donderdag 24 maart 2011

een nieuwe schrijf- en leeshoek voor Anna

Vandaag is het dan zover:  Anna wordt 7 jaar!  De verjaardagscake voor na school staat klaar en de traktaties gingen met veel fierheid mee naar de klas.  Nu Anna in het eerste leerjaar zit, leest en schrijft ze heel graag.  Ze vroeg voor haar verjaardag een bureautje met (heel belangrijk) een draaistoel erbij.  Zo kan ze rustig verhalen schrijven en haar creatieve talenten naar boven laten komen (en geloof me, in een huis met vier kinderen is het bijna altijd ontzettend druk, dus de nood aan een eigen plekje voor elk kind is heel groot!).
Vanmorgen mocht Anna haar nieuwe schrijf- en leeshoek bewonderen.  Haar grote blinkende oogjes spraken voor zich...heerlijk!  Ik ben er zeker van dat ze hier vele uurtjes zal doorbrengen, Anna is een heel rustig kind, dat er intens van kan genieten even op zich te zijn, ver weg van de drukte.

Voor haar potloden en stiften maakte ik twee pennenzakken en erbij nog een schriftje bekleed met hetzelfde stofje.  Daarvan maakte ik ook een kleine handtas, ze houdt er wel van haar spulletjes op te bergen en overal mee naartoe te nemen.  Twee oude prik-magneetborden overtrok ik eveneens met het leuke uilenstofje.  Eentje hangt boven haar bed, de andere staat bij haar bureau.

Op haar bed zorgde ik voor een fijne en knusse leeshoek.  Wat is er leuker dan wegzakken in een stapel kussens en je laten meeslepen met het verhaal van een heerlijk boek.  Ik maakte een stapel pyramidekussens en een superzacht en groot uilenkussen.


Anna was er alvast heel blij mee...en straks na school, dan vieren we gewoon verder!

47 opmerkingen:

  1. Top zeg, wat een super verjaardagscadeau!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kamer! Ik kan geloven dat ze daar heel blij mee was :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waauw! Wat een een leuk cadeau! Ik ben trouwens fan van het uilenkussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw, wat mooi allemaal ! Daar zou ik me ook wel gelukkig voelen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik voel een het kleine meisje in mezelf weer naar boven komen. Ik was als lagereschoolkind enorm fan van 'alles past bij elkaar'. Setjes met een pennenzak die mijn kaftpapier paste enzo. Dit is in dat opzicht echt een droom! (En nog mooi gekozen en gemaakt ook.)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd!!!
    Wat een geweldig cadeau! Het ziet er super uit en ik kan me voorstellen dat ze er heel blij mee is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow....ik zou willen dat ik Anna was.....

    Ik heb de foto even opgeslagen, onze oudste haar kamer kan ook wel een opknapbeurt gebruiken en ik ga jouw foto als inspiratie gebruiken. Vooral de magneetborden met stofje vind ik een superidee

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gelukkige verjaardag voor Anna.
    En leuk haar eigen lees/schrijf/knutsel/.... hoekje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat ontzettend mooi! das een ware droomkamer :)
    En het grote uilenkussen is echt heeeel erg gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldige mama ben jij, wat jij allemaal gemaakt hebt de voorbije dagen/weken voor haar verjaardag, knap zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi gemaakt allemaal. Wat een superkado!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knap gedaan, amai, z'n leuke verjaardag voor anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. inderdaad een echt supercadeau! prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke set en een superkado! Heel chique!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Supersupermooi! Waarmee heb je die piramidenkussens gevuld?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow ik wou dat ik vroeger zo'n kamer had! Super leuk zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo mooi geworden. Leuk dat je er zo veel werk van maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk... Nostalgie uit de kindertijd komt terug boven. Ik hechtte ook erg veel belang aan een eigen plekje... Dat plekje had ik, maar dit plekje is 1000 keer mooier! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo'n kamer had ik vroeger ook gewild! Helemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. mooi gedaan zeg, met die uiltjes en alles assorti. Wat een leuke plek, volgens mij gaat dat huiswerk nu dubbel zo lang duren (omdat ze er niet meer weg wil) of was dat niet de bedoeling? Proficiat voor Anna!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fantastisch! Prachtig, gewoon. Het zal wel dat ze er gelukkig mee is.
    Hier vraagt de dochter ook regelmatig wanneer haar kamer af zal zijn. Ik moet er een beetje vaart achter zetten, denk ik nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuk idee, die pyramide kussens! Ga ik zeker onthouden. Het geheel ziet er prachtig uit, kan me voorstellen dat ze veel zal schrijven en lezen op haar eigen kamer!
    Gefeliciteerd trouwens,
    Groetjes mama C

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik kom ook uit een gezin van vier. En inderdaad een eigen plekje is dan uiterst fijn! Het ziet er super uit, knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. amai, welke dochter zou daar niet blij mee zijn! Ik vind het super...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Van harte gefeliciteerd! Wat een mooie uilencadeaux!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. O wauw! Ik heb echt een zwak voor bureaugerief, dit moet echt een droom zijn voor haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ik word er stil van.... prachtig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een superleuk verjaardskado. De uiltjes spulletjes zijn echt geweldig leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Geweldig! Heb je het kussen van een patroon of helemaal zelf gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Super!!! Het is gewoon allemaal prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooi hoor! En een dikke proficiat voor Anna!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @Nele84: de kussens zijn gevuld met Pandavulling (fiberfill)
    @Joppe: het uilenkussen en de pyramidekussens zijn volgens een patroon gemaakt. In de zijbalk heb ik een post 'links naar leuke patronen' geplaatst, en daar staan ze tussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Speachless! Het zal wel dat Anna in de wolken is!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een prachtige kamer! Proficiat aan de jarige en aan de mama die dit moois maakte!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat schitterend... een uilen-lees-kamer! Wauw!
    (hier overigens ook een Anna (van 8) die leest, en leest, en leest...;-) )

    Sacha (zolderwerk.les-bastides.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Een dag t elaat maar alsnog van harte gefelicteerd met Anna's 7e verjaardag.
    Wat een prachtige schrijftafel (en kamer) heeft ze!
    En wat heb je voor haar fantastisch mooie spulletjes gemaakt. Het tasje, de etui alles is echt super leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. WAUW! wat mooi! Ik ben onder de indruk. En dat zal je dochter sowieso ook wel geweest zijn, super cadeau! Die uilenkussen komt op mijn verlanglijst:)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. wauw, jij maakt echt supermooie dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Dat zal wel zijn dat haar oogjes blonken! Proficiat mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. super mooi!!! bedankt voor je reactie op mijn blog, ik vind je blog echt super en ga je zeker volgen !!!

    groetjes Dietlinde van bij Lovelylinde

    BeantwoordenVerwijderen
  41. ooooh... wat een geweldige kamer! daar zal ze vast vele uren gaan doorbrengen en heerlijke herinneringen opbouwen...

    van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. The crafts are WOWx3 and can feel the hands who make these crafts are LOVE x millions...what a sweet and 'heart' birthday present!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Da's echt een heel mooie kamer! Ik kan met voorstellen dat Anna daar heel graag haar tijd doorbrengt!

    het pennezakje is echt heel mooi/leuk. Mijn dochtertje gaat in september ook naar het eerste leerjaar! Dan mag ze ook zo'n leuke spulletjes uitkiezen.

    Groetjes Soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  44. ooooh ik heb me al zot gezocht naar dat stofje! Waar haalde jij het?
    Zo'n leuke kussentjes + uil!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Prachtig!
    Ik vroeg me af of de achterkant van het uiltje helemaal in het rood is, of is dat maar een strook?
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen