dinsdag 10 mei 2011

voor mama


Wat ben ik weer verwend geweest op moederdag.  Zo zalig, die zelfgemaakte kunstwerkjes en die met veel ijver ingeoefende versjes.  De hele week voor moederdag zijn de kindjes er al over bezig en de ene kan al wat beter verzwijgen dan de andere...  Lukas, die pas twee weken naar school gaat, zei al een paar dagen voor moederdag zijn mini-versje op, de hele dag, met gebaren en al.  Mijn hart smolt elke keer opnieuw....
En ik ben dan zelf wel mama en word uitbundig gevierd, maar op mijn beurt ben ik ook dochter van een lieve mama.  En die moet natuurlijk ook in de bloemetjes gezet worden.  Nu dat ik sinds september achter de naaimachine ben gekropen, vond ik toch van mezelf dat ik voor mijn mama iets moest maken.  Ik had dit stofje gezien bij annamarieke en was er meteen verliefd op. Een vrolijk, gezellig, warm stofje ... en het werd een boodschappentas-reistas-opbergmand-strandtas-picknickmand met een groot ritstasje erbij....voor moederdag.   

27 opmerkingen:

  1. Heel mooi! En naai jij echt nog maar sedert september? Hoedje af :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi zeg, daar zal je mama wel heel blij mee zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja ik sta er echt ook van te kijken dat jij nog maar sinds zo'n korte tijd naait?! mooie tas, en mooie stof

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow, daar zal je moeder vast heel blij mee geweest zijn!
    je bent echt een natuur talent!
    knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, dat is er echt een om verliefd op te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg mooi! En leuk stofje heb je gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is volgens mij een geslaagde moederdag voor jouw mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wauw wat mooi, en een gaaf stofje,
    groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super elisanna! dat zou ik ook graag krijgen voor moederkesdag moest mijn dochter kunnen naaien (ooit mss dus :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is die moeder van jou een bofkont! Je maakt echt prachtige tassen.
    Zou je me een beetje op weg kunnen helpen en zeggen wat je gebruikt als voering waardoor hij mooi stevig wordt? Ik ben nog zoekende...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @marjolein: in deze tas steekt heel wat vlieseline hoor. Even een opsomming: op de buitenstof is eerst stevige plakkatoen en dan een dikke plakvlieseline gestreken (zoals H640), op de voering is enkel de dikke vlieseline gestreken. De bodem is goed verstevigd, zodat de tas niet gaat doorzakken. Ik heb dat gedaan door twee lagen S531 vlieseline, dat is een kartonachtige vlieseline die gebruikt wordt om gordijnbakken te bekleden. Veel succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw wat een mooie tas heb je gemaakt! Je moeder zal er heel blij mee zijn!

    Groetjes Sofieke

    http://knutselen-met-sofieke.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weer zo'n geweldig leuk model zeg. Vanwaar komt het patroontje?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @sofilles: het patroon komt uit het boek 'kleding en knuffels voor de kleintjes' van amy butler

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vet cool (om de woorden van zoonlief te gebruiken).
    Als ik dat in de winkel zag staan, was hij dadelijk van mij.
    Super mooi en een schitterend stofje.
    Helemaal verliefd....(was ik jouw mama maar)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Helemaal geweldig : stof, patroon, afwerking,... En ik kan nog wel even doorgaan. Niet te geloven dat jij pas van september naait.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat naaien zit in u vingers, ik zou als mama van jou nogal lopen blinken met mijn schoon gerief, ik deed vast niets anders meer mee!
    En dat stofje en die liefde voor je mama en je kindjes, mooier kan niet!
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Knap seg! Prachtige tas! Ik zou daar ook blij mee zijn! Hoe reageerde je moeder trouwens? Ze zal wel übergelukkig geweest zijn zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een geweldige tas, mooi gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtig stofje, zou mooi zijn bij mijn schoentjes ;) Je mama zal heel erg blij geweest zijn, daar ben ik zeker van.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. O waw! Wat een prachtig moederdagscadeau!

    BeantwoordenVerwijderen