donderdag 21 april 2011

zon, water, plezier en ... sponsen broekjes

Zalig, dit weer!  De hele dag alleen maar buiten leven en ons hele hebben en houden naar tuin en terras verhuizen, ik kan er zo van genieten...
En toen ik vorig weekend bij Pauli (onze Leuvense stoffenwinkel) gigantische rollen spons zag liggen, voelde ik me net weer een klein kind.  Ik zie me nog buiten ravotten, in mijn sponsen broekske... 
Ik kocht enkele halve metertjes en maakte voor Lukas ook enkele sponsen speelbroekjes.  Zo ideaal met dit weer, spelen in de tuin, met water en zand, een betere speelbroek voor kleine kapoenen bestaat er niet.  Het zijn heel eenvoudige broekjes, gemaakt volgens het MADE patroon, maar dan in het kort.

Lukas testte ze uitvoerig uit: liggen, kruipen, lopen, springen, zitten,.... de broekjes zitten hem als gegoten!  En nu nog wat verder genieten van het warme zonnetje....

28 opmerkingen:

  1. ah kijk ik heb net dzelfde sponskes gekocht, 3 broekjes en 4 rokjes kreeg ik uit 3 keer een halve meter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet ook aan mijn kindertijd denken en vond ze ook zalig. Het streepje is echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Niets beter dan spons als speelbroekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind ze heel mooi! Ik heb er zelf een minder leuk gevoel bij. wij moesten dat altijd aandoen in de kleuterschool als we geplast hadden, wist direkt heel de speelplaats hoe laat het was :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi! Leuk, spons! Dat wil ik ook proberen.
    Maar... heb je voor spons een overlock nodig? Of lukt het wel met een zigzag?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, leuke herinneringen, schone broekskes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dinsdagmiddag eerste werk (heb nu vakantie): spons gaan halen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zo leuk! Waar vind je die spons?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @esther: ik heb ze met de overlock ineengestikt, maar het kan evengoed zonder hoor!
    @lots: de spons komt van bij Pauli in Leuven, maar ik veronderstel dat het ook bij andere stoffenwinkels te vinden zal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super! Vooral die met de streepkes, ik moet precies ook nog nekeer langs pauli passeren... Maar hier wil de oudste alleen nog maar zwierrokskens en kleedjes aandoen :-( En ik vind die sponsen broekskens zo machtig... Afin ik heb nog een kleinste ook die gelukkige nog niet protesteert bij de kledingkeuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zalig om dragen, Lukas boft maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. staat hier ook op het programma! heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Spons, geweldig. Makkelijk om dragen, wassen, ... Genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat blijft altijd plezant, zo'n sponske. Is het rekbare spons of van het handdoeken-soort?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @eloleo: het is rekbare (in één richting) spons

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ooh, wat leuk! Ik droeg dat ook als kind. Mijn kinderen niet echt, wellicht wegens het sponstrauma uit mijn eigen jeugd :) Maar die van jou zijn echt leuk. Misschien moet ik het toch maar eens overwegen voor de jongste.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een leuke broekjes. En grappig woord gebruiken jullie hiervoor, bij ons is een spons toch heel iets anders ;-)
    fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Kheb bij Pauli vorige week ook spons gekocht maar deze streepjes liet ik liggen en heb er nu al spijt van...
    Heel tof die broekjes, ik ga er ook maken voor mijn 2-jarig manneke :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ZO leuk dat jouw broekjes geworden zijn en mooie kleuren ben jaloers op de streepjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jij bent slim! Wat een leuke broekjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gewoon bij Pauli of wat? Geweldig. Meteen daarheen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super! En spons vind je dus echt nog maar weinig hé. De streepkes zijn zalig schoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik heb me vandaag ook de blauwe en groene aangeschaft, die met streepjes hadden ze jammer genoeg niet meer.
    Ik zal mij een dezer dagen eens voor de eerste keer aan een broekje wagen, zie.

    Heb je gewoon een elastiek gebruikt of boordstof?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ok, domme vraag, elastiek dus! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hadden ze de streepjes al niet meer? Zaterdag lag er nog een halve rol. Tja, ne keer het goede woord zich spreidt... ik denk dat ik morgen toch ook nog maar eens langsga ;-).

    BeantwoordenVerwijderen