wou eerlijk waar dat ik je kindje was!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. daar kan je zeker mee naar dromenland!!
    liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi hoor! Een pyjama, da's nog eens een idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind dat zo schoon, al die mooie tricot-prints... helaas zegt Stig telkens resoluut "neen" als ik hem iets laat zien. 'k Zou nochtans ook graag zo'n toffe pyama maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo tof! Die tricot kende ik nog niet, ferm!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. doe jij dat eigenlijk met een overlock? En denk dat je daar aan te beginnen is met een gewone naaimachiene?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Erg leuk en weer mooi gemaakt! Vrolijk stofje voor een pyjama!
    groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @an: ik werk hiervoor zowel met de naaimachine als met de overlock. Maar het is perfect ineen te steken met enkel de naaimachine hoor. Met een fijne zigzagsteek de delen aan elkaar zetten, en dan de naden afwerken met een grote zigzag ofzo. Gaat perfect, dus zeker doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zalig! Ziet er zo comfortabel uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik ga er dan toch eens werk van maken, 'k wil ook zo'n friemelbeest :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ooooohhhhh! ikke verliefd op de pyama!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. I read your blog with google translate tool, I'm enjoying reading your review/story and will come back later.

    thanks
    list of xbox 360 games

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Deze foto's zijn anders ook heerlijk hoor!
    Het pakske en 't stofje trouwens ook.

    Gr
    Siem

    BeantwoordenVerwijderen
  25. amai! zo'n mooie pyjama! Dat tshirtje zou ook evengoed als tshirtje gebruikt kunnen worden, niet? echt knap!

    BeantwoordenVerwijderen