donderdag 5 mei 2011

de portepapjee en zijn grote broer


Een tijdje terug zag ik bij deze creatieve madam de handleiding voor de 'portepapjee'.  En met een kleine kleuter in huis, die vaak mee op stap moet/mag, is zo'n meeneem-kleurmapje heel handig.  Aan de slag dus ... en nu krijgen die kleine ikea-potloodjes (na elk ikea-bezoek wordt de stapel alsmaar groter) ook hun doel, ze passen er perfect in! 
Vanaf nu gaat de portepapjee mee in de handtas, voor onderweg...


Naast een kleuter hebben we ook nog drie lagere schoolkinderen.  Dat kleine notablokje is door hen in een mum van tijd vol geschreven, gekrabbeld, getekend... dus maakte ik voor hen een grotere versie, met binnenin een extra vak voor kleurpotloden, en er past net een grotere notablok in. 


En deze gaan vanaf nu ook mee in de handtas, voor onderweg....



38 opmerkingen:

  1. Zo knap en een fantastisch cadeautje voor communie of lentefeestje, want ook al sparen de meeste kindjes voor iets, ze krijgen toch graag nog iets ;-)
    En zoals altijd heel fijntjes afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk!!!! Erg handig en prachtig gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 'My first Filofax', zoiets. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermama! Zo mooi afgewerkt en leuk bedacht!
    De naaisels worden daar bij hoog tempo geproduceerd, maar ze mogen er allemaal zijn. Wou dat ik ook zo ijverig was ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh, zalig! Dit is echt schoon!!!! Weer een nieuw projectje voor op mijn lijstje. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. waw, ongelooflijk goed idee en schoon gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super gemaakt! Ik wou dat is nogal dikwijls een ietsiepietsie veel meer tijd had om al die leuke dingen ook te kunnen maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi zeg! Erg leuk idee ook voor een klein cadeautje!

    Groetjes, Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amaai, je kindjes zullen wel blij zijn geweest, gegarandeerd plezier met zo'n boekje in de hand!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super! Dit idee moet ik zeker onthouden voor als ik zelf kinderen heb om hen bezig te houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi gedaan. En voor elke een verschillend stofje. Hele mooie stofjes trouwens.
    Ben stiekem een beetje jaloers. Wilde dat ik dat ook zo kon.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super leuk, dit komt ook weer op mijn steeds langere to do list....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi! En volgens mij doe jij niets anders dan naaien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh waw, zo tof, ik geloof dat ik dit eens op mijn lijstje zet voor de grote vakantie.
    En jij moet nogal een grote handtas hebben (en sterke schouders)...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Waaaw waaaw waaaaw waar haalt ge de tijd? Ziet er weer maar eens super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig! En zo mooi geassembleerd zeg. Ik wil dat ook nog eens maken, ooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ferm, kan je geen handleiding maken voor die grote versie?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Héél mooi! Jij hebt ook een grote handtas denk ik! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super-ongelooflijk-knap, ... en wat Marleineke vraagt dat wou ik ook vragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jahaaaa, wat mooi! Jij kan echt hyperperfect stikken! En zo'n schone variaties. Ik ben helemaal fan (en ook voor een patroon van de grote versie)!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Geweldig! Ik ga er ook twee maken om de lange rit naar het warme zuiden aangenamer te maken ... En de grote versie wil ik wel voor mezelf ... dus ik wil ook wel een "grote" handleiding... Asjeblief ...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel leuk, mooi gemaakt ook.
    Ik had eenzelfde idee maar een heel ander resultaat:http://creatinneling.blogspot.com/2011/04/creaclubke-3042011.html

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik heb wat foto's gemaakt bij het maken van één van de drie, ik zal daar een foto-handleidingske van maken voor de liefhebbers...wordt vervolgd....

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Goed idee en prachtig gemaakt! Ik krijg zin om er ook aan te beginnen. Fijn weekend voor nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Echt ferm! Mooi hoe je die stofjes combineert!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wow, mooi gemaakt! En die stofjes die zo mooi bij elkaar passen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Die portepapjee's zijn echt geweldig. Mooi en kei handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Super, die komt ook op de 2-do-lijst ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh ik kijk ook al uit naar het vervolg!
    Knap!!

    BeantwoordenVerwijderen