maandag 11 juli 2011

op een grote paddenstoel ....

Op een grote paddenstoel, Rood met witte stippen, Zat kabouter Spillebeen, Heen en weer te wippen.
Krak, zei toen de paddenstoel, Met een diepe zucht, Allebei de beentjes, Hopla in de lucht!

Zondag werd ons jongste neefje Mathis gedoopt.  Het was dus weer cadeautjestijd....
Een hele tijd geleden kocht ik bij Hexagoon het laatste stuk van een heel leuk paddenstoelenstofje.  Ideaal voor een kleine baby.  En deze kleine baby, Mathis, vertrekt binnenkort op zijn allereerste reis naar het buitenland.  Samen met mama, papa en broer gaat hij genieten van een rustige gezinsvakantie in het warme zuiden.  Ik wou iets maken wat ze ook op reis goed konden gebruiken, dus werd het paddenstoelenstofje omgevormd tot een speel-, zit, rol-, ligdeken voor buiten.


Bij haar zag ik zo'n deken al eens verschijnen, ze gaf me nog een goede tip en ik ging zelf aan de slag.  De onderkant is gemaakt van een waterafstotende stof (het is een stuk van het tafellaken dat ik hier eerder al eens gebruikte), en tussen de bollenstof en de paddenstoelenstof zit nog een laagje fleece, zo is het een lekker zacht dekentje om op te liggen.  Een witte paspelband maakt het geheel af. 
En net zoals bij haar, zorgen twee banden voor een makkelijke 'sluiting' van het deken, eens het opgeplooid is.  Nu kan het makkelijk overal meegenomen worden.

Van het restje stof werd nog een hobosack gemaakt.  Die werd gevuld met absoluut onmisbaar gerief voor een baby mee op reis: tetradoeken, monddoekjes en luchtige bodykes


De kleine kapoen, de jongste telg van de familie, is helemaal klaar voor zijn allereerste grote avontuur!  Veel plezier Mathis!

27 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi ! Met hetzelfde paddestoelenstofje maakte ik een tijdje geleden omkeerbare haarbanden (ook in combinatie met polkadottjes), leuk he ! (maar het is ondertussen wel al uitverkocht bij Mertens)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw. Wat een mooie kado's. Daar zullen ze vast onwijs blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow prachtig!!

    Groetjes, Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat mooi! die paddestoelenstof is ook echt heel super. je brengt me op ideetjes voor de volgende geboorte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaaf zeg. Ik moet echt nog eens op deken-maak-cursus :-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zoooooooooo mooi gewoon prachtig...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. weeral ooo zo mooi. bewondering al hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een knap kado. Ze gaan er superblij mee zijn en goed kunnen gebruiken. wauw

    BeantwoordenVerwijderen
  9. super cadeau ! En praktisch. Mathis was zeker en vast blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Cadeautjes, jij kan het als geen ander maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi! En ook handig en praktisch! Die komt op mijn to-do-list!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel leuk! Heel erg mooi!
    Jij weet je stofjes altijd goed uit te kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie blog!! Ik zit hier echt al eventjes genietend te kijken naar al die dingen dat jij maakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En weeral zo mooi. De kleuren, de stofjes, het praktische. Kortom je hebt dat weer schitterend gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik krijg prompt zin in de Efteling!
    Mooi. En 't is er 't weer voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Alweer de perfecte combinatie! Een vraagje : ik wil graag labeltjes bestellen, waar kocht jij die van jou?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @joppe: tot nu toe heb ik altijd mijn labeltjes zelf gemaakt (voor uitleg, zie tabblad 'labels'). Maar ik ben nu ook wat aan het uitzoeken waar ik ze het beste kan laten maken, bijv. bij http://www.holland-label.nl/ of http://www.worldwidelabel.net/

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik had een mailtje gestuurd naar 'www.goedgemerkt.nl' om te vragen of je hun labels kan dubbel vouwen. Ze ging mij een paar exemplaren opsturen. Ik hou je op de hoogte.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Amai, Mathis heeft geluk! Ik ben alweer fan. Over labeltjes gesproken; ik heb de mijne hier besteld: www.cottontrends.nl, en zeer tevreden erover.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Die Mathis heeft inderdaad geluk met zo een tante!! Kan ik dit niet allemaal bestellen bij U?? Laat maar weten, ik betaal grof geld!!
    Herre*

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het dekentje is echt prachtig!

    Ik was van plan om iets soortgelijks aan te schaffen in de Hema, maar nu ik dit van jou zie twijfel ik toch hoor! Het is zoooooooooveel mooier!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Eén foto zag ik in mijn reader en ik wist dat het jouw post was. Hoeveel maak jij altijd zeg en zo mooi op elkaar afgestemd. Hoe zorg ik ervoor dat ik eens een cadeau krijg van jou? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen