maandag 23 mei 2011

tafelkleed + douchegordijn = ....

Deze week is Elisabeth voor een weekje op bosklassen.  Wat keek ze er naar uit, waar ze vorig jaar een hekel had om ergens te gaan logeren (haar eigen bed was heilig), stond ze nu te popelen om ineens 4 nachten elders door te brengen.  Maar ze heeft dan ook een super klas met super vriendinnen, het zal één groot feest zijn!

Uit enkele tafellakens (van die afwasbare) uit zeeman maakte ik wat spullen om mee te nemen.
Eerst en vooral een toilettas, want tanden poetsen en douchen zal ze ook daar moeten doen.  Als waterdichte voering gebruikte ik een douchegordijn van de hema.  Tel zeeman, hema en een restje flockfolie bij elkaar op, en je hebt een spotgoedkope maar wel originele toilettas.

Daarnaast had ze ook een zakje nodig voor haar medicijnen.  Voor haar astma moet ze al ettelijke jaartjes alle dagen medicatie nemen (en dat doet ze heel plichtbewust, wel fijn, zo'n extra 'snoepje' voor het slapen gaan).  Nu kan ze haar 'pilletjes' in een mooi zakje aan de juf geven, die er dan de hele week zorg voor zal dragen.

En ja, vuile was zal ze ook wel hebben.  Hoe vaak ze haar kleren zal 'verversen', daar durf ik niet op te gokken.  We zullen wel zien hoe gevuld haar nieuwe linnenzak terug mee naar huis komt!


gebruikte patronen : toilettas - medicijnzakje - linnenzak

51 opmerkingen:

  1. Ontzettend leuk gedaan! Wat zal ze wijs geweest zijn met haar mooie tassen zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat ontzettend leuk gemaakt zeg. Goed idee! heb je die afbeeldingen er met transferfolie op gemaakt? Gaaf!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn kei kei mooi! sober maar prachtig!
    De dochter zal wellicht apetrots zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. amai zo schoon!!! gelukzak die dochter van jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi, waar haal je toch al die tijd!! Ik wou dat ik het ook kon!! Kan ik in de leer komen bij u??
    Herlinde*

    BeantwoordenVerwijderen
  6. tof en handig !!

    groetjes
    Marie

    www.marie-lu-devos.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuk gedaan! Echt tof! Zou zo spontaan er ook aan willen beginnen, hebben nog niet geboren babytjes ook zo een zakjes nodig?;) Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gedaan! Je zou voor minder graag op kamp gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg mooi met die felle kleurtjes en eenvoudige figuren erop.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alsof het zo uit de winkel komt! Erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zou willen dat ik zo'n moeder had! Zo mooi al die spulletjes die je altijd maakt, ik vind het echt een feestje om je creaties elke keer te zien voorbijkomen op het internet :-)

    En voor je dochter, veel plezier op bosklassen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zal ze fier zijn met zo 'n mooie tasjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk gedaan! Ik vrees dat Elise weer met een verlanglijstje naar huis zal komen na de bosklassen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Daar zullen er een paar jaloers zijn op die bosklassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De max! Fiere dochter waarschijnlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo wil ik ook wel op kamp ;-) Heel mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo leuk met die pictogrammen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi gemaakt en heb je de flockfolie gewoon erop gestreken??

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een geweldig idee!!!!!
    Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. super idee! ma hoe hang je die flockfolie op die toile ciree? smelt dat niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Weeral zo supermega tof, ook leuk wat je gedaan hebt met je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @ladybug en lies: de flockfolie is er gewoon opgestreken, met natuurlijk een katoenen doek ertussen, maar dat moet altijd bij flockfolie. Wel zien dat je doek groot genoeg is, zodat je strijkijzer niet het 'tafellaken' raakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo zalig, super als idee voor cadeautjes ook

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh waow! Kledij maken is leuk maar dit vind ik echt super! Als je ooit eens tijd hebt voor een tutorial van deze toilet- en linnenzak, dat zou ik super vinden!
    Oh ja, waar haal jij je labeltjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Waw! Superleuk! Ik zou alles ook meteen in gebruik nemen :).

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een tof idee en wat zijn ze mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ohhhh, das super leuk! KNap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Super! Altijd aangenaam verrast door jouw ongelooflijk mooie en praktische dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtig. Tuurlijk wil ze zo op bosklasssen.
    Handig om te weten dat flockfolie ook op toille ciree kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wauw! Dat kind kan in stijl vertrekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. SUPER! Ik wou dat ik de tijd, talent had om dat te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat heb je het weer mooi gemaakt! Erg leuk ook zo met de flockfolie. De andere meiden zullen daar wel van op kijken. Ik weet zeker dat er niemand is met zo'n uitgebreide en hippe 'tassencollectie'.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mor allé, da's keitof zeg! Zo origineel, hip, uniek. Ik zou dat zo kopen zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Héél mooi gedaan en vooral héél goed gevonden met die logo's! Ze zal je toch een beetje missen hoor, alleen al als ze naar haar leuke tasjes zal kijken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een superleuke tasjes! Die logo's zijn geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. amai zeg, zo origineel!!! gewoonweg prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. waar haalt gij al die picto's vandaan?

    ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik heb een vraagje. Mij lukt het niet om flockfolie op flockfolie te strijken. Hoe heb je dat gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen