vrijdag 2 september 2011

de broek die hopelijk nooit gedragen zal worden

Lukas gaat sinds 1 september naar de eerste kleuterklas.  Op het einde van vorig schooljaar zat hij al enkele weken in het zomerklasje, telkens voor halve dagen.  Nu hij in de eerste kleuterklas zit, zal hij al wat meer tijd op school doorbrengen.  Mijn moederhart kan het nog niet aan om hem de hele week een volledige dag naar school te sturen, we beginnen dus met twee ik-blijf-op-school-boterhammen-eten-dagen.  Voor Lukas een hele grote stap.  Voor mij ook....


Nu gaat Lukas al heel flink naar de wc.  Thuis dan toch.  Op verplaatsing heeft hij het er nog steeds heel moeilijk mee.  Dus vorig jaar ging naar school al de verplichte schoenendoos mee, met de droge en natte broekenzakjes, voor het geval er wel eens een ongelukje kon gebeuren.  We hebben die zakjes toen welgeteld 1 keer nodig gehad.  Hij weigerde steevast om op school naar de wc te gaan, maar omdat hij toen maar halve dagen ging, was dat eigenlijk best te doen (buiten die ene keer dan). 
Ik verwacht nu, als hij een hele dag op school zal zijn, een iets frequenter gebruik van de extra droge broek op school.  Ik verwacht het, maar ik hoop natuurlijk van niet.  Omdat reservebroeken van op school gewoon niet leuk zijn, maakte ik hem nog snel (de dag voor 1 september) een reservebroek die wel leuk om dragen is.  Deze gaat in de schoenendoos, en we hopen dat hij er een heel jaartje mooi in blijft zitten..... (en omdat Lukas de pasbeurt zo leuk vond en de broek zo zalig is, maak ik er nog enkele voor thuis, die wel gedragen zullen worden!)

31 opmerkingen:

  1. Zo schattig op die tweede foto! Prachtig broekje ook, dat blauw is echt mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, en zacht, die zou mijn zoon ook graag dragen. Hij wil alleen zachte broeken aan zijn gat...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die broek ziet er uit om nooit meer uit te willen doen. Mooi! En wat een pracht van een Lukas heb jij! (de mijne ging gisteren naar de tweede kleuterklas)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo tof! Ik zou als kindje express in mijn broekje plassen om zo'n broek te mogen dragen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke broek! Hij staat goed met dat blauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, die broek! Een leuk kleurtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. knap hoor zowel broek als zoon!! heb je het patroontje van made gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij straalt inderdaad op deze pasbeurtfoto's !!! Veel succes bij de schoolovergang ... voor zoon en mama :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ballétoile en Vero: het is inderdaad het patroontje van MADE. Uit dat patroon zullen nog veel broeken voortvloeien hier....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een guitig manneke! Die draait toch iedereen rond zijne vinger? En de broek ziet er ook heel tof uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lol, ik dacht: "allé, wat is daar nu mis met die broek dat die niet gedragen mag worden?" Tot ik het verhaal erbij las :-). De kleurencombi ben ik heel erg fan van!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. amai da ziet er een schatje uit! Die laatste foto, zo leuk! Kindervoetjes zijn zo schattig. Misschien was ik beter een schoenenwinkel begonnen....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo mooi seg! Broekje én ventje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. schoon manneke zeg! hier ook iemand die net naar school gaat en weigert de pamper uit te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een lief manneke! En die broek zal misschien wel een gebruikt worden, maar ze is alleszins beter dan die waar E&M mee naar huis kwamen na een ongelukje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik begreep ook al niet wat er mis was aan de broek... je zou bijna hopen voor het ventje dat hij toch eens in zijn broek doet, zodat hij dat broekje toch eens kan aandoen... Supermooi blauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een prachtige combinatie van kleuren en stoffen, vind ik. De broek is ook juist de mooiste lengte. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh die koddige voetjes. Ziet er zo'n comfy broek uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hij staat er prachtig mee! ik zou nog eens identiek dezelfde maken die wel gedragen mag worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Die broek MOET gedragen worden, steek maar snel een ander lelijk ding in het plaszakje!!
    Herre***

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Vandaag je blog ontdekt en was gelijk de tijd vergeten door het lezen! Leuke blog met mooie creaties!! ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo schoon! De zoon, de broek, de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ben ook dol op kindervoetjes... en op mooie broeken natuurlijk ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Kinderachtig om reacties steeds te verwijderen. Maar ik had niet anders verwacht als je zulke kinderachtige broeken maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. En nu ziek ik het toch het broertje van de beste vriend (de knuffel harry) van mijn andere zoontje!
    Zou het dan zo zijn dat jullie exact de zelfde knuffeltjes hebben? Deze van ikea zal menig huishouden hebben, maar die andere van het slaapzakje kom je toch niet zo vaak tegen!

    BeantwoordenVerwijderen