woensdag 27 juli 2011

mama, vanaf nu koop je geen stof meer!

Hebt u dat ook, steeds die onweerstaanbare drang om nieuwe stoffen te kopen, ook al puilt elke kast, doos of andere opbergplaats er al van uit? 
Dochter Elisabeth kan mij daar heel streng over toespreken.  Gisteren 'moest' ik terug een nieuw pakje stof ophalen, en toen vond ze het genoeg.  Als een strenge moeder verbood ze mij om vanaf nu nog nieuwe stof te kopen.  Eerst gebruiken wat er ligt, zei ze.  Ik kon nauwelijks mijn lach inhouden, en vroeg aan de andere dochter of zij dan ook vond dat ik geen mooie stofjes meer mocht kopen voor nieuwe rokjes.  Zij had er duidelijk geen problemen mee.  Maar die oudste, vanwaar ze die zuinigheid heeft, het zal niet van mij zijn (we kijken dus allemaal naar de mannelijke wederhelft in dit huis, die de opmerking van onze oudste dochter alleen maar verstandig vindt).

Dus besloot ik een deel lapjes te 'doneren' aan de dochter, dan kan ze er zelf iets leuks mee maken.  Het was een manier om eens die stoffenverzameling aan een grondige inspectie te onderwerpen.  Een bonte stapel lapjes werd samengebonden en opgeborgen in een vrolijk zelfgemaakt kersentasje.  Dit krijgt ze op haar verjaardag in augustus, samen met haar 'echte' cadeau, dat ook zelfgemaakt is (maar daar zult u nog even op moeten wachten, want dit maaksel zal pas na haar verjaardag geblogd worden).

Ook een deel van de lintencollectie gaat richting Elisabeth, in een bijpassend kersenritstasje. 

En nu aftellen naar haar verjaardag .... nog 17 keer slapen...

41 opmerkingen:

  1. Waaw, dat zou ik ook graag van mijn mama krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn jongens zeggen het niet (ik denk soms dat ze het wel denken), maar tot die tijd... neem ik het er lekker van. Haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar is ze vast blij mee! Het ziet er erg vrolijk uit allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Nog veel mooier dan een gekocht cadeau!
    Heb jij nog van die blauwe blokjesstof die ik op de laatste foto als eerste zie? Ik zoek nog een halve meter!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Griet, die blauwe blokjesstof heb ik niet meer. Ik heb bij Annamarieke het laatste halve metertje gekocht, en eigenlijk wou ik er ook meer van, maar was dus te laat. En dat ene halve metertje is ondertussen al opgebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jajaja, ik heb dat ook, altijd maar nieuwe stof willen bij kopen, je kan niet genoeg liggen hebben vind ik, het overkomt nu nog dat ik net niet in huis heb wat ik op dat moment zou wilen ;-)
    Fijn cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi cadeau!
    En de zoon kan hier ook zo'n opmerkingen geven, terwijl de dochter dan heel enthousiast kan kirren: "Gaan we stofjes kijken, mama? Toe, voor mij? Toe?" :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De enige die wat bedenkelijk bij ons in huis kijkt is de man des huizes:) Maar ja die stoffen zijn ook onweerstaanbaar. Heel mooi kado. Je wordt alleen al blij van de manier waarop het ingepakt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ken het gevoel :-) Als ik op zoek ben naar nieuwe stoffen, is het altijd een ganse opdracht om vooral niet teveel te kopen. Maar ze zijn soms zó onweerstaanbaar ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn dochters ga ik dat toch ook nooit horen zeggen. Integendeel. Maar wijs toch.
    Ik ben benieuwd wat er in het pakje zit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zeer herkenbaar. dochter 1 sleurt mij altijd weg bij de stoffenkraam op de markt "nee, je hebt genoeg", dochter 2 neemt mij mee naar de kraam "mag ik een nieuw stofje?"
    de kast is te vol, veels te vol. de ruimte ervoor inmiddels ook...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wie in naailand is niet stofverslaafd?! Ze zal wel erg blij zijn met de leuke cadeautjes. Hier zou de dochter er toch ook blij mee zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi cadeau en zo herkenbaar dat verhaal- hier ook regelmatig rollende ogen,een zucht en de vraag - hebt ge nog niet genoeg liggen? waarop ik eigenlijk alleen maar kan antwoorden: ehh ja, maar... (ik vind toch telkens weer een reden om dat stofje dan toch te kopen...)
    'k Heb net de stoffenkast onderhanden genomen en gelijk heel wat schatten herontdekt... ook leuk! De kersentasjes zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. het pakje alleen al is super! Volgens mij is dit het begin van een verslaving van stofjes voor haar...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ooooooh wat een geweldige stofjes, ik kan heel goed begrijpen dat je ze gekocht hebt! Hier valt de stoffenverzameling nogal mee, ik ben nu eerst alles aan het opmaken hihi en dan.... mag ik weer nieuw aanschaffen.
    Die tasjes zijn ook prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik zeg dat ook iedere keer tegen mezelf... =)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een fijn cadeau zeg, en dat is dan nog niet eens het "echte cadeau". Ze zal er wel blij mee zijn.

    En tja, de opmerking "heb je nu nog geen stof genoeg" komt hier vooral van de man des huizes, die maar niet begrijpt waarom ik weeral dat ene stofje absoluut in huis moet halen...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. zo tof! hoe meer stofjes hoe liever!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wow!Leuk! Wat een mooie "kersen" tas!Waar haalde je die stof?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. kei leuk !!
    maar van waar heb jij die stofjes gehaald ? (ook die van die kerstjes ! :)

    ge moogt altijd een reactie op mijn blog zetten
    of mailen naar : mariedevos6@hotmail.com

    en ge moogt mij altijd volgen zenne !
    want bij 100 volgers een give away by marie-lu
    (heb er nu 73 ) dus nog 27 !!!!!!!!



    groettjjjjeeeesss
    en ik ga ook met jullie aftellen voor de verjaardag !! :p

    BeantwoordenVerwijderen
  22. leuk kado, en een heel mooi kerstenzakje heb je daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. leuk en grappig!!! ben ook benieuwd;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw, wat een prachtig cadeau! En wat die stofjes betreft, je kan volgens mij nooit genoeg stof hebben, zeker als je er zulke mooie dingen mee maakt. Erger is wanneer je veel stof hebt, maar er niet in durft te knippen omdat ze te mooi zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @nellyenrosa: de kersjesstof komt van Pauli (Leuven).
    @marie: de stofjes komen een beetje van overal: de stoffenwinkels in leuven, stoffenspektakels, onlinewinkels, gekregen stoffen....

    BeantwoordenVerwijderen
  26. A-mai!!!!! Zo'n schattig tasje. Om dan nog maar te zwijgen over de inhoud! Dat moet echt heel leuk zijn om te krijgen! Ik ben ook al benieuwd naar het andere cadeautje ;-)

    Volgens welk patroon maakte je dat tasje? Dat zou ik ook wel eens willen proberen (nog steeds met de hand, maar ik heb de smaak goed te pakken hoor!)

    Groetjes Soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Haha, wat een wijs kind! En wat een prachtige cadeaus! Ik ben heel benieuwd wat het andere gaat zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @soraya: het is een patroon van agreensleeve, te vinden op etsy http://www.etsy.com/listing/59448345/pequenapurse-pdf-pattern-make-your-cute
    Voor het kersentasje heb ik het patroon wel 25% vergroot.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hier klaagt ook alleen Mr Belle over de hoeveelheid stofjes, hoewel hij dat ondertussen meer en meer begint op te geven. En trouwens stof heb je nooit genoeg, kasten te weinig dat is een andere zaak...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Geweldige cadeau's voor je dochter! Ook hier zit de kast goed vol, maar voorbij de stoffenkraam lopen op de markt kan ik echt niet! Gelukkig kan ik daar nu heen onder schooltijd, maar laatst kreeg ik wel commentaar bij de kralenwinkel "moeten we daar nu alweer heen". Ha ha! Ben benieuwd naar het andere cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. De stoffenwinkel vermijden is de enige oplossing om te consuminderen, maar langs de andere kant is het ook leuk dat je de economie laat draaien, en je kan van nieuwe stofjes zo blij worden en lekker veel inspiratie krijgen en dat spaart weeral pillen tegen depressies :0)
    Wat een zalige pakje voor je dochter, zo mooi, om nog maar te zwijgen over de kersentasjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zo'n leuk pakket. Kan ze prachtige dingetjes mee maken, en de uiltjes waren al zo leuk ! Herken de opmerking wel een beetje (ook van de wederhelft), de oudste zoon vraagt gewoon of hij ook een stofje wil om er iets mee te maken, en dan begint hij te knippen, plakken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. maar allez, gij zijt toch een "krak"!! gij slaapt zeker nooit?? en altijd alles zo origineel en perfect afgewerkt... prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Lol. Heb dan geluk met mijn wederhelft, hij is de eerste om vrijdags voor te stellen naar de stoffenmarkt in Maastricht te gaan. "Want ik vind dat zo fijn als je 's avonds zo'n mooie dingen maakt".
    Ah ja, dan heeft hij de tv voor zich alleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hahaha, zoooooo herkenbaar... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Weer een streling voor het oog. Benieuwd naar dat cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Slim van die dochter van U. Uw moeder een schuldgevoel geven en zelf met de buit gaan lopen. Slim, slim. :)

    Het kersentasje is superschattig. Maar die cadeauverpakking! Die heb ik gepind.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een super leuke tasjes met die kersjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. zo leuk ! Zelf ben ik op zoek naar leuke stofjes van ongeveer 5 cm op 5 cm. Heb je er toevallig die je verkoopt? liefst van al met leuke mini motiefjes want ik wil graag oorbelletjes maken :-)

    evelien xxx

    BeantwoordenVerwijderen