maandag 19 september 2011

geen strand zonder tas

Eigenlijk had ik geen extra tas meer nodig.  Maar de tafelzeil-strandtas van emmaenmona leek me zo praktisch.  Makkelijk om natte spullen in mee te nemen, en met twee kinderen die op vakantie leerden zeilen, zou zo'n tas heel handig zijn om de natte zeilpakjes en zeilschoentjes in te steken. 

Een stuk galaxy tafelzeil van petit pan werd verknipt, en de tas zat snel in elkaar.  Het stikken op de toile cirée ging heel vlot.  Ik maakte ook nog een kleine versie (75% van het originele formaat), makkelijk om gsm en toestanden mee te nemen. 
De tassen hebben meer dan hun dienst bewezen tijdens de vakantie, hier maak ik er nog van! 

En ondertussen doen deze tassen dienst als naaitas, en gaan ze elke week volgeladen mee naar de naailes....

22 opmerkingen:

  1. SUPERLEUK!
    'k zou zo weer op reis willen gaan :-)
    Een vraagje: krijg jij de onderkant mooi afgewerkt? want je moet hem langs daar omkeren en toe stikken, maar bij mij is dat niet mooi gelukt! Jij een tip?
    Groetjes,
    Elke alias Trienemie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, geweldig! Ik vind ze echt goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zeg in die galaxy! Ik vind ze een beetje stoerder zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goede oplossing ! Prachtige tassen en leuke foto's ... nog even dat vakantiegevoel bovenhalen, heel leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! En het lijkt alweer zo lang geleden hè, die zonnige dagen op het strand. Gelukkig zijn er de foto's nog! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Multifunctionele tassen - altijd handig! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toffe tassen! heb je tips voor het stikken van toile cirée, of dingen waar ik op moet letten? Ik heb hier een stuk klaarliggen om een kussen voor de eetstoel van de dochter te maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuke tassen, die gaan zeker nog heel lang van pas komen! Ook tof om te zien dat er sommigen toch zon, zee & strand hebben gehad deze zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je kan niet genoeg tassen hebben ... en ze zijn heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @trienemie: ik heb eigenlijk geen problemen gehad met het keren en het keergat dichtstikken. Wel goed zien dat je eerst alles goed plat duwt, dus alle lucht weg tussen de twee lagen tafelzeil.
    @Leentje: op de blog van emmaenmona staan wat tips bij de handleiding van haar tas. Ik heb gewoon dezelfde naald en steeklengte gebruikt als bij katoenen stoffen. Niet spelden, maar van die haarschuifspeldjes gebruiken, en langzaam stikken en je stof goed mee 'leiden' onder het voetje door. Veel succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een toffe tassen. Een heel leuke stofje en ze zien er ook nog een keer superpraktisch uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O zo mooi! Ik ben Galaxy-fan en dan die tassen: prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super mooi en handige tassen! Dat prachtige stofje dat jij ervoor uit koos, meer dan geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh heerlijk en dat petit pan stofje, instant liefde!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Schitterend! En zo mooi die petit pan.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooh, de tassen zijn subliem. En als vrouw kan je nooit tassen genoeg hebben!

    Je maakt schitterende dingen :-D

    Anja
    http://sterretje-sam.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi, I like... mooie stof, die petit pannekes***

    BeantwoordenVerwijderen