woensdag 6 juli 2011

picknick in het groen

Enkele maanden geleden begonnen ze bij ons in de buurt aan de heraanleg van het speelplein.  De kinderen hadden op school mee mogen werken aan het 'ontwerp', en we keken er allemaal naar uit, want het beloofde heel wat te worden.  Elke dag, op weg naar school, fietsten we er voorbij, en zagen we het plein veranderen in een heus speelparadijs.
De laatste schooldag kregen onze kinderen een 'uitnodiging' mee voor de officieuze opening van het speelplein.  Nog geen officiële opening, want het is nog niet helemaal af, maar het is wel speelklaar, dus zondag mochten de kinderen mee de hekken openduwen en het plein gaan 'inspelen'. 
En de speeltuin is prachtig!  Speeltuigen voor groot en klein, fantastisch uitgewerkt tot in het kleinste detail.  Ik wist meteen ... hier gaan wij de komende maand vele uurtjes doorbrengen.
Dus eenmaal thuis dook ik in mijn stoffenkast, op zoek naar grote lappen stof voor een picknickdeken en -tas.  Ik vond enkele stukken van het 'alles-moet-weg-rek' uit onze Leuvense stoffenwinkel, en ging aan de slag.  Het moest snel gaan, want ze beloofden mooi picknick weer....

Na enkele uurtjes naaiplezier, had ik een deken (in groen en geel) en een bijpassende tas.  De tas is gemaakt volgens het eloleo-strandtas-patroon en is echt enorm groot.  Handdoek, deken, picknick, schepjes, leesgerief, alles erin en ik had nog plaats over.

De twee vorige dagen was ik twee kinderen armer, nummer 1 en 3 waren uit logeren.  De thuisblijvers werden verwend met een namiddagje picknick en spelen in de nieuwe speeltuin.

En het was...genieten!  De 'tas+deken' zullen nog vaak gebruikt worden deze zomer....

34 opmerkingen:

  1. Een heel deken en een tas in 'een paar uurtjes'? Amai, chapeau hoor en dan nog zo mooi ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeiemorgen.

    Wat een prachtig setje heb je gemaakt. Mooie stofjes ook. En zo'n picknickkleed ziet er echt heel handig uit! Nu op naar een heel zonnige vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ontzettend mooi!
    en wat een speeltuin zo eentje mogen ze hier ook plaatsen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt als een zeer goed begin van de zomervakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig geworden! Die tas staat ook nog op mijn lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat ziet er gezellig uit. ik kan mij voorstellen dat het een grote tas is. Maar hoe groot precies? kan je hem nog makkelijk dragen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn zo'n speeltuin in de buurt. En wat een prachtig kleed met bijbehorende tas! Mijn complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh ik heb dat alles moet weg stofje hier ook liggen. Tof hé!

    En waar ongeveer is die speeltuin? Altijd leuk om op ontdekking te gaan in eigen stad...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @katrientje: de tas meet ongeveer 50cm breed, 45cm hoog en 25cm diep. Zonder de hengsels. Hij is heel goed draagbaar, zolang hem niet te vol propt.
    @mie: de speeltuin ligt in Heverlee centrum, aan de Sint-Lambertuskerk. Als je ernaar toe gaat, en ons ziet zitten op ons deken, kom iets zeggen hè;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, heerlijk!

    Wat een zomerse plaatjes. En een superhandige tas, zo te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ... straks een omwegje langs die Leuvense stoffenwinkel... en oooooh, is dat de nieuwe speeltuin achter de kerk, stig mag daar woensdag naar een halfverjaardagsfeestje (ja, dat bestaat nu ook al ;-)) gaan... heel leuke set!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. toffe tas! en wat een leuk initiatief dat er zo'n super speelplein is gekomen. Daar kunnen ze hier bij ons nog wat van leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @ Sanne: ze hadden die stof ook in het bruin ;-) en slechts 5 euro de meter of was het nu nog minder?

    @Elisanne: als je er zit zal ik zeker iets zeggen! Merci voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @eloleo: ja, die speeltuin achter de kerk is het dus. En dat is nog een leuk idee om daar de komende verjaardagsfeestjes van onze kinderen te geven, een picknick met speeltuin, ideaal!
    @mie: die groene bloemetjes heb ik gekocht aan 2,5 euro/meter. Ze lag/ligt in het rek buiten, en er was inderdaad nog een andere versie van.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk! Zo'n speeltuin zeg, dat missen we hier in de buurt nog. En met die uitrusting gaan jullie daar zeker nog geweldige momenten beleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik krijg instant goesting om te gaan picknicken!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat een leuk setje! Ik zat al te zwijmelen bij de tas van Eloleo, maar wist niet wat ermee te doen bij groot gebrek aan strand ;-)
    Maar met zoveel weilanden èn picknick-zin ga ik je weer eens na-apen vrees ik........! (Oja; had ik al verteld dat ik een zelf geschreven mail heb gekregen van 3 hele blije meisjes die weg waren van hun notablokhouder?! Hun dank is dus ook voor jou!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Staat hier ook op het lijsjte, niet meer voor de speeltuin, maar voor tieners die graag chillen ;0).
    En je combinatie is zo lekker fris, zo zonnig zomers!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je vrolijkt mijn middagpauze weer helemaal op! Zeer geslaagde combinaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oooooooooooooh! Die tas met bijhorende plaid is supermooi! net als je foto's trouwens! 't Is echt een plezier om een kijkje te nemen op je blogje. een mens wordt gewoon blij van al die mooie dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. PRACHTIG!!!!!!!
    Dat ziet er ook een erg leuke speeltuin uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat ziet er weer prachtig uit... Goed gemaakt! Mooie foto's ook, lekker fris en blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een prachtige speeltuin inderdaad ! En een prachtige tas natuurlijk (maar eerlijk, ik had niet anders verwacht van u)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat ziet er inderdaad een erg leuke speeltuin uit! En zo'n leuke tas om mee te nemen maakt het extra "af" natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dat stofje heb ik me ook aangeschaft... :) Zo schoon! En zo'n pick-nick-deken, daar moet ik ook eens aan beginnen... altijd fijn om bij de hand te hebben op een uitstapje... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Leuke speeltuin! De picknick-set vind ik heel mooi gelukt. Heel mooi fris stofje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Alweer lange tijd niet op je blog geweest.....maar wat een prachtige naaisels alweer!!
    De bedankkado's voor de juffen, het kikkerfeest, de kinderkado's en ook deze tas en deken.
    Dat wordt een hele fijne zomer voor jullie!
    geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik heb vandaag een link naar je geplaatst. Bedankt voor een goede tutorial!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een frisse kleuren, direct zin om te gaan picknicken! Veel speelplezier toegewenst in de nieuwe speeltuin deze zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mho, dat stofje ken ik van ergens :) heel mooi resultaat, ik zou met zo'n deken al elke dag een picknick houden!

    BeantwoordenVerwijderen