maandag 27 juni 2011

een 'kikker' verjaardag voor Lukas

Zaterdag werd onze jongste drie jaar.  Het werd een heel weekend feestvieren.  En wat heeft hij er van genoten!  En zoals bij elke verjaardag, werden er ook deze keer cadeautjes voorzien.  Maar wat geef je aan 'de vierde in de rij' die alles al heeft van broer en zussen.  Als we hem vroegen wat hij wou, vroeg hij gewoon "een klein cadeautje".  En ja, eigenlijk is vooral het opendoen het leukste van het hele cadeaugebeuren. 

Maar ik wou hem toch ook iets 'unieks' geven, iets alleen voor hem.... 
Onze oude kinderfiets werd uit de kelder gehaald.  Het is het fietsje waar ik zelf als kind nog op heb leren fietsen.  Het is echt een oud ding (ik noem het 'vintage'), en Lukas zijn verjaardag vond ik het ideale moment om het fietsje een tweede (of derde) leven te geven.  Het ging voorheen al van rood naar knalroos, en nu koos ik voor groen.  Een spuitbus en enkele uren later zag de fiets er al veel beter uit.
En omdat onze Lukas overal zijn 'woefwoef' mee naartoe sleurt, maakte ik een fiets/hondenmandje (met als buitenstofje het zalige kokka-kikkerstofje) .  Als basis gebruikte ik deze uitleg, maar mijn versie is een stuk groter (het beest moest er per slot van rekening in kunnen).  Ik maakte ook bovenaan een 'sluiting', het geeft het mandje wat meer stevigheid en dient meteen ook als handvat als het mandje los van de fiets wordt gedragen. 
Nog een kikkerfietsbel erbij, en Lukas kan vrolijk fietsend de buurt rondtoeren! 

En wat is een verjaardag zonder kroon en slingers? 
Volledig assorti met zijn opgeknapte fiets, kreeg Lukas een zelfgemaakte kroon (volgens haar handleiding) en een slinger voor op zijn kamer.  De slinger werd vrij laat op de avond nog ineengestikt.  En biais aanstikken is nu niet meteen mijn geliefkoosde werkje.  Dus deed ik het op z'n eloleo's, gewoon volledig free-stitching.  Tof hoor, vier keer over de biais stikken, zonder te kijken of mijn gestikte lijn nog mooi recht was.  Het uiteindelijke effect is leuk en speels.  Voor herhaling vatbaar!

En nu is het feest gedaan.  De fiets blinkt nog steeds, de kroon is niet meer weg te denken van Lukas zijn hoofdje en de slinger pronkt geweldig na op zijn kamertje....we hebben er allemaal van genoten, onze kleine kapoen wordt groot (slik). 

43 opmerkingen:

  1. Wat mooi, allemaal! Hoe jij er toch altijd in slaagt om perfect afgewerkte cadeautjes te maken, allemaal assorti en volledig afgestemd op de 'ontvanger'... Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een prachtige kadootjes! En zo mooi gemaakt allemaal. Super leuk ook dat kikker-stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat geweldig leuk allemaal. En het glunderend snoetje van Lucas is het mooist van al!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai, waat een superverjaardag moet dat geweest zijn: die fiets, dat mandje, die kroon, die vlagjes: fantastisch allemaal!
    En wat leuk dat hij leert fietsen op jouw oude fiets... op zijn sokken dan nog! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig! Wat een crea mamma! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooooooooohhhh, dit is gewoonweg prachtig! En hij ziet er zo trots uit met zijn cadeau. 'k Kreeg een instant-kriebel in mijn buik bij het zien van al dit moois. Die fietstas is echt mooi. En de kroon ook natuurlijk :-).
    Hier wil ik Sem en Finn ook blij mee maken...
    Drie dikke zoenen voor Lukas...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw!!! Dit is allemaal zo mooi, Lukas heeft een geweldige verjaardag gehad percies met zoveel mooie cadeautjes. Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai, ziet 'm eens glunderen! Zo'n schattig snoetje! En behalve de woef past er ook nog een gans schaap in de fietstas haha :-). Ik ben ook superfan van de kokka-kikkerstof maar heb nog maar een klein kostbaar stukje over. Dat fietske is trouwens echt de max! Zeeeeeer vintage!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bravo voor de supermam!!!
    Jij kan het als geen ander, alles o zo mooi en asorti! En je fietsverhaal was bij ons ook van toepassing, mijn fietsje kreeg bij elk kind een nieuwe opknapbeurt, wel zonder zo een mooi fietsmandje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hihi, die kikker heb ik ook :-) En wat een leuke fiets, kleine held!
    Groetjes, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een geweldige kado's en alles zo mooi gecombineerd! Mijn zoon is pas in september jarig maar als ik dit zie krijg ik onmiddelijk de kriebels om ook alvast te beginnen aan zijn kado's.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een superkado!
    En alles past zo mooi bij elkaar!

