maandag 18 april 2011

mag ik ook een ijverige-wijven-tas?

De reversible bag had ik een hele tijd terug al eens gemaakt.  Maar ik was er niet echt tevreden mee....  Toen zag ik hem weer opduiken bij haar, en vond hem super!  Zij had het patroon 150% uitvergroot, wat een heel leuk resultaat geeft.  Ondertussen gingen de ijverige wijven in een workshop er ook mee aan de slag, en toen was ik helemaal verkocht, ik ging ook eens zo'n uitvergoot exemplaar maken.  Omdat ik de tas uit het lapje stof wou krijgen dat ik hier had liggen, was het wat puzzelen en rekenen hoeveel ik het patroon kon vergoten.  Het werd een 125% versie van het originele patroon, voor mij een ideale maat. 

De ene tas is helemaal reversible, de andere niet.  Daar maakte ik naar haar voorbeeld binnenzakjes in.  En als afsluiter maakte ik bij elke tas nog een bijpassend ritstasje.

28 opmerkingen:

  1. Wauw! Ik ben het meest fan van de zwarte. Zo stijlvol!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Had ik net mijn hele leeslijst afgelopen... Kom jij weer met zo'n superleuk berichtje! :)
    Ze zijn prachtig!!
    Aan de ritstasjes heb ik me nog niet gewaagd, maar ik vind ze ZOOOO mooooi! Moet het dringend toch eens gaan proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Héél mooi! Mijn volgende project is ook een tas ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij kan naar buiten in gepaste stijl en er kan veel in, handig met kids!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn zo mooi hé deze tassen, en praktisch! Ik maakte er ook al ééntje en dat was zeker ook niet de laatste. Het ritstasje erbij maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig zeg! Mooi!
    Groetjes van Saartje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, ontzetttend mooi! En wat een leuke stofjes heb je gebruikt. De zwarte tas vind ik nog het allermooist. Aan zo'n tas ga ik binnenkort ook maar eens beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schoon schoon schooon!! Wat valt er nog meer van te zeggen?! mhmh, veel tijd heb ik niet, maar naast de amsterdamtas, zal ik deze toch ook eens moeten proberen! Dankje wel voor de mooie aanlokkelijke voorbeelden! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voor mij is die met de bollen het mooist. Maar de zakjes in de zwart-witte zijn dan weer handiger :)

    Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wauw!!! de bolletjestas is super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ritstasjes met een detail... leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo mooi! Die met de bollen vind ik de mooiste. En is dat moeilijk om te vergroten?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. properkes... knap gedaan !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi zijn ze geworden! Vooral die zwart/witte vind ik geweldig! IK heb manlief opdracht gegeven om het patroon op zijn werk te vergroten. Ik ben ook meer van de grotere tassen dus een goed tip! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super! Zo'n ritstasje heb ik ook al eens gemaakt, maar dan ook met gleufjes om je kaarten in te bewaren. Echt praktisch ...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @la fille hella: gewoon het patroon in een copycenter laten vergroten aan het % dat je wil. Dan is het wat knip en plakwerk, en je patroon is klaar.
    @sofilles: deze ritstasjes hebben ook nog, aan de andere kant dus dat zie je niet op de foto, twee 'gleufjes' om kaarten in te steken. Zijn inderdaad heel handige zakjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wauw
    leuke blog je hebt zeker mij nog bij als volger (:!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. heel mooie stofjes zeg!
    ik heb hem ook gemaakt op ware grootte : http://creatinneling.blogspot.com/2011/03/tas-voor-nien-en-voor-veerle.html

    BeantwoordenVerwijderen
  19. woehoe!!!!!!!!!!!!!!! Prachtig !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. En ik ben helemaal verliefd op het ritstasje met de scharen! Ik moet hier dringend ook eens aan de zakjes beginnen (zeg ik voor de 10de keer, die kleertjes zijn altijd dringender)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ben jij knap zeg! Echt supergaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh mooi! Ik had 'm ook al een keer gemaakt, maar zo'n maatje groter is een goed idee. Gaat op m'n to-do-list!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. heel mooi en dat schaartjes stofje vind ik echt super !!!
    ps: bedankt voor je leuke reactie op mijn blog:)

    groetjes Dietlinde van bij Lovelylinde

    BeantwoordenVerwijderen