maandag 13 juni 2011

hiep hiep hoera voor zus Marian


Juni betekent voor ons een heuse verjaardagsmaand.  En we starten met de verjaardag van mijn jongste zus Marian.  Met Kerstmis gaf ik haar mijn allereerste zelfgemaakte handtas.  En ze was daar oprecht blij mee, en draagt sindsdien haar handtas overal mee naartoe. 
En dat doet me wel iets.... Omdat ze de handtas zoveel gebruikt, begint hij ook al wat te verslijten aan de handvaten, dus maakte ik voor haar verjaardag een tweede exemplaar zodat ze wat kan afwisselen.

Ik gebruikte dit patroon, de handtas heeft twee binnenvakjes en een magnetische sluiting. 
Het buitenstofje komt van bij Annamarieke (de naaikamer van annamarieke bevindt zich 'gevaarlijk' dicht bij ons thuis.  Even met de fiets ernaar toe, en ik kom met meer buiten dan ik daadwerkelijk besteld heb.  En zeker als ik dan ook nog eens de twee dochters meeneem, hun mondjes vielen open van bewondering toen annamarieke vorige keer haar mooie vintagevaliesje uithaalde , volledig gevuld met de mooiste rolletjes tape die je maar kan bedenken.  Onze voorraad 'fantasietape' is dus nu ook weer heel goed aangevuld...) 

En nu aan het werk voor de volgende verjaardag...

39 opmerkingen:

  1. Mooi! Wat een gelukzak, die zus van jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch fijn die zelfgemaakte cadeautjes en zeker als ze er nog eens top uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie tas. Je zus zal er wel weer erg blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt een leuke zomerse tas om op straat mee te pronken hoor! Zeg, waar heb je dat binnenstofje gehaald? Ik zoek zulk wit met kleine groene bolletjes ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @sofilles: ik heb dat ooit bij Pauli gekocht, heb wel geen idee of ze het nu nog hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig cadeau, je zus boft maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt een geweldig stofje!
    @ Elisanna, SoFilles: ik ben daar nog niet zo lang geleden geweest en toen heb ik dat nog zien liggen dat bolletjes stofje. (Ik heb het trouwens ook meegenomen.)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou, mijn mond valt open!!! Wat een ontzettend mooie tas. Ik ben onder de indruk. Wat zal ze blij zijn.
    Fijne dag, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wauw, echt prachtig! Dat stofje is supermooi! Ik moet daar precies toch ook eens passeren, bij die Annamarieke... kunt ge daar met bankcontact betalen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @nele84: nee, geen bankcontact, dus zie maar dat uw portemonnee goed gevuld is;) Of net niet, dan kunt ge u niet overkopen. Het is een heel vriendelijke vrouw, gewoon even een mailtje sturen om te zien wanneer ze er is en je kan langskomen. Doen hoor, het is echt een heel leuk ateliertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik verjaar 2 januari!! mooi hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Stof en patroontje: een heel mooi huwelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig! Dat stofje is echt geweldig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooie stof! Ik zou er ook blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mooi mooi mooi... ook mooie stof... Had ik ook maar zo'n zus... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Knap tasje in een knap stofje !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Waaaw, wat een gelukzak is dat zusje van jou! Supermooi tasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. 't is heel mooi en een leuke stofkeuze voor de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig! En zo netjes afgewerkt ook!
    Hier is juni ook een maand boordevol verjaardagen, waaronder ikzelf en vriendlief... Vandaar dus nooit zoveel tijd over om te naaien in juni, helaas..!

    Bedankt voor je reactie op mijn giveaway :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Schitterende stof! Leuk zo'n zus die tassen voor je maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Schitterend!!!
    Ik heb er geen woorden voor. Iedereen heeft al gezegd wat ik ook wilde zeggen.
    En zo'n mooi stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige tas in een prachtig stofje!
    Jouw zus heeft het getroffen met haar zus!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een oog voor de kleinste details. Weeral.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtige dingen dat jij allemaal maakt!
    Echt top! Ik kom hier dus vanaf nu af en toe eens loeren (kwijlen dus)
    liefs,
    LittleBe

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dadelijk verliefd op stof en tas! Moet precies ook een keer langs Annamarieke.... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Tof gedaan zeg! Hier staan er ook twee zussen te wachten op pakjes voor hun verjaardag (18 en 28 juni) Hier zullen ze wel niet lezen dat een handtas in maak voor hen is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtige tas! Ik heb snel de tutorial eens doorgelezen en had 2 vraagjes... Welke versteviging gebruik je best voor de tas (vlieseline om op te strijken voldoet waarschijnlijk niet) en onderaan de tekst wordt een soort "cell foam" beschreven als versteviging voor de onderzijde, of kan je ook een ander materiaal gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen