woensdag 31 augustus 2011

snelle turnzakjes

Bij het begin van het nieuwe schooljaar worden alle schoolspullen weer boven gehaald en aan een grondige inspectie onderworpen.  Zo ook de turnzakken van onze kinderen.  Op hun school krijgen ze aan het begin van hun schoolcarrière, als kleuter dus, een turnzakje.  Iedereen hetzelfde witte kleine zakje met daarop de naam opgeschreven.  Doorheen de jaren ziet dat zakje af, en tja, die zakjes zien er echt niet meer uit.  Je kan altijd een nieuw zakje op school bestellen, maar ik vind die eigenlijk hun geld niet waard. 
Dus stelde ik onze kinderen voor om er zelf eentje te maken.  De oudste zoon bekeek me meteen alsof ik van een andere planeet kwam, hij wou echt nog dat half versleten zakje blijven gebruiken, net zoals de rest van zijn klas.  De meisjes daarentegen kleuren maar wat graag buiten de lijntjes en vinden het net leuk om met een andere turnzak dan de rest van de leerlingen naar school te kunnen gaan.

Ik zocht wat spullen bij elkaar om een eenvoudige turnzak te maken.  Gewoon hetzelfde modelletje als op school, enkel wat groter, want die schoolzakjes zijn echt wel heel klein.  Een felgekleurde tafelloper werd als buitenstofje gebruikt (opvallen zullen ze zeker), en de zak werd gevoerd met een stuk van een oud laken. 

Met wat groene en gele flockfolie werd de naam erop geflockt.

De 'tunnel' werd verschillende keren rondom rond doorgestikt, het koord erdoor en de turnzakjes zijn klaar om gevuld te worden (met spijtig genoeg een lelijk verplicht uniform-turnpakje...).

23 opmerkingen:

  1. zoooo leutig met hun naamletters op die bollen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onze oudste zoon zou net zo kijken als die van jou. De andere zouden zo'n fleurige zakjes hard toejuichen.
    Die contrasterende letters maken het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat uniformpje zie je niet in dat schone zakje! :) Ze zijn echt schitterend! Chance dat je meiden zo graag buiten de lijnen kleuren ;)...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij bent er al helemaal ingevlogen zo na je vakantie :-)
    Ons Elise zag de zakjes en zei: ' Oooh, mama' met blinkende oogjes. Dus ik weet wat me nog te doen staat de komende dagen denk ik. Ze zijn echt leuk en we zullen die dochters van je er snel met zien pronken op de speelplaats.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grappige turnzakjes die mij zelfs aan het turnen zouden krijgen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Staat vandaag nog op het programma!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pas op, straks krijg je een bestelling voor de ganse school! Zo prachtig zijn ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel mooi, en zo makkelijk dat ik me schuldig voel dat ik ze zelf niet maak voor mijn kinders!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker vrolijk en inderdaad spijtig van dat verplicht turnpakje, ik stak de kids hun turnpantoffeltjes al eens in een kleurbadje soms met reclamatie maar daar trok ik mij niets van aan :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, wat een ontzetten gaaf idee! En dan die letters precies in de bolletjes, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel erg kleurig. Waarom moet op school alles zo wit en saai zijn.!!!
    Ik wil graag zo'n zwemzak maken voor de zoon. Hij gaat leren zwemmen. Ik dacht aan de binnenkant douchegordijn (heb ik nog liggen). Zou dat gaan gewoon katoen aan de buitenkant??????

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hahaha ! Opvallen zullen ze inderdaad met hun turnzakjes ... ze zijn echt prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een prachtige turnzakjes ... dé ideale start voor het nieuwe schooljaar! groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel leuk! Super met dat vrolijke stofje en hun namen erop! Goed gevonden en gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ze zijn leuk! Hier wacht er ook nog een meisje op een gymtas die ik hoognodig moet gaan maken.. Het ontbreekt me nog een beetje aan inspiratie, maar dit helpt!

    Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @plagneetje: als dat douchegordijn volledig waterdicht is, kan je gewoon een katoentje gebruiken als buitenstof. Ik heb het zo ook al gedaan en dat werkt prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Superleuk! Dit zet ik op mijn to-do lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen