vrijdag 18 februari 2011

celebrate the boy !

Op de blog MADE staat deze week alles in het thema van 'jongens'. Heerlijk!
Al wie zoontjes heeft , neefjes, babyjongentjes op komst, ... ga er eens een kijkje nemen en doe wat inspiratie op....
Het eerste item van de week was een tutorial voor het maken van een 'basisbroekje'. Een heel eenvoudige broek, met een elastiek, ideaal voor kleine kapoenen die nog volop de wereld aan het ontdekken zijn.

Leuk, dacht ik, nu kan ik ook eens iets maken voor onze kleine Lukas.
Nog leuker, dacht ik, toen ik zag dat het bijgevoegde patroon goed was voor jongens van 2 à 3 jaar. En onze Lukas is nu net 2,5, ideaal dus.
Ik nam een stukje joggingsstof (een overschotje en voor zo'n broek heb je echt niet veel stof nodig). Ik ging een testversie maken....

De broek zat razendsnel ineen, ik had echter één probleem: onze kapoen wou niet passen.... Hij heeft namelijk een hekel aan zich aan- en uitkleden, en het feit dat hij deze week wat grieperig is, hielp natuurlijk ook niet.
Nu moet je weten dat Lukas in zijn 'prinsessenfase' zit. Vele andere ouders hebben me echter al kunnen geruststellen, deze fase gaat over! Hopen we! Maar soit, prinsessenkleren trekt hij dus wel met alle gemak aan. Schotel ik hem 's morgens een roze tulerok voor ipv zijn stoere jeans, dan zal hij zeker met een lachend gezicht zich aankleden.
Dus verzon ik een verhaal rond de groene joggingsbroek. Een prinsessenverhaal, want prinsessen houden heel erg veel van groene broeken. En ja, Lukas kon de broek toen niet snel genoeg passen en met een stralende glimlach stond hij voor de spiegel zichzelf te bewonderen: Lukas, de prinses met de groene broek!
Het is een leuk model, past heel mooi, heeft wat wijdere broekspijpen en vooraan een verlaagde taille waardoor de broek ook vooraan mooier valt. En het is gewoon een heel fijne broek voor zo'n kleine jongentjes! Deze is voor herhaling vatbaar!

PS: de foto's van Lukas zijn niet echt schitterend. Zoals ik al zei, hij is wat ziekjes. Misschien helpt zijn nieuwe 'prinsessenbroek' wel om zich snel wat beter te voelen.....

10 opmerkingen:

  1. leuk, ik heb alleen maar jongens dus die link komt van pas. en die broek ziet er goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap voor de "prinses met de groene broek"!! :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig toch hoe je ze met zo'n verhaaltjes uiteindelijk alles kan laten doen hé. Hier zijn ook zo'n paar story's gepasseerd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke broek! Bij ons helpt het altijd als de lievelingsknuffel van Mirte iets vraagt, die krijgt meer gedaan dan mama :-) En van die prinsessenkleren: je moest eens weten hoe de jongens van Lena haar klasje hier op de prinsessenkleren gevlogen zijn op haar verjaardagsfeestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeuh, nog iemand verslingerd aan broekjes maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ga meteen even kijken kan wel wat jongensinspiratie gebruiken.
    Mooie broek heb je gemaakt.
    Groetjes Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tof!
    Ik had je blog nooit eerder gezien (bij deze volg ik je ook).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heb ook al enkele tutorials opgeslagen om eindelijk eens iets voor de zoon te maken. Misschien dat ik de broek ook al eens maak voor de dochter. Want heb ook al enkele broekjes achter de rug, maar nog steeds geen bevredigend resultaat...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Merci voor de tip! Zal het patroontje zeker ook eens uittesten

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja leuk he dat ons jongens eens niet vergeten worden!!

    BeantwoordenVerwijderen