zondag 13 maart 2011

zomerrok # 1

Als we terug zijn van skivakantie, snak ik altijd naar de lente... we hebben nu wel genoeg sneeuw gezien. In Zwitserland scheen alle dagen de zon, een blauwe hemel en lekker warme zonnestralen, dat willen we hier nu ook!

Mijn eerste zomerrok was klaar net voor het krokusverlof, gemaakt in het ondertussen bekende petit-pan stofje. Ik deed hem vanmorgen aan, trotseerde de ochtendkou en vond het heerlijk om zo'n luchtig zomerrokje aan te hebben. Voor mijn allereerste zelfgemaakte rok (voor mezelf dan toch), met paspel en blinde rits, ben ik er heel tevreden mee. De zomerstofjes liggen al klaar voor rok nummer twee, drie, vier,....

30 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Ik kijk al uit naar 2, 3, 4 en 5!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooo, mooi. Ik heb ook geprobeerd een rokje voor mezelf te maken, maar dat liep op niets uit...
    Kijk maar eens op mijn blog. Het lag niet aan de tutorial hoor!

    Heb je ook een patroon of tutorial van deze rok?
    Dan kan ik het nog eens proberen :)

    Groetjes,
    Karin ---de Merle---

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi ook, met de bruine paspel! Hij ziet er netter afgewerkt uit, dan de mijne hoor :-). En dat roze truitje erbij is perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat is een zéér geslaagde rok !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige rok, heerleijk om te zien weer de lente/zomerkleding.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja als je de smaak te pakken hebt, laat je gerust gaan, deze is in ieder geval een succesnummer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi! Dat vraagt om een follow-up.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Rok nummer 1 is erg mooi! De volgende zullen vast ook prachtig worden! Gelukkig lijkt het buiten al af en toe echt op de lente! De eerste paar keer buiten theedrinken in de zon is al een feit bij ons :)
    Echt genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @karin: het is een patroontje van burdastyle, hier de link http://www.burdastyle.de/burda-style/hauptkollektion/glockenrock_pid_1_1977.html

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank je Elisanna! Toch maar een nieuwe poging doen.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooi stofje én rok! ik kijk ook uit naar de rest.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zeer mooi! Hij valt superschoon...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zeer geslaagd seg! Ik hou zo van dat stofje en het staat je super!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat patroontje ligt hier ook te wachten... Heb je beeldig gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Helemaal klaar voor de lente ... prachtig rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. zo heel erg mooi, laat de zomer nu maar komen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Weer zo mooi! Ben ook benieuwd naar wat komen zal!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi! Patroontje ligt hier ook te wachten op een vervolg ...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een heerlijke stof en wat een waanzinnige rok! ik zag het stofje ook al in de tas :) Zo mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. prachtig stofje en de rok zit je als gegoten, zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. mooi hoor!laat de zon maar komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. GE-WEL-DIG!! Echt super super supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen