dinsdag 31 mei 2011

peter pan pakjes

Donderdag gaan we naar het eerste communiefeest van Victor.  En wat geef je aan een communicantje? Voor een meisje zou ik me volledig kunnen laten gaan, maar een jongen...dat vind ik toch altijd wat moeilijker.
De communicant-in-spe wou graag een nintendospelletje.  Zelf ben ik niet zo'n computerspelletjes-liefhebster, ik ben meer van het 'buiten-spelen-en-ontdekken' type.  Toegegeven, de dochters hebben hier ook zo'n nintendo, maar als ik moet tellen hoeveel dagen op een jaar die wordt uitgehaald, heb ik genoeg aan mijn vingers.

Maar soit, het nintendospelletje werd gekocht, maar dat zo afgeven, no way.  Laten we proberen van de communicant te verleiden met een zak vol knikkers.  Op school wordt er sinds kort weer veel geknikkerd, wat ik super vind en dus alleen maar wil aanmoedigen.  Dus, een mooie knikkerzak werd gemaakt volgens deze handleiding. En voor het nintendospelletje maakte ik een bijhorend ritszakje, om het ding in stijl te verpakken.

Alles samen in een handig rugzakje, dat al goed verspreid in blogland werd gemaakt in alle mogelijke knappe stofcombinaties.  Het was voor mij de eerste keer dat ik dit beroemde rugzakje maakte, maar het zal zeker niet de laatste keer zijn. 
En nu ben ik benieuwd: met wat zal het eerst gespeeld worden: de knikkers of het nintendospelletje?

PS: de uit dikke vilt uitgesneden naam Victor heb ik niet zelf gemaakt. Ik ben er niet trots op, maar het ding werd vakkundig door mij stiekem meegenomen uit een bekende kledingketen. Ik keek ernaar, het hing aan een jeansbroek die Victor heet (wie geeft er nu kleren een naam?), en zo lag er een hele stapel 'victors'. Zouden ze zo één naampje missen? Voor ik het wist had ik de naam van de broek verwijderd en lag ze in mijn handtas, en thuis verkondigde ik trots aan de kinderen, "mama heeft vandaag iets gestolen"! Zucht, van een goede opvoeding gesproken...

24 opmerkingen:

  1. Die stoffencombinatie is supergeslaagd! Ik ben er zeker van dat hij met plezier met zijn knikkers zal spelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Dat peter pan stofje is echt leuk, heb ik ook nog een stukje van liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moet toch even ROFL'en toen ik de kleine lettertjes las! Prachtig gerief weeral, die Victor zal content zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jee wat een superleuk kado. Ik zou hier zelf ook helemaal blij van worden en die stof is prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahahahahahaha, dat pikkediefverhaal.
    (Prachtige zakjes, maar deze post zal ik toch vooral onthouden als 'die keer dat ze iets stal.')

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig cadeaupakket zeg!
    Ik ben echt fan van U aan het worden zeg!

    En Lol voor de gepikte victor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig cadeautje! Zo wil ik ook wel nog eens (of meer) mijn communie doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij gaan overmorgen ook naar het communiefeest van mijn petekindje, maar hij kreeg met Pasen al een knikkerzakje ... en eerlijk gezegd, de tijd ontbreekt mij. Maar de combinatie van alle zakjes en tasjes vind ik gewoonweg schitterend !!! En de 'VICTOR' maakt het helemaal af !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat heb je toch een leuke dingen op je blog.. ik zou wel uren achter de naaimachine willen zitten om het ook te maken. Hoe doe je dat? Is het je werk of een "tussendoording"?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi geschenk! En neen, ik heb het niet over die Nintendo - die wij hier gelukkig niet in huis hebben -. Je slaagt er toch altijd in om fantastisch mooie dingen te maken. En prachtig afgewerkt.
    En hahaha voor het Victor-verhaal. Dat wat het eerste wat ik mij afvroeg toen ik de foto zag. Helemaal tot het eind lezen loont dus wel degelijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gaaf stofje en leuke cadeau's zo! En dat label had iemand die de broek gekocht had waarschijnlijk toch weggegooid dus het is gewoon een soort recycling op voorhand! ;-)
    Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben al lang geen fan meer "in wording", ik BEN een fan van uw werk. Alweer schoon gerief!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hihi, dat naamkaartje kwam me al bekend voor! Blijkbaar hebben we hier dus een broek van Victor (wist al niet meer van wat dat kaartje was).

    BeantwoordenVerwijderen
  14. dus zo komt iedereen aan die craft dingen. :P nee geintje leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jij kan het als geen ander, de mooiste cadeautjes samenstellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoe schoon, allemaal assortie!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @elizabeth: het is een heel verslavende hobby, ben er nu bijna een jaar mee bezig en de dagen dat ik niet achter de naaimachine heb gezeten zijn heel zeldzaam.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tsja, wie ben ik om te oordelen over de Victor. Hahaha! Wel héle mooie tasjes, tof hoor.
    Groetjes,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jij bent precies 1 van de redenen waardoor ik ga leren naaien. Wat een superleuke dingen maak je. Heerlijk om je blogs te lezen, wat een inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig pakket! Ik ben ook heel erg fan van de kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. mwhahaha, al die creatieve inspiratie brengen je dus nog op het criminele pad...achja... je moet er iets voor over hebben ;)
    Heel erg mooi set alweer! prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen