dinsdag 22 maart 2011

Anna trakteert haar klasgenootjes

Overmorgen verjaart Anna en mag ze op school trakteren. Ze kijkt daar enorm naar uit, voor haar verjaart ze altijd twee keer: een keer op school en een keer thuis. Twee maal feest!
Met haar afteldoosjes was ze superblij en is het eigenlijk al de hele week een beetje feest...nog twee doosjes te gaan en het is zover!


Voor de klasgenootjes maakte ik kleine ritszakjes (die ik eerder al eens blogde). De jongens krijgen de blauwe legoversie en de meisjes de groene hertentasjes. We vulden ze op met nicnacjes en kleine snoeprolletjes.
Anna maakte zelf de 'verjaardaglabeltjes' uit 'frosted shrinkles': we knipten rondjes uit het shrinxpapier, perforeerden deze, Anna schreef er met potlood haar naam op, even in de oven en klaar waren haar labeltjes. Ze heeft dat met heel veel overgave gedaan en was heel blij met het resultaat!


Voor de twee juffen van de twee eerste leerjaarklasjes maakte ik een zomerse boodschappentas uit het stevige kokka-appelstofje en gevoerd met groene polkadotjes stof. We vullen deze tassen met de verjaardagstraktaties en Anna is klaar voor haar 'feest op school'!

33 opmerkingen:

  1. Dat legostof is echt super! Heel mooi gedaan. Iedereen zal zeer tevreden zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw, wat een werk! Daar zal je heel veel kindjes (en juffen) gelukkig mee maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pfoef wat een werk maar het resultaat is geweldig en de kinderen zullen het prachtig vinden!
    Ik denk dat de juffen vol trots met deze mooie tas naar de markt vertrekken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw prachtig! Het ziet er echt super uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai amai amai.
    Zo geweldig. Dat wordt een groots succes. Anna zal nog een beetje blinken van trots.
    Je brengt me op ideeën!
    Knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gelukkig mogen ze bij De Dochter op school geen traktaties geven, enkel een cake of taart meebrengen, want 20 ritstasjes maken, dat krijg ik nooit klaargespeeld hoor! Wel leuk voor Anna dat jij wel de tijd hebt gevonden. Ze zal blinken van trots, vermoed ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow....wat een werk en wat een geweldig resultaat. Ik zou willen dat ik nog op school zat en Anna bij mij in de klas zit...

    Fijne verjaardag vast en ik weet zeker dat deze traktatie een succes zal zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat appeltjesstofje heb ik ook... Om er een jurkje uit te maken. Is dat aan te raden? Ik ben er al even over aan het twijfelen. Maar de mama in kwestie wil zo graag dit printje als jurkje...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een werk zeg!!! zalig om zoiets mee te kunnen geven met dochterlief!!
    trouwens we hebben allebei een anna ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, wat goed! En wat een hoop werk! Daar is de hele klas erg blij mee geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amaai seg, heel knap gedaan! Ik zou als dochter staan blinken met zo'n creatieve mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oh wat een werk zeg, dat heeft heel wat uurtjes gekost! Maar wat gaaf zeg en wat zullen de kindjes er blij mee zijn, leuk joh!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Superleuk!!! En uiteraard alvast gefeliciteerd. Trouwens ook met je Stylish Blogger Award, kijk maar eens op mijn site.
    Groetjes,
    Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tof zeg! Ik denk dat je kindjes vanaf nu (met lichte dwang door de klasgenootjes) twee keer jarig gaan zijn in één jaar, zo'n leuke traktatie!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tjeeezes! Dat is zowat de mooiste schooltraktatie die ik ooit gezien heb!
    (en zelf juf zijnde heb ik wel wat vergelijkingsmateriaal ;-) )
    Supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Amai zeg, knap gedaan! Zoveel werk...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gelukkige verjaardag Anna.
    Zo'n uitdaging komt me heel bekend voor. De zakken heb ik ook al eens gemaakt. Nu lopen er waarschijnlijk 4 fiere juffen rond in de school ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @flexje: het is een soepele canvas, dus het zal misschien wel wat stug aanvoelen als kleedje. Zelf heb ik liever wat lichtere stoffen om kleding uit te maken, maar ieder zijn voorkeur natuurlijk!
    @sofilles: ik dacht al dat ik onlangs een juf zag lopen met zo'n tas, straks is de rest van het lerarenteam nog jaloers;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw! Wat moet het leuk zijn voor je dochter om zo te mogen trakteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jeetje wat een werk!! Maar wel echt onzettend gaaf. En je bent echt wel een top mama dat je dit allemaal doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ontzettend mooie en leuke traktaties! dat wordt genieten voor alle kids (en de juffen natuurlijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Waaw! Ik denk dat ook enkele mama's van de kindjes in Anna haar klas morgen heel blij zullen zijn :) En die tassen voor de juffen, echt ferm gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Waaw! Prachtig! Ik zou zelf graag een kindje of juf van die klas zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wauw, de juffen en kindjes gaan super blij zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. zo tof zeg! Je hebt er nogal werk van gemaakt!
    Ik doe hier ook ideetjes op :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoe spijtig dat ik geen juf van Anna ben, of geen klasgenootje :o)
    Volgens mij krijg jij een tien op tien!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtig resultaat! Zo'n mooie traktatie heb ik nog nooit gezien!
    De klasgenootjes zijn vast door het dolle van al dat moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wow zeg! Wat prachtig leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wauwh! Wat een prachtige (en originele) cadeautjes! Proficiat aan de mama!

    BeantwoordenVerwijderen