donderdag 30 juni 2011

bedankt juffen - tot volgend schooljaar !

Het schooljaar is gedaan ... en wat is het weer voorbijgevlogen!  Nu kunnen we weer genieten van twee maanden lang vakantie, heerlijk!  Ik kijk daar altijd echt naar uit, net zoals de kindjes naar het einde toe schoolmoe worden, heb ik dat ook.  Die dagelijkse routine zeg ik met heel veel plezier voor twee maanden even vaarwel.  Vanaf 1 juli leven we helemaal volgens ons eigen ritme, niets hoeft, alles kan.


Ook voor de juffen van onze kindjes is het een welverdiende rust.  Een schooljaar lang alles van zichzelf geven en met veel enthousiasme voor de klas staan, dat vraagt toch een gepast bedankje.  Ik maakte voor elke juf een zonnebrilzakje, voor die zonnebril die ze hopelijk een hele vakantie lang nodig gaan hebben, want we wensen ze toch heel graag elke dag massa's zonneschijn! 

Ik stak bij elk cadeautje nog een kaartje.  Het idee van de envelopjes komt van bij haar.
Gewoon een strook dik papier in twee plooien, aan de randen dichtstikken en bovenaan sneed ik een kleine uitsparing om het kaartje er makkelijk uit te halen.  Zo krijg je een origineel, zelfgemaakt bedankkaartje.

De zonnebrilzakjes werden verpakt in een klein bewaardoosje. En met een bijpassende bloemenbroche erbij, zeggen wij op deze manier: dank-je-wel lieve juffen!  Tot volgend schooljaar!

44 opmerkingen:

  1. wat een geweldige cadeautjes,
    groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zóóó mooi ! Telkens opnieuw ben ik even stil van verbazing voor al die mooie en originele dingen die jij maakt !
    "Onze" juffen zet ik gewoon altijd letterlijk in de bloemetjes ... gewoon omdat ik heel graag bloemen kado doe ... maar dit is toch echt prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. amaai ook weer prachtig gemaakt. Die juffen gaan daar ook heel blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap gedaan! Ik zou ook wel juf van één van jouw kinderen willen zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet dat er geweldig mooi uit! Zeker weten dat de juffen hier stuk voor stuk heel blij mee zijn!

    Groetjes mama C

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuk! Een kadootje in een kadootje. :) Daar zijn de juffen vast erg blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daar zullen de juffen vast heel blij mee zijn! De bloemenbroche doet het altijd goed is mijn ervaring! Leuk om te maken en te krijgen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oooooooooooooooooh wauw



    deze juf is hier heel stil van!
    Wat super gemaakt! Fijne vakantie! Hier in het noorden moeten ze nog iets meer dan 3 weken! (ik gelukkig niet...geniet van mijn verlof)
    Mooie combi ook van het zwart met de stoffies!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, wat mooi! Toen ik startte te lezen vond ik de zonnebrilzakjes al geweldig. En dan wordt het alsmaar mooier. Daar kunnen de kinderen heel prima mee voor de dag komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat heb je weer fantastisch gemaakt. En zo origineel. Ik ben toch altijd stiekem jaloers op je creaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo'n zonnebrilzakje staat ook al eeuwen op mijn verlanglijstje. Toch maar eens aan beginnen, want het lijkt me wel zo'n snel-klaar-projectje en 't is toch beter dan die bril altijd maar los in mijn sjakos...
    De juffen van jouw kids gaan ook blij zijn denk ik :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een werk, wat een verwennerij, wat een mama!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Daar zullen de juffen wel blij mee zijn! Mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, je hebt er weer echt je werk van gemaakt! Prachtig...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Maar écht élke keer weer tover jij zulke mooie dingen tevoorschijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Weer tof gedaan hé! Al die juffen gaan weer verwend zijn hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wauw! weeral zo geslaagd! En even belangrijk, weeral prachtig verpakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. maar zo mooi zeg!! bij jou is alles altijd zo assortie en zo mooi afgewerkt en zo, echt geweldig!! en dat met al je kinderen, hoe doe jij dat? super woman of zo??!! profciat! waar haalde je die doosjes? zou daar een cupcake in passen?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @misslizz: de doosjes komen van de Hema. En er zou zeker perfect een cupcake in passen, leuk idee trouwens, want het dekseltje is doorzichtig, dus wel een leuk effect als daar dan een (versierde) cupcake in zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Helemaal geweldig!
    Lieve kadootjes voor lieve juffen van een lieve mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een super kadootjes! En leuk, de zonnebrilzakjes ;-), ze zijn mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh, en nog gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon, had ik even gemist!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. mooi mooi, veel blije juffen in stikland denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw, dit zijn geweldige cadeautjes! Zoals al vele anderen schreven: jij maakt echt geweldig mooie dingen! Ik ben vreselijk jaloers op jouw talent...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw, wat een perfectie! Al een genot om foto's er van te bekijken, laat staan het als cadeau te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik was graag een juf geweest op jullie school!
    Ziet er erg mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Maar wawwwww! Ik heb echt het verkeerde beroep gekozen! Effenaf prachtig! En wie is de vijfde juf dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Amaai zeg, ik denk dat ik volgend jaar juf wil worden :) Schoon gedaan en nu maar genieten van die VAKANTIE!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. wow, daar zullen ze vast en zeker erg blij mee zijn.. ik denk dat ze jou kindjes volgend jaar weer in de klas willen :)

    fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. @liesel: ons elisabeth zit in een klas met een duobaan, twee juffen dus voor haar. Met 4 kinderen op school komen we zo dus aan 5 juffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hier is een juf jaloers...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hier nog één...

    groetjes Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Schitterend! Iedereen wil zo graag juf zijn of worden. Wat prachtig afgewerkt allemaal, ieder detail klopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoe komt het toch dat ik je blog nu pas ontdek? Wat een prachtige dingen maak jij zeg, ik ga je meteen volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Stuk voor stuk prachtige cadeautjes! Via via belandde ik zonet voor het eerst en op jouw blogje en ik ik scrolde al snel eens naar beneden! Echt een prachtige blog! Ik ga strakjes nog eens op mijn gemakje kijken!

    Groetjes Soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  36. super mooi zeg! ga ik onthouden om volgend jaar te maken als mijn kleien meid haar 1e kleuterklas afmaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Deze juf vindt dat de juffen van jouw kinderen echte bofkonten zijn met zulke mooie cadeautjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Schitterend! Ik wil ook juf van jouw kinderen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een super mooi Idee van je!!!!


    groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen