donderdag 19 mei 2011

de vlinders van anna

Geef een zeven jarig meisje volgende dingen om mee aan de slag te gaan....



en laat haar een tijdje knutselen (onder het waakzame oog van de mama, het garen door het oog van de naald krijgen lukte niet altijd, hulp was dus af en toe welkom).

En dan krijg je dit resultaat, een kleurrijke vlinderfamilie!

Anna maakte dit voor haar vriendinnetje Geethika, die morgen terug naar haar geboorteland India verhuist.  Het moest kleurrijk zijn, want daar houdt haar vriendinnetje van, India is dan ook een land waar prachtige kleuren deel uitmaken van het dagelijkse leven.  Ik weet nog hoe Geethika hier onlangs toekwam, voor de verjaardag van Anna, in haar mooiste Indische feestkleedje, prachtig! 

Ik ben trots op onze dochter, hoe ze van dit kunstwerkje met heel veel aandacht, veel nadenken over welke parels bij welke vlinder, haar handigheid met naald en draad, een prachtcreatie maakte.  We kaderden het in, plakten er een foto en handgeschreven briefje van Anna bij, en zo wordt het een blijvende herinnering voor Geethika aan haar vriendinnetje uit dat verre land....
PS:  ik vind het petit pan papier geweldig!  Ik zag het deze week bij hexagoon, en kon moeilijk kiezen welk papiertje mee naar huis ging, zoveel leuke motieven en kleuren.  Hadden ze van die papieren ook maar de stoffen versie....

En ik zou mezelf niet zijn als ik niet snel nog een tasje ineen zou steken, om het cadeautje in af te geven.  Ik zocht gisteren tussen mijn stoffenverzameling een kleurrijk stofje en maakte een 'verpakking' voor het vlindercadeau.  Het moest groot genoeg zijn om het kader in te krijgen, maar ook weer niet te groot zodat Geethika er zelf ook nog veel plezier aan heeft ... dus dat was even puzzelen aan de vorm en afmetingen.  Het cadeautje past er perfect in en Anna kon vandaag fier haar knutselwerkje voor Geethika mee naar school nemen!

40 opmerkingen:

  1. Prachtig knutselwerk
    en zalige tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alle reden om trots op te zijn! Wat is dat mooi en lief geworden! Ook het tasje is enig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mah jong zo prachtig! Je dochter heeft duidelijk jouw talenten geerfd. Jullie zijn een geweldig team samen, we gaan nog van jullie horen denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. amaai, zo mooi! ik zou er even stil van worden moest ik zo'n cadeau krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super! Ben gék op het tasje!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amaai ! Zo tof ! Prachtig allemaal !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goh, zo attent!
    Werkelijk prachtig, wat jouw dochter maakte. Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, wat lief van je dochter!
    Zeg, die tas is inderdaad echt zalig, heb je die gemaakt met een patroon? Een tutorial?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie tas voor een mooi kadootje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die tas is echt leuk! :)
    En je dochter heeft jouw talent... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Alweer heel schoon. En dat er Petit-Pan papier bestaat wist ik nog niet... wil ik dat eigenlijk wel weten??? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Héél mooi gedaan! Je zal wel fier geweest zijn op je dochter ... En die tas maakt het natuurlijk helemaal af, super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ontzettend mooi gemaakt! Door je dochter en jou:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Qua uitzwaaicadeautje kan dat tellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het zit echt al in je dochter haar vingers, dat creatieve! Tof!
    Prachtige creaties van jullie, en de kleurtjes zijn de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je dochter heeft zoveel talent, en hoe attent van jullie. Jullie zijn kanjers in het bedenken en maken van de allerschoonste cadeautjes. Je slaat atijd de nagel op de kop, wat moet het heerlijk zijn om van jullie wat te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo'n mooie vlinders gemaakt door je dochter. Ik heb ook zin om er zo te maken.
    En die tas................super cool(zou zoonlief zeggen).

    Ik wil ook wel zo'n cadeau krijgen of kunnen maken.

    Oh ja, waar vindt je dat petit pan papier???

    BeantwoordenVerwijderen
  18. vind de vlindertjes erg leuk en goed bedacht! Wat een prachtcadeau's geef jij altijd weg!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. super mooi cadeautje van jouw dochter! echt heel origineel gedaan. en een heeeeeel mooie tas van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een cadeau waar hart en ziel in zit! Aandoenlijk! En heel erg mooi!
    Ik ben er zeker van dat Geethika hier nog lang plezier aan zal beleven, en met een warm gevoel zal terugdenken aan haar vriendinnetje Anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ooh waw! Creativiteit zit duidelijk bij jullie in de familie, echt lief van jullie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie cadeautjes hebben jullie gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Super. Gij zijt echt één van mijn nieuwste heldinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat mooi gedaan van je dochter! Daar zal haar vriendin heel blij mee zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat heeft jouw dochter dat mooi gedaan , ze zal haar vriendinnetje wel gaan missen

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo schoon! Het idee, het resultaat, ... Vriendinnen voor het leven, ongeacht de afstand tussen elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Amaai Elisanna... dat is echt wel weer een schoontje. En jouw dochter heeft talent! Wat zou dat geven als ze ook achter de naaimachine begint te kruipen? Elisanna in t kwadraat?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat prachtig, zowel het vlinderschilderij van je dochter als het tasje dat je maakte.....ze heeft haar vriendinnetje er vast heel blij mee gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een team zijn jullie! Echt heel mooi! En zo attent... Hier word ik vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Waw, da's echt heel erg mooi en lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. wow wat een tof kado! en als ik t goed begrijp neemt die kleine dus tzt jouw blog over ;)
    mooi tasje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Amai, wat een prachtig kunstwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. oh elisanna, wat prachtig!!
    Dat creatieve zit duidelijk in de familie ;)
    Wat een heerlijk kado om weg te mogen geven. erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Oh ik wordt zo hebberig van dat papier!
    En wat jullie er meegedaan hebben is zoooo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtige tas! Heel erg mooi, met die knopen aan de zijkanten!

    BeantwoordenVerwijderen