maandag 20 juni 2011

kop op, lieve vriendin

Enkele jaren geleden leerde ik aan de schoolpoort de mama van een vriendje uit onze zoon zijn klas kennen.  Onze prille vriendschap werd toen al heel snel blootgesteld aan een rollercoaster van emoties, haar dochter kreeg een heel zwaar verkeersongeval.  De angstige dagen die daarop volgden waren heel intens.  Ik ving haar zoontje zoveel mogelijk op, en was op die manier er opeens helemaal bij betrokken.  Ik voelde met haar mee als was het mijn eigen kind, en eigenlijk kenden we elkaar toen nog niet zo goed.
De dagen werden weken, maanden en jaren.  Moeilijke jaren voor haar gezin, waar een lach en een traan vaak niet ver uit elkaar stonden. 
En in die jaren is onze vriendschap gegroeid.  We waren en zijn er steeds voor elkaar.  Samen op stap gaan, gaat steevast gepaard met een heerlijke lachbui, zonder bestaat niet bij ons.  En het moet gezegd, deze vriendin is een sterke vrouw.  Jaren heeft ze als een leeuwin ingestaan voor haar gezin, voor haar dochter.  Nooit liet ze zich gaan, ze was de rots in de branding.

En nu ... nu is ze op.  Die lieve vriendin van mij heeft alles gegeven.  Het is hoog tijd dat er eens voor haar gezorgd wordt.  Ik kan met haar op stap gaan en haar laten lachen (en onze Lukas is een kampioen in mensen aan het lachen maken, dus dat zit al goed), ik kan naar haar luisteren, gewoon haar verhaal laten doen, ik kan haar laten uithuilen, ik kan er gewoon zijn. 
En ik kan natuurlijk ook iets voor haar maken...
Een hele tijd geleden zag ze mijn bolletjestas, en ze liet blijken dat ze die wel heel leuk vond.  Ik liet haar zelf een stofje kiezen waarbij ze zich goed voelde en maakte ook voor haar zo'n tas.  Hij is niet omkeerbaar, want binnenin maakte ik enkele vakjes om wat orde te scheppen.  Ik hoop dat ze er veel plezier aan heeft, en dat ze meer dan eens beseft dat ik er altijd zal zijn voor haar....

48 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Van waar komt dat stofje als ik vragen mag?
    En hopelijk fleurt je vriendin wat op van je lieve cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @lily: het stofje komt van bij Annamarieke http://www.annamarieke.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi wat je daar gemaakt hebt. En lief ook. Daar wordt ze vast wel een beetje blij van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is lief vanje!!!
    Wat een prachtige creaties heb je gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Uit eigen ervaring weet ik (ik heb ook een vriendinnetje waarmee het niet zo goed gaat) dat je met kleine dingen zo veel goed kan doen. Superleuke tas, straalt alle liefde uit.
    Groetjes, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heel mooie gedachte om je vriendin ook op deze manier te steunen. Het idee dat er iemand klaar staat om je te steunen doet vaak al veel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik word stil van je verhaal. Zo mooi en emotioneel.
    Vriendschap is iets heel moois.
    En de kleine dingen doen het hem!!!
    Je hebt dat weer mooi gedaan (zowel de tas als de vriendschap die je geeft)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat jullie er voor elkaar kunnen zijn. Wat zal ze blij zijn met deze mooie tas

    BeantwoordenVerwijderen
  9. slik... en mooi (in alle betekenissen van het woord)!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tsjee wat een aangrijpend verhaal. Niet alleen vanwege de ellende waar jouw vriendin zich doorheen moet slaan maar ook jullie vriendschap!
    Prachtig hoe je er op allerlei manieren voor haar kan zijn! Vanuit Frankrijk ook veel sterkte voor haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lief van je! En prachtig gemaakt!

    Ze heeft wel smaak die vriendin van jou: want de stof is prachtig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zó schoon, ik krijg er tranen van in de ogen...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat lief van je, een prachtige tas

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een bijzonder verhaal. Ik hoop dat het snel beter zal gaan met je lieve vriendin.
    De tas(jes) zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit zijn de kleine lichtpuntjes die een mens soms zo nodig heeft. Vriendschap kan zo mooi zijn.

    Greetz

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En de tas wordt op slag nog mooier door het verhaal erachter!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mooi! en heel erg lief van je! veel sterkte voor je vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een mooie tas, en ontzettend lief van je, hopelijk voelt je vriendin snel weer wat beter en vind ze weer de moed om door te gaan

    BeantwoordenVerwijderen
  19. zo lief van je!!! sterkte voor haar!!!
    en natuurlijk knap wat je gamaakt hebt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie tas en wat een verhaal! Je viendin heeft gelukt met iemand zo als jij!! Ze zal je ontzettend dankbaar zijn voor alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Buiten dat dat ongelooflijk lief is van u vind ik het ook weer ongelooflijk mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel mooi en wat een mooi gebaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Kippenvel!
    Wens haar veel sterkte. Een echte vriendin maakt het leven zoveel makkelijker!

    En de tas, die is perfect. Zomers, schoon, lief,...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ben zo goed als zeker dat dit een hart onder de riem is voor je vriendin! Het feit dat iemand je haar op deze manier toont wat ze aan je heeft is echt fantastisch mooi! Respect!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel erg mooi gemaakt! En ik ben er van overtuigd dat je vriendin hier superblij mee zal zijn, ze is vast superblij met een vriendin als jij.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je zorgt voor een zonnestraal in donkere tijden, knap van je! En weeral zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. een cadeau voor de persoon die het het meest verdient, prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat zijt gij toch een ongeloofelijk goede vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zo lief van jou! En wat een prachtig pakket heb je daar gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Een topper, je vriendin is met haar poep in de boter gevallen met jou!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. amai...dat DOEN vriendinnen! Ik denk dat ze heel blij mag zijn met een vriendin als jou. Ik heb er zelf ook zo één en het is gewoon fijn om te weten dat er zo iemand voor je rondloopt hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Machtig mooi!! en dan heb ik het niet alleen over de tas ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. het is supermooi! ik hoop dat je vriendin snel nieuwe moed en energie kan vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een mooie vriendschapsband hebben jullie, veel sterkte en moed voor je vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik hoop voor je vriendin en jou dat deze blogpost naast de kadootjes een extra mooie opsteker kan betekenen. Veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Héle mooie creatie en ook een héél erg mooi gebaar! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Heel lief! Prachtig pakket waardoor je een beetje 'extra' bij haar bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Heel mooi gebaar van je ! Ik denk dat je er je hart en ziel in gelegd hebt, dat zal je vriendin zeker voelen !

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hier wordt een mens stil van. Er echt zijn voor iemand, elkaar aanvoelen zonder woorden, ... zo iemand heb je nodig om weer uit dat dal te klimmen. Dat zal heel veel tijd vragen, maar met zo'n vriendin al jij komt die dag er ooit weer!
    Ik ben zelf meer dan een jaar out geweest nadat ik op korte tijd een paar mensen verloor waarvan ik heel veel hou. Maar ik was omringd door lieve mensen en heb gelukkig alles een plaatsje kunnen geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Mooi ... op allerlei manier. Mooie tasjes, mooie vriendschap, mooi die kleine dingen die een mens gelukkig maken en doen voelen dat er mensen voor ze klaar staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Het is het mooiste cadeau dat je kan geven, je hebt je hart en vriendschap er in verweven.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik ben verliefd!!! Op de stof op de tas op alles!! prachtig!!!! wou dat ik dat ook kon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Prachtig, zowel de tas als jullie vriendschap!

    BeantwoordenVerwijderen