zondag 15 mei 2011

wat ooit mijn allereerste naaisel was....

 ...is nu de lievelings-verkleedrok van niemand minder dan ons zoontje Lukas! 
Ooit ergens, heel lang geleden, probeerde ik een cirkelrokje uit.  Een spotgoedkoop katoentje, een elastiek en een dochter die wel een rokje wou...resulteerden in een 'testcirkelrokje'.  Het paste de dochter perfect, maar ze heeft het na de pasbeurt nooit meer gedragen.  Want het werd herfst, en dan winter, en dat dunne katoentje was toen het laatste wat ze wou aandoen.  Het rokje belandde in mijn mand met probeersels, en onlangs viste Lukas het eruit.  Het was zijn vondst van de dag!  Hij blijft zich graag verkleden in een prinses, en met zijn bijpassende groene laarsjes erbij (ik moet het hem nageven, combineren kan hij wel) waant hij zich helemaal in prinsessenland.  Hij gaat ermee slapen en elke dag na school is het meteen 'broek uit/rok aan'.  Hoe lang deze rokkenfase nog gaat duren, wie zal het zeggen, maar ondertussen maakt mijn allereerste naaisel toch iemand heel erg blij!

En bij jou, wat gebeurde er met jou allereerste naaisel?

15 opmerkingen:

  1. Hahaha. Dat gezicht er ook bij!
    Mijn allereerste naaisel was een speldenkussen, maar na een tijd vond ik die er zo knullig uitzien dat ik hem heb weggegooid.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn eerste naaisel was een portemonneetje (simpel begonnen ;) en dat zit nu nog altijd in m'n handtas als klantenkaartenmapje. Heel handig en zo geraak ik die dingen ook nooit meer kwijt. Ben nu ook bezig met een cirkelrokje, en vind Lukas er alvast heel schattig mee. Geniet er maar van, want voor je 't weet zijn prinsessen 'niet meer cool' :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super! Hier doen ze ook liever 'verkleed'kleren aan dan hun echte.... Mijn eerste naaisel was een tasje dat ik nog steeds gebruik en mijn eerste naaisel voor de kids was het appelkleedje(http://mllebelle.blogspot.com/2011/03/al-doende-leert-men.html) voor Fien dat ze nog steeds draagt...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn eerste naaisel was een mini-kleedje voor prematuurtjes (ik werk op een prematurenafdeling), dat zou ik feitelijk ook eens moeten bloggen :-). Het is helemaal niet zo mooi afgewerkt, maar het wordt wel nog steeds gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh zo geweldig, jammer dat de dochter(s) het nooit hebben gedragen! Gelukkig maakt het nu iemand anders blij :) Mijn aller eerste naaisel kwam er toen ik 12 was, een handtasje. Geknipt uit een oud gordijn en als draagband een oude riem. Op het gevoel af, vreselijke afwerking maar al bij al heb ik er toch nog veel mee rondgelopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. daar heb ik geen foto van : dat was een tshirt voor mezelf : heel simpel : 2 rechthoeken, naden en zomen. Ikw as ene jaar of 13 dnbek ik. Daarna heb ik nog wat van die simpele dingen gemaakt : rokjes met rekkers, kleedjes met rekkers in ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn allereerste naaisel was een rok, waarvan de nepen achteraan asymmetrisch aangebracht waren, en de rok aan de taille uiteindelijk te ruim bleek ... een rok die ik enkel kan dragen met een lange trui over en als er een aantal kilootjes teveel zijn ...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn allereerste naaisels (met naaimachine!) waren Barbie- en andere poppenkleren. Ik moet toe ergens 10-12 jaar geweest zijn! Ik heb er uren mee gespeeld, met haakpen, naald en draad,niet met de poppen zelf.
    Het officiële eerste naaisel (uit de naailes) was een rode keukenschort die ik mijn vader cadeau gedaan heb. Het was een perfect werkstuk, dankzij de goede begeleiding van de juf ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn eerste naaisel, een huisje. En als ik hem nu terug zie (was kadootje voor baby van vriendin) dan denk ik jee wat heb ik een hoop geleerd in de tussentijd zeg!!!!
    Leuk dat jouw eerste naaisel nog zo heerlijk gebruikt wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ...ik kan me het niet eens meer herinneren...

    maar ik heb wel een verrassing voor je...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schattig! :)
    Mijn eerste naaiseltje past jammer genoeg niet voor zo'n lieve peuter... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterend!
    Mijn allereerste naaisel ... een vuillinnenzak ... gaat nog elke vakantie mee op reis!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mijn eerste naaisel was een rugzak toen ik 16 was én hij leeft nog steeds! Hier zie je hem: rugzak

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mijn aller-allereerste naaisel was een toilettas (naailes) die nu door de dochter als pennenzak voor haar talloze kleurpotloden gebruikt wordt. Mijn eerste naaisel, toen ik na een lange rustpauze kinderkleertjes begon te naaien, was een cirkelrok. Die was wegens een serieuze misrekening veel te kort. Ik zette er een stuk aan, maar dat zag er zo belachelijk uit dat hij nog steeds ongedragen in dochter's kast hangt...

    BeantwoordenVerwijderen