donderdag 22 september 2011

Orde in de wanorde

Orde in de wanorde scheppen, regelmatig waag ik me eraan.  Door een overvloed aan handtassen wisselt de inhoud nogal vaak.  Die inhoud stapelt zich op, er komt altijd wel wat bij, tot er een onverbiddelijke chaos is gecreëerd.  Ik gooi alles er dan ook los in, weg is weg.  En dan, net dan, ben ik gehaast en moet ik snel mijn gsm vinden, een zakdoekje, of die klantenkaarten van mijn favoriete winkels die altijd om de een of andere reden niet mee zijn verhuisd naar de handtas van dat moment.

Orde, dat had ik dus nodig.  Dringend. 
En gelukkig staat het www vol van zelfmaakideeën die hiervoor uiterst geschikt zijn.  Met nog een klein restje van mijn retrostofje werden de volgende zaken ineengestoken.

Een hoesje voor mijn betaalkaarten en co : handleiding van The Crafty Cupboard

Een mini-portemonnee voor klein geld : handleiding van Miss Stik

 Een gsm hoesje : handleiding van By Miekk

Een papieren zakdoeken zakje : handleiding van Craft Snob

Een klantenkaarten mapje : handleiding van Very Berry Handmade
En zo is er weer orde in de handtas ... toch voor even ....

38 opmerkingen:

  1. Schitterend! En wat vind ik dat stofje geweldig... Een gsm-hoesje en een klantenkaarthoudertje staan hier ook nog op het lijstje voor ooit eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit lijkt me de ideale oplossing voor een probleem dat we allemaal kennen. Die zakjes zouden voor mij elk een andere kleur mogen hebben, kwestie van de inhoud snel te herkennen. Maar dat geeft dan weer chaos :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zalig mooi! Ik zet dit op mijn todolijst

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had hetzelfde idee als Octopoes: elk een ander kleurtje en dus nog sneller herkenbaar in je handtas! Maar dat oogt natuurlijk ook rommeliger...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo mooi met die rode accenten! Maar wat ik me nu afvraag: heb je dan ook een gewone portefeuille? Want klein geld apart, betaalkaarten apart en klantenkaarten apart - dan lijkt het me dat je geen gewone portefeuille nodig hebt, maar waar steek je dan al je feuilles? ;-)

    Alleszins bedankt voor de tutorials, ooit maak ik ook één van de kaartenhoesjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @octopoes en lily: elk in een ander kleurtje zou inderdaad 'nog praktischer' zijn, maar ik ken mezelf, dan zou ik me de hele tijd weer afvragen in welke kleur van tasje wat zit... Chaos zal er altijd een beetje zijn hè, als die al een klein beetje kan geminimaliseerd worden, ben ik al heel blij;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @la merlette blanche: ik heb nog één groter ritstasje waar ik het betaalkaartenhoesje en klantenkaartenhoesje mee insteek (snel terug te vinden in de handtas dus). Gsmtasje en portemonnee steken in het zijvakje van de handtas. En zo blijf ik naarstig verder orde scheppen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. een leuke verzameling ! Bedankt voor de links !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, mijn alles-in-hetzelfde-tiener-liefhebberij komt weer volledig boven!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Menige vrouw is u nu aan het benijden :0) Knape organisatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Maar wat één schoon stofke seg! Waaw én chapeau voor deze oogstrelende orde;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superleuk al die zakskes! En als je die orde dan nog kan scheppen op een visueel leuke manier is dat alleen maar handig meegenomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, ik ben vooral fan van het papierenzakdoekenzakje! Heel elegant, die versie! (dat smijt ik ergens achteraan op mijn to-do-list, zal blij zijn als het tegen Kerst klaar is ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, ik ben jaloers op uw orde-schep-capaciteiten! Prachtig allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi, én handig! Zo'n kaartenmapje staan ook nog op mijn to-do lijst!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En dan kijk je in je handtas en word je oprecht vrolijk! Er komt weer een regeltje bij op mijn to-do-list :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Niks zo handig dan kleine tasjes... en heimelijk lastig om ze te maken. Good job dus, ik vind ze mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Grote fan van je stofje! En een klantenkaarthoesje staat al een eindje op mijn to-do lijstje, maar het komt er niet van... Al vind ik je betaalkaartenhoesje echt super van uitvoering, met die knoop, daar zou ik mijn klantenkaarten wel durven insteken! Of is dit te chaotisch? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een super leuk stofje! En die dingen die je ervan kan maken zijn nog leuker!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dit is van een schitterende orde. Man, man ik heb nog veel werk voor de boeg ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een super leuk idee! Nu alleen zorgen dat je het juiste zakje uit je tas haalt wanneer je iets nodig hebt ;-) Ik ben ook zeer grote fan van het stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Tjee, wat leuk gedaan. Hoeveel tijd ben je daar nu mee bezig geweest?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een geweldig idee. Want in mijn handtas durf ik niemand te laten ...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dag! Thanks for using my card wallet pattern. I love all the things you've made - the fabric is just gorgeous.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Tof zeg! Hiervan ga ik er ook eens een paar proberen. Alle excuses zijn goed om tasjes te maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik heb je net getagd, kijk maar op ons blogje ...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een leuk stofje! En de combinatie met rood is ook super. Als mijn handtas ooit zo georganiseerd raak....

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi! En nu snel vinden wat in welk groen zakje zit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. SUPER! Net als je nooit genoeg tassen kan hebben, heb je ook nooit genoeg 'zakskes' ;-)

    Die moet ik ook eens proberen!

    http://sterretje-sam.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Leuk idee en mooi uitgewerkt! Ik denk dat het voor mezelf niet zou werken, dat ik elke keer het verkeerde zakje zou pakken...

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik vind het betaalkaartenzakje heel erg mooi. Nog een goed idee om mijn badge/prikkaart in te bewaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. oh wat een gave dingen heb je gemaakt zeg, ik ga gelijk even kijken of ik sommige dingen ook kan maken, bedankt voor de linken!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Super, hier ga ik iets mee doen, leuk deze set :)

    BeantwoordenVerwijderen