maandag 16 mei 2011

bloemen voor juf katrien

Vandaag is het de laatste dag dat juf Katrien voor de klas van het vierde leerjaar, de klas van Hendrik, staat.  Ze heeft een heel aantal maanden de leerlingen met veel enthousiasme veel nieuws aangeleerd.  Hendrik vindt het ontzettend jammer dat ze weggaat.  Maar haar vervanging zit erop, en daar kunnen we niets aan doen.  Wat we wel kunnen doen, is haar in de bloemetjes zetten, voor al het harde werk en de inzet.  Ik veronderstel dat daar op school wel voor zal gezorgd worden, maar ik gaf met Hendrik alvast onze 'portie bloemen' mee om aan de juf te geven als bedankje. 

De bloemenbroche, volgens haar fantastisch patroon, is zo leuk om te maken.  Ik gebruikte een groen gebloemd stofje, op de kop getikt tijdens de retrodag van de kringwinkel, gecombineerd met zwart.  Nog een ritstasje erbij (met knoopjes bekleed met hetzelfde stofje en een wit paspelbandje) om de bloem mooi in te 'verpakken', en ons 'bloemencadeautje' kan mee naar school. 

36 opmerkingen:

  1. prachtig! zo mooi, de kleuren combinatie is heel goed gelukt... de juf zal zeker en vast blij zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super mooi stofje!!!
    ik zou heel blij zijn mocht ik dat krijgen als juf!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh, volgens mij zal deze juf helemaal in de wolken zijn en Hendrik (en zijn mama natuurlijk !) zeker niet vergeten ! Ik vind het trouwens een super idee !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw prachtig gemaakt en wat een superleuk stofje heb je gebruikt!!!
    Die juf Katrien die boft maar!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh mijn eind van het jaar -kado gaat ook helemaal eloleo zijn!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtig!, daar zal juf Katrien zeker en vast heel blij mee zijn,
    groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi stofje heb je gebruikt, en mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Zowel het stofje als de creaties. Daar zal ze heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit zou ik ook graag krijgen! In mijn lievelingskleur! Heel mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! Ik vind vooral het ritstasje zeer geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik zou ook wel juf willen zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh geweldig! Dat stofje heb ik hier in het beige en in het rood liggen, ook op de retrodag in de kringloopwinkel gevonden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een super leuk pakketje voor de juf! Mooi stofje ook. Je maakt echt leuke dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Juffen kunnen niet genoeg in de bloemetjes worden gezet. Ik bewonder ze enorm. En wat een prachtig kado heb je voor haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben helemaal weg van de kleur/bolverhouding van dat ritstasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi en lief kado voor juf katrien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ga u gewoon na-apen ;-). Stig z'n juf mag dus ook zo'n cadeautje verwachten. Helemaal perfect met die knoopjes op dat tasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. zo mooi!! je kan er wat van!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jee, wat mooi zeg! Juf Katrien boft maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat lijkt me nu als juf het perfecte cadeau om te krijgen van een leerling se. Ik ga dus dit jaar ook zeker voor iets zelfgemaakt zorgen. Prachtig stofje, prachtige combinatie, en die knoopjes er op, dat maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. waw! dat zal de pijn van het achterlaten van haar klasje wel verzachten !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nice!! Wat een mooie combinatie die stofjes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Knap! Kan je je kinderen niet verhuizen naar de duizendpoot in de gemeente waar ik woon. Ik ben daar juf in de 5de klas. Voor Fee haar juffen moet ik ook nog een cadeautje maken voor het einde van het schooljaar. Dit wil ik wel eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Supermooi! Die zal content zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Amai, die juf wordt nogal verwend. Super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wooow, héél mooi. Ik moet dringend leren naaien... heeeeeeeeeeel dringend!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Jij maakt zo'n knappe dingen! Ik ben jaloers! Heb je geen dingen die véél gemakkelijker zijn om te maken voor een leek zoals ik? :)
    @ Sam: ik denk dat ik jou van ergens ken! Wat is de link naar jouw blogje?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Knap, knap en leuk dat je de juf zo in de bloemen zet, wat zal haar dat deugd doen, moesten meer mensen doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Héél mooi, de juf boft met zo'n mama!
    Groetjes van Saartje

    BeantwoordenVerwijderen
  30. wauw, wat een leuk afscheidscadeautje! Ze zal heel haar carriere nog aan jouw lieve zoon denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. mmmmmmmmmooi man!!! wat moeten we doen om ook zo een ritstasje te krijgen??

    BeantwoordenVerwijderen
  32. mooi!

    mag ik weten waar je het patroon vandaan hebt? of doe je dit uit je hoofd?

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Supermooie tasjes! Is het mogelijk het patroontje of de tutorial die je gebruikt door te geven?

    BeantwoordenVerwijderen