vrijdag 17 juni 2011

Elisabeth trakteert !

Onze dochter Elisabeth (of Lisa) is pas jarig in augustus.  In die periode verjaren is leuk, het is immers altijd vakantie op je verjaardag (als je een kind bent tenminste, of een heel ijverige student zonder tweede zit).  De keerzijde van de medaille is dat je je verjaardag dan natuurlijk niet op school kan vieren.  Dus krijgt Elisabeth van ons altijd een pre-verjaardag in juni, dan viert ze in de klas en thuis met de klasgenootjes. 
En vandaag is het zover.  Na school komen haar beste vriendinnen naar hier om te feesten en lekker frietjes te eten.  En vanmorgen nam ze trots naar school haar verjaardagstraktaties mee.


In navolging van de gemaakte verjaardagstraktaties van haar zus Anna, wou ik ook voor haar iets zelf maken voor de klasgenootjes.  Toen ik haar vroeg wat ze wou meenemen, koos ze meteen voor knikkerzakjes.  Op school mag er weer geknikkerd worden, en daar is ze wel voor te vinden.  Dus zowel voor de jongens als voor de meisjes een knikkerzakje gevuld met knikkers en ... cake!

Ik gebruikte als buitenstofje enkele tafellopers uit Casa.  Ik was meteen weg van de print en de kleuren, de stof is ook wat steviger, ideaal dus om knikkerzakjes uit te maken.  Alle knikkerzakjes zijn gevoerd, met gele en blauwe ikeastof. 
Om de zakjes mooi mee naar school te nemen, maakte ik uit de overschot van de tafellopers twee draagtassen (volgens dit patroon), ze zijn gevoerd met een kringloopstofje en de knopen komen uit een oude winkelvoorraad van een Leuvens stiksel lid.  De draagtassen zijn voor de twee juffen van het derde leerjaar, ideale zomertassen voor op vakantie.

Het vervolg van haar verjaardag volgt in de zomer, maar aan dat cadeau moet nog begonnen worden...  Eerst Lukas zijn derde verjaardag volgende week, het houdt hier echt niet op!

44 opmerkingen:

  1. ik vind de tassen pracht!g!! kGa zeker ook eens passeren bij de CASA! ;)

    Wat zullen je dochters blij zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja, dat heb je natuurlijk met 4 kinderen, als ze dan allemaal 2 of meer feestjes willen ;-) Maar wel een leuke traktatie weer. Ik heb trouwens ook al tafellopers verknipt voor een tas. Ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie traktaties! Die juffen gaan nogal blij zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waaw, wat een werk zeg! Die klasgenoten en juffen boffen! De stofjes zijn echt zalig, misschien spring ik straks ook eens de casa binnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow wat een produktie!!!
    Prachtig gemaakt met mooie stofjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier is het van het zelfde. In één week zelfs 2 en dan met alle examens is het niet evident om ook nog verjaardagen te vieren :( Wat een prachtige stofjes idd, die print is geweldig en wat jij er van maakte natuurlijk ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. weeral kei kei schoon. zoals elke keer.
    jij bent mijn favoriete naaister. je kleuren zijn altijd schoon, je ideeën zijn altijd top. ik wou dat ik zo creatief was.
    creatinneling

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw heel mooi! Om 1 of andere reden kiest gij toch altijd stofkes uit waar ik ook wel voor te vinden ben :-). En die juffen hebben weer sjans, straks doen ze uw kinderen nog blijven zitten om 2 jaar na elkaar zo'n schoon kado te krijgen, pas maar op ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weer een supermooie creatie en traktatie en die juffen.... Idd Nele84 heeft gelijk, ik zou er toch ook over denken hoor om uw kinderen nog een jaartje bij mij te houden... :-)
    Veel plezier straks op het feestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldige traktaties heb je gemaakt! De kinderen zullen er wel heel blij mee zijn. De tassen zijn ook helemaal top! Ik wil wel 1 van die juffen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zeer mooi !!!ik zou de juf willen zijn !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat worden ze weer heerlijk verwend door jou, je hebt weer echt prachtig mooie dingen gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super gedaan weer, die kids boffen met zo'n mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zoals alles wat je maakt: schitterend weer.
    Echt om jaloers op te zijn.
    Altijd zo'n goede ideeën, mooie stofjes en tot in de puntjes afgewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. AAaaargh, gij zijt niet te doen!
    Zo tof. Uw dochter gaat nogal blinken als ze op school komt. En die juffen...die houden de dochter nog een jaartje in hun klas peins ik. Zo'n zalige tas. Merci voor het patroon trouwens...die maak ik zeker nog eens!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw, wat een werk! Leuk om te geven! Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ze vallen daar met hun gat in de boter hoor, niet alleen Lisa maar ook de klasgenootjes en de juffen!
    Mochten de mijne nog in de basisschool zitten, ik stuurde ze direct naar de school waar jouw kinderen gaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauwh.... Die juffen en klasgenootjes hebben geluk!
    Echt héél schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O nee, ongelooflijk wederom. Ik ben echt blij dat ons gasten enkel eetbare dingen mogen trakteren ;-) En zijn inderdaad heel toffe stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Whoah, ik vind die tassen echt supermooi zeg!! Gefeliciteerd met je dochter en een fijn weekend.
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat gevoel ken ik, altijd vakantie op je verjaardag en verjaardagsfeestjes met 2 kindjes aangezien de rest op vakantie is :) Veel plezier met het feestje! De traktatie is alvast om van te snoepen!En die tassen, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Super en weeral af! Ik moet jouw blog eens aan de ouders van mijn leerlingen laten zien. Maar ik denk niet dat er tussen zitten die kunnen stikken, wel haken en breien. Dat hebben ze trouwens dit schooljaar al bewezen in mijn klas!
    Veel plezier vanavond met het frietfeestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Goh wat ben jij toch productief! Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een schitterend idee! Ik maak er ook voor de juf!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gij zijt inderdaad niet te doen. Ik ben verknocht aan jouw blog!!
    Geweldig idee, en super uitvoering!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. waauw, echt prachtige tassen! en zo stoere knikkerzakjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wauw je knikkerzakjes en tassen zijn heel mooi! Je dochtertje zal wel heel fier zijn dat ze zo een leuke dingen mag uitdelen!

    Groetjes Sofieke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Amai, niet te doen! Zo'n prachtige collectie zakjes en tassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtig Prachtig Prachtig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. mooie cakejes, en dank je wel voor het complimentje over mijn taart!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een mooie kleuren, krijg direct weer zin om te knikkeren...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Elise is superblij en één van de gelukkige van zo'n mooi knikkerzakje ... Joehoe ...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtig!!! Zo'n strandtas zou ik ook wel zien zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Volgens mij ben jij ondertussen al superberoemd daar op school, met al die prachtige dingen die jij al allemaal gemaakt hebt ! Echt super !

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Geweldig mooi, ik wou dat ik op mijn werk ook zo eens verwend werd ;0)
    Ik liep vorige week ook in de casa en had bijna een dekbed mee met de bedoeling er iets van te maken, ik vind de print ook zo mooi, ik ben een twijfelaar en later heb ik dan spijt, terug naar casa ;0)
    Wat een talent heb jij!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Niet te geloven wat jij allemaal klaarspeelt!!
    Zalig, zo'n mama die maar stikt en naait...
    Super mooi gedaan en ook die tassen zijn heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat mooi allemaal!
    Ik ben ook van plan om knikkerzakken te maken als traktatie als de oudste jarig is!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. amai amai je bent niet te doen!!!! een echt kunstwerk!! de knikkerzakjes zijn nog eens gevoerd ook!! zo'n leuke tassen voor de juffen!! allemaal prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Prachtig! Als ik de juf was, dan bleef je dochter zitten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een idee! En wat een werk... :P

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hey Elisanna,

    Heel mooi, die juffen boffen maar!! En de knikkerzakjes zijn ook heel mooi! Ik ben nu zwanger van een derde kindje, en ik had graag zo zakjes willen maken voor de doopsuiker(maar dan beetje kleiner natuurlijk) maar ik kan nergens vinden hoe je het moet doen. Zou jij me kunnen uitleggen hoe je die gemaakt hebt? Vooral hoe ik de koordjes moet doen, pruts ik mee.

    Vele groetjes Fannytje

    BeantwoordenVerwijderen