    Ik heb hier ook zo'n oud kinderfietsje staan, maar jammer genoeg zonder de zijwieltjes. Het is ook onze bedoeling om het fietsje op te knappen tegen Luca's derde verjaardag. Maar eerst nog twee worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lukas heeft duidelijk van zijn verjaardag en zijn cadeaus genoten. Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een plezier om naar te kijken! Wat een pracht!
    En hoera voor de jarige!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Schitterend! Ik word helemaal vrolijk van de jarige op zijn fietsje te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig allemaal, en hiep hiep hoera voor Lukas!
    Dat fietsje is inderdaad schitterend, wij hebben hier ook nog zoééntje, wit blinkend. Dochterlief leert er nu op fietsen. Maar als ik dat groen zie, geeft het mij inspiratie om het fietsje deze zomer ook opnieuw een likje verf te geven...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Amai, dat ziet er echt super uit!!!
    Dat van het niet weten wat cadeau te geven ken ik... Wij hebben drie jongens en voor de jongste in rij zijn de cadeautjes moeilijk te vinden... Dit idee ga ik dus zeker onthouden!
    Lukas heeft geluk met zo'n naaiwonder als mama! (de andere kids natuurlijk ook!) 't is echt heel knap gedaan!
    nog een gelukkige verjaardag voor de jongste spruit...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke cadeautjes heb je allemaal gemaakt voor je zoontje! Het ziet er allemaal even mooi uit!

    Groetjes Sofieke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die fiets is echt super en ja ik zou hem ook vintage noemen. t is ook een heel schoon groen. En al de rest is ook weer mooi mooi mooi! Proficiat Lukas!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Van harte gefeliciteerd! Wat een heerlijke verjaardag moet hij hebben gehad. Hij kijkt er ook heel gelukkig bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gefeliciteerd.
    Leuk allemaal hoor, vooral dat mandje is zeker erg handig om je hondje in mee te nemen.

    Groetjes Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Amaai,
    Ik woudat ik Lukas was!! Zo mooi allemaal en het zag er een super-feest uit!!
    Herlinde*

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hihi,
    de kikkergieter hing tot voor kort aan mijn terrasje, boven de etalage van de winkel :)
    Proficiat Lukas!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Allé sèg, dit is wederom machtig!
    Proficiat voor de jarige. Ik kan me voorstellen dat dat een bovenKWAAKST feest is geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Amai, dat manneke glundert nogal. Weer eens schot in de roos, die maaksels van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gefeliciteerd! Wat prachtig prachtig prachtig gemaakt allemaal, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gewoonweg prachtig! En dat fietsje, smelt... Zo iets had ik vroeger als kind ook. Jammer dat het niet meer in ons bezit is...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Iedereen heeft hier boven al alles gezegd wat ik ook wilde zeggen.
    Kortom weeral schitterend!!!!
    En het mooiste cadeau voor de mama is Lukas zijn enthousiasme. Daar doe je het voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. GE-WEL-DIG !!! Heel erg mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. dat is keischattig, dat fietske, en dat mandje, oh dat zouden ze hier ook super vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Leuk gedaan met al die kikkertjes!
    Ziet er weer supermooi uit allemaal!!
    Groetjes, Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dit is zoooo mooi! Iedere keer ik hier kom val ik achterover van het detail en de zorg die je steekt in de spullen. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. ik raak niet uitgekeken bij jou! wat maak je toch eengeweldige dingen!

    oh, en nog van harte gefeliciteerd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat leuk zo'n kikkerfeest, en hij straalt er ook helemaal bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. OK, nu ben ik definitief overtuigd: ik vind dat jij hier je beroep moet van maken!

    Ik kom steeds met zoveel plezier, met open mond kijken. Gij doet mij zoveel goesting krijgen om in actie te schieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wauw! Zijn vintage fiets is echt tof! Wat een uniek ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Zo ontzettend lief dat fietsje! Je maakt echt prachtige dingen, ik kom met plezier hier telkens terug :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik kan alleen maar beamen wat al velen voor mij schreven! Jij maakt echt prachtige dingen hoor! Het fiestsmandje is echt zoooooooo mooi! Ik keek al snel eens of jij een webwinkeltje hebt, maar ik heb pech...

    groetjes Soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat maak je dat toch altijd super mooi! Al die pakjes .... En dat mandje was nu net hetgeen waar ik ook opzoek naar was. Merci!!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Amai da's knap gedaan! Hij is te zien dat hij er blij mee was.

    BeantwoordenVerwijderen